Kesha bercakap di VMA tentang bunuh diri: ‘Yang benar adalah bahawa tiada seorang pun daripada kita bersendirian’

Anugerah Video Muzik tahunan MTV tidak diketahui umum untuk saat-saat serius mereka – walaupun mereka mempunyai mereka. Dan pada malam Ahad, Kesha adalah salah satu daripada orang yang mengambil panggung di 2017 VMA untuk meminjamkan sedikit graviti ke suasana pesta yang tenang,.

Sebelum prestasi Logik di “1-800-273-8255,” nombor untuk Kehidupan Pencegahan Bunuh Diri, Kesha ingin menekankan pentingnya mendapatkan pertolongan jika bunuh diri sedang dipertimbangkan.

“Telah dikatakan bahawa jika anda tahu siapa yang berjalan di sebelah anda, anda tidak akan mengalami rasa takut atau keraguan lagi,” katanya. “Selalunya, lagu dan video yang jarang dan penting datang bersama-sama yang membolehkan kita mengetahui betapa benarnya … Kebenaran menindik dan kebenarannya adalah perkara yang penting, dan kebenarannya adalah bahawa tiada seorang pun daripada kita sendiri.”

Kesha, yang telah berurusan dengan beberapa masalah serius, termasuk pertempuran undang-undang dengan produser Dr. Luke walaupun album barunya “Rainbow” debut di No. 1 di carta Billboard, meneruskan, “Ia memerlukan keberanian untuk menunjukkan golongan yang lemah Dan kita semua mempunyai bahagian yang lemah, apa pun yang kamu alami, tetapi seolah-olah gelap, ada kebenaran dan kekuatan yang tidak dapat dinafikan dalam kenyataan bahawa kamu tidak bersendirian, kita semua mempunyai perjuangan. anda tidak akan berputus asa pada diri anda, cahaya akan memecah kegelapan. “

Pidato itu bukanlah satu-satunya peristiwa yang serius yang berlaku pada malam itu: Susan Bro, ibu kepada Heather Heyer, seorang penunjuk perasaan yang meninggal di Charlottesville, Virginia, bercakap dengan penonton; dan Pink menyampaikan mesej penerimaan inspirasi yang ditujukan kepada anak perempuannya.

Selepas Logic dilakukan dengan Alessia Cara dan Khalid, para pemuzik menjemput cubaan bunuh diri dan mangsa yang terselamat sehingga ke panggung. Air mata ditumpahkan.

“Di sini, sekarang jika anda mempercayai mesej ini – mesej keamanan, kasih sayang, kesetiaan, kesaksian untuk semua – Saya menuntut agar kamu bangkit dan bertepuk tangan bukan hanya untuk diri kamu sendiri, tetapi untuk asas yang kita semua dibesarkan untuk kanak-kanak,” kata Logik kepada penonton.

Kehidupan Pencegahan Bunuh Diri Kebangsaan adalah 1-800-273-TALK (8255). Ia tersedia 24/7 untuk sesiapa sahaja yang memerlukan bantuan, atau siapa yang tahu seseorang yang memerlukan bantuan.

Ikut Randee Dawn di Twitter.