Gim-gimnastik Olimpik badan Alexa Moreno melihat kebaikan hati

Seolah-olah papan skor para hakim tidak mencukupi untuk dibimbangi pada masa lalu, gimnastik Olimpik moden kini tertakluk kepada keinginan trom internet yang kejam.

Bagi seorang Olympian seperti itu, gimnastik Mexico, Alexa Moreno, ulasan itu telah menjadi dua kali ganda keras. Dan ia tidak ada kaitan dengan keupayaan seni atau olahraganya, sama ada.

Alexa Moreno, Mexican gymnast
Alexa Moreno bertanding dalam kelayakan untuk acara rasuk wanita pada 7 Ogos.AFP – Getty Images

Pemain berusia 22 tahun itu melepaskan, melancarkan, membanting dan berkaki badannya dalam arah yang tidak munasabah seperti lawannya, dan masuk ke tempat ke-31 – hasil padat untuk sebuah negara dengan program gimnastik kecil. Namun, tidak lama sebelum dia disasarkan oleh mesej yang tidak baik dari pembenci di seluruh web.

BERKAITAN: gimnas AS mendedahkan alasan manis mereka memilih nama gelaran ‘Final Five’

Dalam tweet yang sejak dipadamkan, seorang pengguna menyiarkan foto kartun babi dan menulis: “Gambar eksklusif Alexa Moreno pada akhir rutin gimnastiknya.” Dan selepas Moreno – yang 4 kaki 10 inci tinggi dan 99 pound, menurut profil Olimpiknya – bertanding dalam kategori bar, lantai, rasuk dan vault yang tidak sekata dalam kualitatif senam seni, tweet lain yang dipadamkan (diterjemahkan daripada bahasa Sepanyol) dibaca, “Alexa Moreno mempunyai dua gimnas, diet sebelum pergi ke Rio akan menjadi baik. “

Berita baik? Satu tan orang dengan cepat dan pantas bergegas ke pembelaannya, menyiarkan tweet yang mengagumi dan mesej sokongan. Mereka membiarkan Moreno tahu dia adalah inspirasi kepada semua orang Mexico, terutama sekali kerana mereka kurang diberi perhatian dalam sukan itu.

BERKAITAN: Duchess Kate di Sukan Olimpik? Pelumba ini mempunyai orang yang melihat diraja di Rio

“Kami tidak selalu mempunyai wakil dalam #GimnasiaArtistica #AlexaMoreno terima kasih!” tweeted @Themiisa dalam bahasa Sepanyol, manakala @IvoShsep memanggilnya “contoh hebat untuk Mexico.”

BERKAITAN: Olimpian merindui majlis perasmian di Rio – jadi dia menaiki rumah sendiri

Yang lain hanya menyuarakan kehebatan mereka terhadap kebolehan olahraganya, dan kekuatannya dalam menghadapi kebencian sedemikian.

BERKAITAN: Bagaimana perjalanan ke kedai dolar boleh membawa keseronokan Olimpik ke halaman belakang anda

Di sini berharap “menyalahkan penipu” menjadi norma, menamatkan komen-komen yang sengaja seperti ini.

Bertemu Gabby Douglas, Simone Biles, gimnas wanita AS

Ogos.05.201604:28