Jururawat ‘malaikat’ menyanyi untuk pesakit yang mati akibat kanser: ‘Jiwa … ditakdirkan untuk menjalin hubungan’

Olivia Neufelder tidak tahu lagu “Menari di Langit” kali pertama Margaret Smith memintanya untuk menyanyi.

Tetapi jururawat Tennessee dengan cepat mempelajari lagu Dani dan Lizzy supaya dia dapat menyanyikannya dengan pesakit yang sakit hati setiap kali dia bertanya. Salah satu daripada detik-detik itu ditangkap pada video. Ia menunjukkan Neufelder serenading Smith sambil duduk di atas katil hospitalnya dan memegang tangannya, kadang-kadang menyeka air mata dengan yang lain.

Minggu lepas, beberapa hari sebelum Smith meninggal dunia, anak perempuannya berkongsi video di Facebook.

“Kata-kata tidak dapat menghuraikan penghargaan dan kasih sayang yang kami rasakan untuk jururawat Olivia yang ibu panggil malaikatnya!” Tulis Megan Smith. “Dedikasi anda kepada pesakit anda adalah di luar apa yang saya lihat, anda benar-benar adalah sinar cahaya dan saya tidak dapat mengucapkan terima kasih kepada anda kerana kasih sayang dan penjagaan dan suka berkongsi dengan ibu saya.”

Margaret Smith, 63, meninggal dunia pada 25 Okt dari kanser hati, yang dia berjuang selama hampir setahun. Dia berharap untuk pemindahan hati tetapi baru-baru ini diberitahu dia terlalu sakit untuk menerima satu, anak perempuannya memberitahu HARI INI.

Di dalam video Megan diposkan ke Facebook, yang sejak itu dilihat lebih daripada 4.7 juta kali, ibunya baru saja muncul dari prosedur perubatan dan masih menyebalkan dari anestesia. Neufelder, seorang jururawat di Pusat Perubatan Universiti Vanderbilt di Nashville, cuba menenangkannya dengan menyanyi.

“Baiklah, ini bahagian kegemaran kami,” katanya kepada Margaret pada satu ketika, menggalakkannya bernyanyi bersama.

Jururawat sings song to patient
Margaret Smith, 63, baru-baru ini diberitahu bahawa dia terlalu sakit untuk menerima pemindahan hati.Dengan hormat Megan Smith

“Dia hanya menyanyi dan duduk bersama ibu saya selama lebih kurang sejam sehingga ibu saya mula berasa lebih baik,” kata Megan HARI INI.

Video itu ditangkap oleh Crystal Roberts, kawan rapat Margaret dan isteri pastornya. Roberts teringat bagaimana Margaret menerangkan Neufelder pada kali pertama bertemu dengan jururawatnya.

“Dia berkata ketika Olivia masuk ke bilik untuk kali pertama, ia kelihatan seperti cahaya putih di belakangnya, dan anda hampir dapat mendengar sayap malaikat,” katanya. “Dan itulah sebabnya dia selalu memanggil Olivia malaikatnya.”

Neufelder tidak membalas permintaan temuduga yang dihantar melalui hospital atau di Facebook. Tetapi dia menghantar video Roberts ke halaman media sosialnya untuk menggambarkan hubungannya dengan Margaret.

“Miss Marg telah menyentuh hati saya dalam cara yang tidak dapat dijelaskan,” katanya. “Saya sangat rendah hati dan dihormati menjadi Jururawat. Pemikiran dan doa saya selamanya dengan keluarga yang luar biasa ini. “

Megan Smith berkata ayahnya meninggal ketika dia masih muda, meninggalkan ibunya untuk membesarkannya dan seorang saudara sendiri.

“Ibuku hanya wanita yang luar biasa. Dia memperlakukan semua orang dengan kebaikan. Dia akan memberi orang baju dari belakangnya – dia jenis orang itu, “kata Megan.

Roberts menubuhkan akaun GoFundMe untuk membayar perbelanjaan pengebumian dan perubatan untuk Margaret, yang bekerja sebagai pekerja kilang sehingga dia menjadi terlalu sakit.

Tonton penjaga menyanyi hymn terakhir untuk Helen

15.15.201701:11

Roberts berkata dia pada mulanya bercadang untuk berkongsi video dengan rakan dan anak-anak Margaret, tetapi jawatan itu telah dikongsi oleh lebih daripada 80,000 orang. Ia juga menjana beribu-ribu komen yang telah meninggalkan anaknya yang merasa harapan.

“Orang ramai memberitahu saya bahawa mereka telah diingatkan bahawa ada belas kasihan dan kebaikan yang masih tersisa di dunia ini,” kata Megan.

“Tuhan adalah satu-satunya sebab hubungan itu terjadi. Saya rasa Olivia dan ibuku adalah dua jiwa yang ditakdirkan untuk menjalinkan hubungan, “katanya.” Dan ia hanya memberkati hati saya kerana saya tahu bahawa ibu saya ada di sana, hanya ada menari di langit. “