‘Foto yang ditayangkan sempurna bukan saya’: Saham bintang kecergasan realiti Instagram

Lupakan penapis dan jawatan “sempurna” – Gaya hari ini semakin nyata! Minggu ini adalah tentang jujur, sahih, telus dan, dengan jelas, tentang segala-galanya dari kerutan dan imej badan untuk kebimbangan bilik penuaan dan penuaan. Gunakan hashtag #RealWomenHave _____ untuk berkongsi topik yang ANDA mahu mendapatkan sebenar.

Ramai orang beralih ke Instagram untuk inspirasi kecergasan, petua latihan dan latihan sebenar. Terdapat satu orang khususnya yang 1.1 juta orang mencari untuk nasihat kecergasan: Anna Victoria. Pelajar selebriti dan kecergasan Instagram 29 tahun itu memotivasi wanita di seluruh dunia – dengan pelbagai cara. Bukan sahaja dia membuat mereka bergerak, dia memberikan realiti dengan kandungannya: wanita tidak sempurna, terutama bukan dia.

Pakar kecergasan mendedahkan apa yang BENAR-BENAR masuk ke mengambil foto Instagram yang sempurna

03.03.201802:49

Dalam esei ini, berkongsi secara eksklusif dengan HARI INI, dia menghuraikan mengapa dia kadang-kadang berkongsi gambar yang tidak menarik dirinya sendiri – dan mengapa mereka bermaksud sama seperti gambar-gambar “sempurna”.

Di dunia hari ini, kita dikelilingi oleh orang-orang di Facebook dan Instagram dengan kehidupan yang seolah-olah sempurna, badan yang sempurna, hubungan yang sempurna dan juga rambut yang sempurna – tidak hairanlah kita berasa semakin tidak berpuas hati dengan kehidupan kita sendiri.

Ini adalah sebahagian daripada sebab mengapa saya membuat keputusan untuk mula membezakan foto saya “dengan sempurna” dengan gambar “biasa” di media sosial. Berikut adalah gambaran yang cepat di belakang tabir: Mereka yang memaparkan foto diambil selepas beberapa minit menghisap, mengetatkan abs anda, memutar badan anda dan memastikan pencahayaan adalah sempurna kerana ia boleh membasuh apa-apa kelemahan yang kelihatan.

Sesetengah orang membawanya ke paras yang melampau – Foto-foto, melicinkan selulit dan regangan, meningkatkan keluk mereka dan banyak lagi. Foto-foto ini bukan kehidupan sebenar, namun di mana-mana sahaja.

Melalui berkongsi foto-foto saya sendiri dalam beberapa tahun kebelakangan ini, saya menyaksikan trend gadis-gadis dan wanita muda dari segala usia meninggalkan pelbagai komen dari “#goals” kepada “Saya harap saya dapat melihatnya seperti itu,” kepada “Saya tidak akan kelihatan seperti itu. “Ia mula menimbang saya.

https://www.instagram.com/p/BPdd9N4Axx4

Foto-foto yang “sempurna” ini bukanlah saya dalam kehidupan sebenar. Saya cuba untuk melihat yang terbaik saya, tetapi saya tidak boleh benar-benar berjalan seperti itu, menimbulkan dan fleksibel – dan dalam pencahayaan yang sempurna. Bukannya saya tidak berpuas hati dengan diri saya sendiri dan bukannya saya cuba untuk berpura-pura menjadi sesuatu yang saya tidak, tetapi kita semua manusia! Entah bagaimana media sosial cenderung untuk menghilangkan komponen manusia.

Saya selalu tahu bahawa berpose dan mencari cahaya terbaik adalah sebahagian daripada dunia, media sosial yang didorong oleh media sosial ini, namun wanita lain yang tidak curiga tidak selalu tahu bahawa.

Apabila gadis muda dan perempuan dari semua peringkat umur melihat gambar-gambar wanita yang kelihatan tidak sempurna, ia kelihatan seperti wanita-wanita cantik ini yang majoritinya. Ini membawa wanita biasa, setiap hari untuk merasa seperti ada sesuatu yang salah dengan mereka. Kenapa saya tidak boleh kelihatan seperti itu? Kenapa saya makan begitu sihat, bekerja keras di gym, namun tubuh saya tidak kelihatan seperti itu?

Anna Victoria
Menurut Anna, memaparkan foto “kehidupan sebenar” dirinya sama pentingnya dengan berkongsi yang “sempurna”.Anna victoria / Anna Victoria

Saya ingin menyatakan dengan jelas bahawa saya tidak fikir ada sesuatu yang tidak kena dengan seseorang yang berkongsi foto-fotonya yang paling sempurna, tetapi jika anda seorang yang berpengaruh, harus ada juga kejujuran dan ketelusan.

Pada bulan Januari 2016, saya mengambil keputusan untuk berkongsi foto pertama saya sendiri yang duduk, menyusun “gulung tikar” saya. Perkara itu tidak pernah menunjukkan betapa besar gulungan saya, kerana mereka tidak. Ia adalah tentang menyediakan perspektif yang berbeza, sudut yang berbeza dari badan yang biasanya tegang dan taut yang anda lihat di halaman saya.

https://www.instagram.com/p/BAm8m9bvhxY

Matlamat saya sekarang dan sekarang adalah dengan hanya menunjukkan kanak-kanak perempuan dan wanita muda di mana-mana sahaja yang biasa mempunyai gulung ketika anda duduk, dan yang paling penting, bahawa mereka tidak akan malu.

Sejak itu, saya telah menerima banyak sokongan dan saya dapat mengatakan ini adalah sesuatu yang diperlukan oleh wanita: untuk mengetahui bahawa mereka tidak perlu memenuhi harapan yang tidak realistis untuk tidak pernah menunjukkan sudut yang tidak baik, selulit, peregangan atau perut gulung.

Pada bulan Januari lalu, saya berkongsi gambar anther diri saya duduk, dipotong betul-betul di sebelah gambar saya bergambar dan berdiri. Sambutannya amat menggembirakan, tetapi dengan cara yang terbaik mungkin. Saya menerima pelbagai komen, dari wanita yang berterima kasih kepada saya kerana menunjukkan bahawa ia adalah OK untuk menjadi manusia, kepada orang lain berkongsi bahawa mereka telah berjuang dengan dismiskus badan dan gangguan makan kerana semua imej yang sempurna mereka sentiasa melihat dalam talian, dan foto saya menyelamatkan mereka.

Anna Victoria
Badan anda tidak kelihatan sempurna di setiap sudut, dan Anna Victoria gembira untuk menunjukkan bahawa.Anna Victoria

Jika semua yang saya perlu lakukan untuk membantu banyak orang mengatasi pertempuran dalaman yang serius ini adalah untuk berkongsi gambar diri saya duduk dengan beberapa gulung perut, ini sekurang-kurangnya saya boleh lakukan.

Saya mahu wanita berasa yakin diri sendiri, suka kepada diri sendiri, menghargai dan menghargai diri mereka sendiri, tetapi juga diberi kuasa untuk memperbaiki kehidupan, kesihatan dan keseluruhan kesejahteraan mereka, jika mereka memilih. Saya mahu wanita mencintai diri sendiri dan menghargai diri mereka dari sudut semua kerana sudut yang buruk tidak mengambil dari nilai kita atau kecantikan kita.

Ia akan menjadi hari yang hebat apabila wanita menyedari “kelemahan” mereka tidak menentukan mereka, dan saya fikir kita semakin dekat dengan kesedaran itu setiap hari.

Anna Victoria adalah jurulatih peribadi yang diperakui dan pencipta The 12 Week Fit Body Guides dan The Body Love app.

Loading...