Latihan 2 minit ini membantu saya mengurangkan kebimbangan saya – dan ahli terapi mengesyorkannya

Kebimbangan boleh membungkus pukulan. Saya akan tahu: Saya adalah antara anggaran 40 juta rakyat Amerika yang berurusan dengannya.

Tidak seperti tekanan kehidupan seharian, kebimbangan mempunyai cara menyelinap ke atas anda. Ia boleh berlaku di mana saja – ditangguhkan dalam kereta bawah tanah yang panas dan kuat atau berjalan pulang selepas seharian bekerja. Saya akan mula merasa pening atau hati saya akan mula berlumba. Saya tahu saya memerlukan masa kedua (atau beberapa minit) untuk memulihkan semula.

Ia lebih buruk pada masa lalu. Pada tahun berikutan kehilangan seorang sahabat di kolej, saya terpaksa melangkau perjalanan Habitat untuk Kemanusiaan kerana rasa ketakutan yang luar biasa. Semasa berlumba melawan jam dalam perlawanan penting, saya terpaksa mengambil rehat 10 minit di dewan untuk perlahan pernafasan saya.

5 selebriti yang telah membuka kesihatan mental mereka

Mei.22.201802:10

Tiada penyelesaian sehenti untuk meningkatkan kesihatan mental anda, semua orang adalah berbeza dan apa yang bekerja untuk saya, mungkin tidak berfungsi untuk anda. Walaupun, mengikuti diet, senaman dan terapi yang sihat adalah beberapa perkara yang membantu saya mengatasi kebimbangan saya. Terdapat juga satu latihan yang benar-benar membantu saya mengurangkan kebimbangan pada masa ini.

Bahagian yang terbaik adalah, ia hanya mengambil masa beberapa minit.

Ia dipanggil latihan asas, dan ia datang terus dari ahli terapi saya.

Begini bagaimana ia berfungsi:

  1. Ambil tempat duduk. (Jika anda tidak dapat mencari tempat yang tenang, jangan risau. Latihan ini direka untuk membantu anda di mana sahaja anda berada).

  2. Letakkan kaki anda di atas lantai dan letakkan tangan anda sama ada di tempat duduk atau lutut anda. Dalam langkah ini, anda secara fisik meletakkan diri anda ke lantai dan tempat duduk anda. Kedudukan stabil adalah untuk membantu anda berasa lebih selamat.

  3. Ambillah nafas panjang dan jaga mata anda.

  4. Fokus pada sesuatu yang anda lihat atau rasa di sekeliling anda. Ini boleh menjadi tekstur celana anda, bagaimana kerusi itu dirasai, cahaya yang berkilauan melalui tingkap atau bahkan warna kasut orang di sekeliling anda memakai.

  5. Terus bernafas secara mendalam dan hanya berfikir tentang apa yang ada di sekeliling anda. Perlahan-lahan, minda anda akan mula mengatasi kebimbangan.

  6. Sebagai alternatif, anda boleh ingat ketika anda merasa bahagia dan santai. Fikirkan masa itu, dan fokus pada butirannya. Adakah anda di pantai? Apa yang disukai pasir? Apa warna biru adalah air?

  7. Lakukan ini selama beberapa minit, dan ulangi seperti yang diperlukan.

Apakah yang dimaksudkan untuk mempunyai kebimbangan atau kemurungan?

Mac.13.201801:21

Rutin adalah salah satu daripada beberapa jenis latihan asas. Kesemua mereka direka bentuk untuk bekerja di mana sahaja: di tempat kerja, di rumah atau di pusat ping.

Sharon Martin, seorang pekerja sosial klinikal dan psikoterapis, berkata latihan asas telah bekerja untuk ramai pesakitnya.

“Apabila kita berada di negara-negara (cemas), fikiran kita ada di tempat lain. Kami bimbang tentang masa depan atau membincangkan tentang apa yang tidak berjalan dengan baik pada masa lalu, “kata terapis yang berpangkalan di California, yang telah berlatih selama lebih daripada 20 tahun.

“Apabila kita melakukan latihan asas, kita akan memberi tumpuan, perhatian kita kepada apa yang berlaku di sini dan sekarang,” katanya..

Beliau mencadangkan penarafan tahap perasaan negatif anda sebelum latihan asas dan selepas itu untuk melihat apakah ia berkesan. Sekiranya anda tidak berasa seperti itu, anda hanya dapat melihat sistem fizikal anda, seperti kadar nafas anda.

“Ini adalah cara mengambil otak anda dan beralih dari satu proses pemikiran ke yang lain,” tambahnya. “Ia memaksa anda untuk melambatkan.”

Satu kajian baru-baru ini pada 77 orang mendapati bahawa teknik asas lebih berkesan dalam mengurangkan kebimbangan daripada hanya bersantai. Latihan kesedaran (seperti apa-apa) menjadi berkesan dengan masa, penyelidikan telah dijumpai.

Saya harap ia membantu anda!

Untuk petua yang lebih mudah untuk meningkatkan kehidupan anda, daftarlah untuk surat berita One Small Thing kami, atau ikuti halaman kami yang @memain.