Betapa hampir berselingkuh sebenarnya menyelamatkan perkahwinan saya

“Hidup ini singkat. Mempunyai hubungan sulit.”

Itulah tagline untuk AshleyMadison.com, laman web “dating” untuk orang yang sudah berkahwin yang ingin menipu.

Saya mula-mula mengetahui tentang papan mesej dalam talian untuk ibu-ibu, di mana beberapa mengakui telah mencubanya – hanya untuk dinilai dengan kasar oleh ibu-ibu lain dalam kumpulan.

Wanita is taking off her wedding ring
Saham Alamy

Tetapi saya tertarik. Saya baru sahaja melewati tanda 11 tahun dalam perkahwinan saya dan menghampiri 40 – usia pertengahan rasmi. Suami saya dan saya telah menjadi rutin berhujah, terutamanya tentang anak-anak kita dan bagaimana mereka boleh menjadi ibu bapa, keluarga, wang dan jantina mereka (atau kekurangannya). Satu masa yang singkat dalam kaunseling pasangan telah berubah apa-apa, dan dia terus makan malam dan tertidur di hadapan TV setiap malam.

Saya tidak mahu memanggilnya berhenti. Terdapat banyak perkara yang saya sayangi kepadanya, dan kami berdua suka – dan menghabiskan banyak masa bersama – dua anak kecil kami. Kami berdua bekerja keras. Menjadi letih dan kaku adalah kesalahan siapa pun.

Tetapi saya tertanya-tanya jika saya pernah mempunyai peluang untuk merasakan percikan api lagi. Akhirnya rasa ingin tahu saya lebih baik daripada saya, dan saya menyertai Ashley Madison.

Laman web itu meminta para ahli untuk menggambarkan diri mereka dan hasrat mereka untuk membantu membolehkan “perkara terbaik yang mungkin.” Saya menulis bahawa saya telah kehilangan keseronokan yang menghancurkan, dan ingin bersenang-senang dengan orang yang percaya diri, kacak, terang, lucu, dan sebaik-baiknya Yahudi , seperti saya. Saya mengakui bahawa saya telah membuat keputusan mengenai sama ada atau tidak saya sebenarnya akan pergi dengan urusan, dan berkata sesiapa yang tidak bersedia untuk pergi lambat bukan untuk saya.

Pendaftaran saya lengkap, saya sekarang boleh secara rasuah merasa bersalah.

Menjelang keesokan harinya, peti masuk saya dibanjiri dengan jemputan menarik. Selepas membaca puluhan jawapan, saya mula merendahkan senarai. Saya menghilangkan lelaki lebih dari 50 (terlalu tua untuk saya) dan lelaki di bawah 30 (terlalu muda). Sesiapa sahaja dengan gambar telanjang adalah No pasti, dan saya memadam e-mel daripada lelaki yang mempunyai tatabahasa yang mengerikan. Oh, dan tidak ada yang peduli tentang keutamaan saya: kebanyakan undangan saya adalah dari lelaki yang bukan Yahudi.

Beberapa minggu kemudian, saya mengatur “tarikh” pertama saya. Kami bertemu di Starbucks yang penuh sesak dan saya melihat ketika dia berjalan dengan sengaja ke barista untuk memesan minumannya. Dia memberi isyarat kepada saya. “Dan apa sahaja yang dia mahu. Apa lagi? Saya fikir ia mempunyai soya. “

Saya benci soya.

A TODAY survey with Survey Monkey sheds light on the state of marriage in 2017.
Survei HARI INI dengan Survey Monkey memaparkan perkahwinan pada tahun 2017.Katie Connelly

Kami duduk di meja yang besar dan penuh sesak dan dia memberitahu saya tentang kehidupan pribadinya. “Isteri saya cantik, tetapi dia tidak mungkin,” katanya. “Tetapi, dia seorang ibu yang baik. Saya tidak akan meninggalkannya. Kami mempunyai tiga orang anak dan kami mempunyai hubungan kerja yang baik. “Dia mempunyai satu pengalaman di Ashley Madison dan ia adalah satu yang baik – dengan ketat tiada rentetan dilampirkan, hubungan itu berlangsung beberapa tahun sehingga perempuan simpanannya berpindah ke London.

“Jadi, kenapa kamu ingin berselingkuh?” Tanya beliau. Saya melirik secara sembunyi-sembunyi pada pelanggan lain di sekeliling kita. Adakah dia benar-benar berkata begitu kuat?

“Saya … umm …” saya tergagap.

“Anda tidak bersedia melakukan ini,” katanya. “Anda perlu menanggung kesalahan anda. Mengambil saya tahun, tetapi saya melakukannya. “

Kemudian, saya menghantar kepadanya e-mel yang suci yang berterima kasih kepadanya untuk waktunya dan kopi. Dia menjawab: “Ini penolakan ANDA. ANDA tidak bersedia untuk melakukan ini. “

Saya menanggalkan tarikh selepas itu, malah mereka yang saya telah ditetapkan secara sementara. Saya terpaksa berhadapan dengan sebab sebenar saya telah datang ke Ashley Madison: Saya mahukan perhatian positif untuk meredakan rasa percaya diri saya. Tahun-tahun berasa kurang dihargai, tidak menarik dan tidak cukup baik kerana ibu, isteri dan pekerja memakai saya. Saya merasa tidak berguna dan kebuluran kerana makna, tetapi saya juga tahu bahawa bukan suami saya yang salah saya merasakan cara ini, dan itu adalah satu pembohongan untuk menyatakan keadaan perkahwinan kita memberi saya tiada pilihan tetapi untuk menipu.

Apa rahsia kasih sayang yang tahan lama? Pasangan ini berkongsi petua

Jun.26.201702:03

Saya merenung senarai kekurangan saya apabila e-mel memasuki peti masuk saya, dari seorang ahli bernama TryingItOut. “Jika anda duduk di atas pagar,” tulisnya, “saya akan duduk di sana dengan anda untuk seketika.” Kami berdagang beberapa e-mel dan bersetuju untuk bertemu untuk makan tengah hari di restoran sushi tempatan.

Ketika dia tiba, dia kelihatan lebih kurang seperti foto-fotonya, tetapi dengan senyuman lebar dan suara yang sedikit tinggi. Saya mendengar dia bercakap tentang dirinya selama 20 minit semasa saya mengangguk dengan lemah hati. Tetapi apabila kita mula bercakap tentang kerja, dia kelihatan kagum. “Wow,” katanya, apabila saya memberitahunya tentang kerja saya. “Anda mesti bekerja dengan anda.”

“Saya buat,” kata saya. “Saya bekerja seperti gila.”

“Baik untuk awak. Saya mempunyai banyak rasa hormat untuk itu. “Dia memikir dengan teliti pada saladnya, kemudian memandang makanan saya. “Adakah anda baik dengan penyepit? Saya benar-benar tidak. Anda kelihatan seperti anda sedang bergelut dengan salad itu. “Dia menyeru seorang pelayan. “Bolehkah anda mendapatkan garpu? Terima kasih. “Saya secara kebetulan menyentuh bahawa dia dapat melihat kekaburan saya.

Kami bertemu lagi untuk kopi beberapa hari kemudian, dan dia memberitahu saya betapa mudahnya saya bercakap dengannya. Dia mula menghantar saya e-mel memanggil saya “Sunshine” dan cuba untuk mendapatkan saya untuk menunggangnya dengan jet peribadi beliau.

“Saya tidak faham apa yang anda lihat dalam diri saya,” saya menulis semula. “Dengan semua wang anda, anda boleh mempunyai sesiapa sahaja yang anda mahukan.”

“Anda hebat,” katanya. “Anda benar-benar cantik, tajam, dan anda tidak perlu ditanya dua kali masa itu. Saya pasti akan memikirkan awak malam ini. Berhenti meletakkan diri anda. “

Perhatian merasakan baik, tetapi ia juga membuat saya gelisah. Ketika kami kemudian berjumpa dengan kopi, dia bertanya apakah saya mahu pergi bersamanya ketika dia mendaftar untuk keahlian gim baru. “Saya menyertai kerana anda berkata anda bekerja di sana dan anda menyukainya,” katanya.

Kami berjalan beberapa langkah ke gym, di mana kami dibawa ke pejabat pengurus. “Apa nama penuh awak?” Lelaki itu bertanya kepada Gregory.

Saya melihat ketika dia mengalihkan berat badannya dengan tidak selesa dan cuba untuk tidak melihat saya. “Adakah anda mahu saya pergi?” Saya berkata dengan senyap.

Gregory membuat tanda berhenti dengan tangannya. “Tidak, tidak.” Dia meminta sekeping kertas dan pena, menulis sesuatu, dan menyerahkan kertas itu. “Inilah nama saya.”

Saya mengetuk kaki saya dengan gugup ketika muka saya memerah dengan panas.

“Dan adakah anda boleh buat sesuatu untuk kawan saya di sini?” Dia bertanya. “Dia sudah menjadi ahli.”

Pengurus tersenyum dengan sengaja, seolah-olah dia memahami hubungan kami tidak bersih. “Saya akan memberinya tiga bulan dari loker percuma,” katanya.

“Terima kasih,” saya bergumam, menyedari bahawa saya tidak akan mengambil ini, atau mana-mana nikmat, dari Gregory, pernah.

Ketika kami keluar dari gym, saya tidak sabar untuk kembali bekerja dan mula dengan cepat untuk menaiki tangga. Dia membataskan saya dan meraih tangan saya. “Tunggu.”

“Apa?” Tanya saya sambil merangkul tangan saya.

“Saya nak tahu awak,” katanya. “Saya ingin tahu mengapa anda berada di Ashley Madison. Saya ingin tahu mengapa anda tidak berpuas hati dengan suami anda. Adakah anda mahu pelukan? Bolehkah saya memegang tangan anda? “

“Saya tidak membincangkan apa-apa perkara dengan kamu,” kataku sambil berjalan. Saya berasa jijik.

Saya menyedari bahawa apa yang saya cari adalah sesuatu yang bukan Gregory, mahupun suami saya sendiri, boleh benar-benar memberi. Saya mahu seseorang untuk mengesahkan saya – untuk membuat saya berasa berbaloi – apabila benar, terpulang kepada saya untuk menentukan sendiri harga diri saya. Memahami bahawa perasaan keyakinan dan penerimaan ini hanya boleh datang saya mengubah perspektif saya. Saya adalah satu-satunya yang mempunyai kuasa untuk mengubah keadaan saya.

Saya meninggalkan kerja awal malam itu. Selepas saya memasukkan anak-anak ke tempat tidur, saya menyertai suami saya di sofa untuk menonton rancangan TV kegemarannya. Saya memerhatikan ketika dia mula menghisap, saya mencium pipinya untuk menghentikannya.

“Apa? Apa? “Dia terkejut.

“Jangan tidur di sofa,” saya berbisik.

Penulis esei ini telah memilih untuk kekal tanpa nama.