Kad empati kanser: Mereka mengatakan apa yang pesakit BENAR ingin mendengar

Empati Card from Emily McDowell Studio.
Kad Empati dari Emily McDowell Studio, bertujuan untuk penerima dengan penyakit yang serius.emilymcdowell.com

Tiga setengah tahun yang lalu, rakan Amy Emily McDowell Amy Ostermeier menjadi sakit dengan kanser yang tidak diketahui dan agresif. McDowell memahami apa yang sedang mengalami Ostermeier, kerana ketika berusia 24 tahun dia telah menjalani sembilan bulan kemoterapi dan radiasi untuk merawat panggungnya 3 Hodgkin limfoma.

“Saya dapat hadir untuknya dengan cara yang berbeza daripada banyak orang lain,” kata McDowell HARI INI. “Saya faham kanser dan hospital dan rawatan, dan itu membuatkan saya tidak takut mengenainya.”

Empati Card from Emily McDowell Studio.
emilymcdowell.com

Sebagai McDowell menghiburkan Ostermeier, dia teringat apa yang mempunyai kanser seperti, walaupun dia telah dalam pengampunan selama 15 tahun yang lalu. Bertengkar dengan kesepian yang sakit telah menjadi sukar; ramai kawan dan keluarga hilang selepas diagnosisnya. Pada masa itu dia fikir orang tidak peduli dengannya, tetapi seiring berlalunya masa, McDowell menyedari bahawa mereka tidak tahu apa yang harus dikatakan.

Empati Card from Emily McDowell Studio.
emilymcdowell.com

“Lebih-lebih lagi semua orang hanya takut. Pengalaman itu benar-benar tinggal bersama saya, “katanya.

Ostermeier meninggal dunia akibat kegagalan hati tiga bulan selepas diagnosisnya. Sebagai McDowell kesedihan untuk kawannya, dia teringat keberanian Ostermeier. “Dia benar-benar memberi inspirasi dari segi bagaimana dia menjalani hidupnya, dan ia memberi inspirasi kepada saya untuk berhenti kerja saya, mengetahui bahawa saya akan melakukan sesuatu yang lebih bersemangat untuk siapa saya sebagai seorang individu.”

Empati Card from Emily McDowell Studio.
emilymcdowell.com

Jadi McDowell memulakan kerjaya lepas merancang kad ucapan. Ketika perniagaannya bertumbuh, dia tahu dia ingin membuat kad empati untuk sakit. Pada hari Isnin, dia akhirnya mengeluarkan garis Empati Cards: Sokongan untuk Penyakit Serius, yang direka untuk menggabungkan kecerdasan, kebenaran dan pemahaman yang janggal. “Anda mula merasa seperti anda hanya kanser, tetapi saya adalah orang yang sama seperti saya semalam sebelum saya mendapat berita itu, “kata McDowell. “Menemukan perkara-perkara yang menjadi kebenaran emosi sejagat mengenai [penyakit] dan menggunakannya untuk membuat produk untuk berhubung dengan orang – ini benar-benar bagaimana saya mendekatinya.”

Empati Card from Emily McDowell Studio.
emilymcdowell.com

11 kad mengandungi mesej seperti “Saya berjanji tidak pernah merujuk kepada penyakit anda sebagai ‘perjalanan’ melainkan jika seseorang membawa anda dalam pelayaran” dan “Saya menyesal anda sakit. Saya ingin anda tahu bahawa saya tidak akan cuba menjual anda dengan beberapa rawatan rawak yang saya baca di Internet. “Mereka berasal dari pengalaman McDowell.

Empati Card from Emily McDowell Studio.
emilymcdowell.com

“Ia bermain dengan kemahiran mengatasi saya, bagaimana saya melihat sesuatu, rasa humor saya sendiri,” katanya. “Apa yang saya mahu menjadi matlamat saya adalah untuk menerima penerima kad ini dan disayangi dan difahami.”

Maklum balas McDowell telah diterima menunjukkan dia berjaya. “Mereka sangat gembira melihat pengalaman mereka sendiri tercermin dan dirasakan seperti yang dibicarakan,” katanya kepada penerima Empati Card.

McDowell melepaskan kad dua kali setahun – pada Januari dan Mei – dan dia akan terus menambah garisannya. Dia berharap Kad Empati beliau akan membantu orang mengatasi.

“Budaya kita tidak melakukan pekerjaan yang sangat baik untuk mempersiapkan kita hadir untuk penderitaan dan kesakitan orang lain,” katanya. “Budaya kita sangat takut dengan jenis emosi.”

Empati Card from Emily McDowell Studio.
emilymcdowell.com