Bagaimana untuk berkahwin: 6 pelajaran untuk cinta abadi dari seluruh dunia

Pengarang Jo Piazza menyaksikan ibu bapanya tinggal dalam perkahwinan yang tidak berpuas hati selama 40 tahun, jadi dia bertekad untuk membuat kesatuan sendiri baik dari awal.

Pakar memberitahunya bahawa tahun pertama perkahwinan adalah tempoh “simen basah” yang sangat penting apabila pasangan menetapkan corak hubungan di jalan raya. Tetapi dia terkejut betapa sedikit panduan yang ada mengenai permulaan yang penting itu.

‘Jadilah perempuan simpanan suami anda’ dan nasihat perkahwinan lain dari luar negara

Jun.28.201703:42

“Ketika kami menikah, semua orang memberi nasihat tentang pernikahan itu, tetapi tidak ada yang memberi nasihat tentang pernikahan yang sebenarnya,” kata Piazza, 36, kepada TODAY.

“Kami mempersiapkan perkahwinan lebih daripada kami menyediakan untuk kehidupan dengan manusia lain.”

Jadi Piazza, seorang wartawan perjalanan yang berpangkalan di San Francisco, meminta orang ramai di seluruh dunia untuk nasihat perkahwinan. Dia menyenaraikan penemuannya dalam buku itu, “Bagaimana Menjadi Berkahwin: Apa yang saya Belajar dari Wanita Nyata di Lima Benua Tentang Meninggal Tahun Pertama Saya (Really Hard) Perkahwinan.”

Berikut adalah enam pelajaran pernikahan besar yang dia pelajari dari perjalanannya:

1. Bertindak seperti perempuan simpanan suami anda.

Piazza tidak suka nasihat ini apabila dia pertama kali mendengarnya daripada wanita Perancis kerana dia fikir ia adalah anti-feminis. Tetapi pada dasarnya ia merupakan peringatan bagi kedua-dua pasangan agar terus berusaha dalam perhubungan selepas mereka berhenti bertarikh, katanya.

Anda tidak perlu memakai pakaian dalam seksi jika anda tidak memasukinya, tetapi tahu apa yang suka dan memakai suami anda sekali-sekali – ia boleh semudah gincu merah atau pakaian musim panas. Cuba menyimpan beberapa misteri dalam perkahwinan anda. Jangan jadi kotor. Berhati-hati dengan cara anda bercakap dengan pasangan anda.

“Berfikir sebelum anda mula merungut pasangan anda. Kami lebih bermakna kepada pasangan kami berbanding dengan orang lain, “kata Piazza.

Perkahwinan 101: Millennials mengambil kursus kolej dalam cara untuk berkahwin

Jun.26.201704:02

2. Perjalanan tanpa pasangan anda.

Piazza tidak menganjurkan menghabiskan semua hari percutian anda dari pasangan anda atau menempah mahal di atas banglo air di Maldives sendiri. Tetapi mengambil waktu malam atau beberapa malam untuk mengingati apa yang ingin anda lakukan adalah bijak, katanya.

“Ia akan membuat anda lebih menghargai pasangan anda dan menjadikannya lebih menghargai anda … Dan anda berdua mempunyai sesuatu yang baru dan menarik untuk membawa kembali kepada hubungan untuk dibicarakan,” kata Piazza..

HARI INI teamed up with SurveyMonkey to take a closer look at marriage in 2017.
HARI INI bekerja sama dengan SurveyMonkey untuk melihat lebih dekat perkahwinan pada tahun 2017.Katie Connelly

3. Kekalkan diri anda sendiri.

Perkara yang sangat unik Amerika berkata pada majlis perkahwinan adalah “Sekarang, anda telah menjadi satu,” tetapi orang-orang dalam budaya yang berbeza memberitahu dia berulang-ulang itu tidak benar, kata Piazza.

“Sangat penting untuk kekal sebagai orang sendiri, menjaga rakan-rakan anda sendiri, menjaga kemerdekaan anda dengan cara yang penting untuk anda,” katanya. “Anda masih perlu berfikir tentang diri sendiri atau jika anda kehilangan diri dalam perkahwinan.”

4. Jangan mengharapkan pasangan anda menjadi segalanya.

Idea “soulmate” adalah satu lagi penciptaan Amerika, kata Piazza. Wanita sering berfikir suami mereka akan membetulkan semua masalah mereka: “Dia akan menjadi ahli terapi anda, kawan latihan anda, rakan perjalanan anda, kawan terbaik anda dan seks terbaik dalam hidup anda.”

Tetapi jangkaan itu boleh merosakkan kerana apabila pasangan anda tidak hidup dengan mereka, anda boleh mula membencinya. Di negara lain, orang tidak mengharapkan pasangan mereka menjadi segalanya dalam kehidupan mereka, katanya.

Pengarang mendedahkan rahsia perkahwinan yang berkekalan: ‘Mengurangkan masalah kepada masalah’

Jun.27.201705:01

5. Perkahwinan mengambil kampung.

Anggota keluarga menyediakan jaring keselamatan yang besar untuk pasangan muda di seluruh dunia, kata Piazza. Ya, mereka boleh campur tangan, tetapi mereka juga boleh bertindak seperti papan bunyi jika ada ketegangan dalam perkahwinan anda, membantu anak-anak dan menawarkan sokongan kewangan. Namun, pasangan muda di A.S. sering mengelakkan “kampung”.

“Kami tidak mempunyai jaring keselamatan kerajaan yang teguh, dan pada masa yang sama, kami bergerak jauh, jauh dari keluarga kami untuk pekerjaan kami … Kami pergi sebagai kumpulan kecil ini terhadap dunia,” kata Piazza. “Kami hanya membayar ahli terapi perkahwinan yang mahal dan kami hanya melakukan perkara itu apabila keadaan telah berlaku.”

6. Buat rumah anda rumah.

Buat tempat di mana anda ingin meluangkan masa bersama pasangan anda, Piazza dinasihatkan selepas memerhatikan falsafah Danish hygge, atau kesenangan.

Idea ini adalah untuk mempunyai kedua-dua anda di ruang itu supaya anda dapat pulang ke rumah, berada di sana bersama-sama dan saling bergembira. Adalah penting untuk memasak bersama dan duduk untuk makan di meja makan anda, tambah Piazza.

Rumahnya sendiri akan menjadi lebih selesa: Hampir dua tahun dalam perkahwinannya, dia menjangkakan anak pertamanya.

Ikuti A. Pawlowski di Facebook, Instagram dan Twitter.