Bagaimana cara menurunkan berat badan: Wanita kehilangan 77 pound dengan menukar tabiat

Pada penerbangan dari Auckland, New Zealand, ke Queensland, Australia, seorang petugas penerbangan dengan kuat menerangkan kepada Michaela Martin bahawa dia perlu menggunakan alat pengangkat tali pinggang keledar. Dia berasa lebih terhina apabila ahli krew mencadangkan buku Martin dua kerusi di masa depan.

Membakar dengan malu, ia mendorong Martin untuk bertindak: Dia tahu dia terpaksa menurunkan berat badan.

“Rasa malu dan malu murni adalah sesuatu yang tidak akan saya lupakan,” tulisnya di Instagram. “Saya percaya … Saya kurang daripada setiap orang yang kurus di pesawat itu.”

Bagaimana wanita ini kehilangan £ 77 dengan menukar beberapa kebiasaan

09.09.201801:03

Sebagai seorang remaja, Martin telah bertukar menjadi soda, keluar dan makanan ringan untuk menghibur dirinya.

“Ia menjadi titik di mana saya menjadi obesiti berbahaya,” kata Martin, 25, dari Palmerston North, New Zealand, kepada TODAY melalui e-mel. “Kebiasaan makan saya tidak dapat dikawal.”

Pada yang paling berat, dia menanggung berat £ 282, yang membuatnya merasa terasing.

“Saya dibesarkan dengan berat badan saya dan saya membiarkan pendapat orang lain mempengaruhi pilihan hidup saya,” katanya.

Wanita who lost 77 pounds, how to lose weight
Selepas pengalaman yang memalukan dalam penerbangan, Michaela Martin sedar dia perlu menurunkan berat badan dan menjadi lebih sihat. Sejak itu dia kehilangan 77 pound dan suka sikap baru beliau. @kaylaaaahmaree / Instagram

Ini membawa kepada kitaran makan yang berbahaya untuk merasa lebih baik, yang hanya menyebabkan dia mendapat lebih banyak berat badan.

Tetapi selepas kelahiran anak perempuan pertamanya dan pengalaman penerbangannya, Martin meneliti perasaannya tentang dirinya. Dia benci bagaimana dia kelihatan, tetapi tertanya-tanya jika belajar mencintai dirinya sendiri boleh membantu.

“Saya kagum dengan apa yang baru saya buat untuk saya. Saya mempunyai manusia kecil yang sempurna di tangan saya dan badan saya membuatnya, “jelasnya. “Saya mendapat apresiasi baru untuk badan saya dan mula belajar mencintai badan saya.”

Martin juga mula membuat perubahan kecil. Dia memotong makanan yang tidak sihat dan soda dari dietnya, dan makan sayur-sayuran dan buah-buahan segar. Kemudian dia mula berjalan 30 hingga 40 minit, empat kali seminggu.

“Dari sana, saya baru membinanya,” katanya. “Anda tidak perlu menjalankan maraton untuk menurunkan berat badan, seperti yang biasa saya fikirkan.”

Dia memulakan perjalanan berat badannya empat tahun yang lalu dan menjadi hamil dua kali sepanjang proses itu, menyebabkan berat badannya berfluktuasi. Martin telah kehilangan £ 36, tetapi tahu dia perlu mengurangkan berat badannya. Selepas kelahiran anak bungsu pada bulan Mac 2017, dia mendedikasikan dirinya lagi untuk usaha beliau.

“Saya terpaksa belajar menukarnya,” katanya.

Wanita who lost 77 pounds, how to lose weight
Martin percaya positif dan mempunyai rakan-rakan yang menyokongnya ketika dia kehilangan berat badan. @kaylaaaahmaree / Instagram

Apabila Martin memulakan semula pada Ogos 2017, dia menimbang 247 pound dan menetapkan berat gol sebanyak 176 pound. Untuk mencapai matlamatnya, dia meningkatkan aktivitinya, melakukan kardio dan mengangkat berat lima kali seminggu selama lebih dari satu jam. Dia juga mengamalkan tabiat makan yang ketat, termasuk banyak sayur-sayuran, protein tanpa lemak dan tenusu dalam rejimennya. Dia kini turun hingga £ 205 dan suka bagaimana perasaannya.

“Saya tidak pernah begitu gembira dan berpuas hati dengan diri saya sebagai seorang lelaki dalam hidup saya. Saya suka hanya memancarkan positivity. Saya harap saya mempunyai minda seperti ini ketika saya masih muda, “kata Martin.

Martin berkongsi tips ini untuk orang lain yang berharap dapat menurunkan berat badan:

1. Jangan kurangkan, tambahkan.

Semasa memotong gula yang manis, makanan yang diproses membantu menurunkan berat badan, menambah buah, sayuran dan protein tanpa lemak membantu dia berasa puas. Melakukannya secara beransur-ansur menjadikannya mudah untuk dikendalikan.

“Perlahan-lahan mula mengambil makanan yang tidak sihat dan memperkenalkan lebih banyak hasil segar,” katanya.

2. Cari orang yang ingin anda ‘menang’.

“Suruh diri anda dengan orang-orang yang berfikiran positif yang mahu (melihat) menang,” kata Martin. “Mereka akan membakar api anda, menyokong anda dalam perjalanan anda dan berada di sana selepas anda pergi pesta makanan ringan pertama anda selepas mula menurunkan berat badan.”

3. Tetap positif.

Belajar mencintai dirinya sendiri dan menerima kesilapannya membantu Martin berjaya dan terus fokus.

“Ia benar-benar memberi kuasa untuk mengetahui bahawa saya begitu yakin dan berpuas hati dengan diri saya sekarang bahawa pendapat orang lain tidak menjejaskan saya,” katanya. “Pemikiran positif telah membuatkan saya pergi walaupun saya menghadapi masa yang sukar.”

Untuk lebih banyak inspirasi, lihat halaman Perjalanan Berat Badan saya. Dan jika anda berminat untuk memulakan, iklawalah surat berita KITA TODAY.

Loading...