Kuman dalam gyms: Mesin yang popular mana yang paling germi?

Dengan resolusi Tahun Baru berkuat kuasa, ramai di antara kita memukul gim. Masalahnya, kita lakukan dengan betul di tengah musim sejuk dan selesema.

Dapatkan buku baru Jeff Rossen, “Rossen untuk Penyelamat,” di sini.

Sudah tentu, orang-orang sepatutnya menghapus peralatan gim ketika mereka selesai dengannya. Tetapi berapa ramai yang benar-benar lakukan? Dan berapa banyak kuman yang mereka tinggalkan?

Di mana kuman di gim adalah (dan bagaimana untuk mengelakkan diri daripada mereka)

Januari.18.201804:53

“Perkara yang tidak diketahui oleh orang adalah jika anda bekerja, jika anda berfikir mengenainya, anda menggosok mata anda, menggosok hidung anda, mulailah mulut anda, begitulah kuman bakteria masuk ke dalam badan anda,” katanya. Wartawan perubatan NBC Dr. John Torres. “Sebaik sahaja mereka masuk ke badan awak, anda akan mendapat selesema atau apa sahaja yang ada.”

Bersenjata dengan meter kuman dan swab ujian, wartawan penyiasat nasional TODAY Jeff Rossen melawat gim popular untuk menguji kehadiran umum kuman. Pada meter beliau, apa-apa bacaan lebih dari 100 adalah gagal.

Pada beban bebas, Rossen diukur 242; di atas tikar, 248. Bacaan dari elips datang pada 268, hampir tiga kali tahap bakteria yang boleh diterima.

Jeff Rossen tests free weights for germs.
Jeff Rossen menguji beban berat untuk kuman.HARI INI

Tetapi kejutan terbesar datang dari mesin yang paling popular di gym: treadmill. Mengenai butang Rossen yang menemui paras bakteria yang mengejutkan sebanyak 2,134.

“Bukan sahaja kotor, tetapi jika staph atau MRSA [ketegangan staphylococcus tahan terhadap antibiotik], atau lebih buruk lagi, ia boleh membuat anda sakit,” kata Torres. “Ia juga boleh membawa maut.”

Jadi bagaimana anda boleh memastikan anda tidak sakit?

  • Pastikan membersihkan peralatan sebelum dan selepas menggunakannya.
  • Sekiranya orang lain tidak, sentiasa mencuci tangan sebelum dan selepas senaman.
  • Bawa tikar regangan anda sendiri: Dengan cara itu anda tahu ia bersih.

Untuk mencadangkan topik untuk penyiasatan yang akan datang, lawati halaman Facebook Rossen Reports.