8 tanda anda masalah dalam hubungan anda

Manusia didorong untuk mencari cinta dan mempunyai hubungan yang bahagia, tetapi 50 peratus perkahwinan berakhir dengan perceraian – dan banyak perseorangan baru mendapati diri mereka tertanya-tanya apa yang salah.

Kami sering menyalahkan rakan kongsi kami untuk kesusahan hubungan kami, yang mungkin atau mungkin tidak sah. Mungkin sudah tiba masanya untuk melihat lebih dekat dalam cermin untuk melihat apakah tingkah laku anda sendiri menyumbang kepada masalah.

Bagaimana untuk memperbaiki semua hubungan anda dalam masa 60 saat

Mac.30.201700:47

Inilah cara untuk mengetahui jika anda adalah satu toksik dalam hubungan anda.

1. Anda panas.

Jika sesuatu yang tidak menyenangkan berlaku kepada anda dan pasangan anda, anda akan pergi dari 0 hingga 100 dalam tiga saat. Anda merendahkan perkara-perkara yang bermakna – mungkin juga membuang sesuatu – dan anda menghiraukan sama ada masalah itu besar atau kecil. Cara keluar dari ini adalah untuk menyedari kelakuan anda dan mengubahnya. Pertimbangkan program pengurusan kemarahan, atau sekurang-kurangnya, belajar untuk berehat dari perbualan bersuara selama 20 minit untuk memberi anda masa untuk menyejukkan diri.

2. Anda fikir pasangan anda lebih rendah daripada anda.

Anda fikir anda bom, dan pasangan anda tidak. Apabila anda merasa anda unggul, anda akan mengalami penghinaan terhadap pasangan anda dan meletakkannya sama ada semasa anda bersendirian atau ketika berada di sekitar orang lain. Anda akan cuba membuat pasangan anda berasa kecil – dan seseorang akan bertolak ansur dengan tingkah laku yang jahat seperti itu hanya sekian lama.

3. Anda mengelakkan konflik.

Anda adalah kehidupan parti apabila kehidupan adalah pelangi dan anak anjing – tetapi apabila timbul konflik, anda berlari untuk bukit. Penyelesaian masalah bukan salah satu kemahiran anda. Tetapi hidup bukanlah semua pelangi, dan jika anda menghindari konflik, anda mungkin ditutup sepenuhnya – yang akan membuat pasangan anda cemas atau marah. Sekiranya pasangan anda berasa seperti dia boleh melibatkan diri anda hanya apabila keadaan berjalan dengan sempurna, itu bukan perkara yang baik.

Adakah anda dan pasangan anda serasi? Ketahui

19.1.201404:57

4. Anda terobsesi dengan media sosial.

Jika anda sentiasa berada di media sosial yang memaparkan foto seksi diri anda, atau – menyukai! – menggoda dengan pengalaman anda, pasangan anda pastinya akan merasa tidak selamat dan terancam. Dan rasa apa? Tingkah laku semacam itu juga membuatkan anda kelihatan tidak selamat dan terdesak untuk diperhatikan.

5. Anda tidak bertanggungjawab terhadap tindakan anda.

Jika segala-galanya sentiasa kesalahan pasangan anda dan tidak pernah anda sendiri, anda mungkin agak berat sebelah atau tidak rasional. Sekiranya anda tidak mudah berkata, “Saya minta maaf,” dan sebaliknya menyalahkan tindakan anda terhadap orang lain, ia adalah cara yang pasti untuk kebetulan hubungan.

6. Anda mempunyai kawan berbisik di telinga anda.

Sekiranya teman dekat anda mengisi kepala anda dengan fikiran seperti, “Anda boleh melakukannya dengan lebih baik,” mereka mungkin menjadi penyebab dalam mensabotaj hubungan anda. Tanyalah diri anda sendiri: Adakah ini sesuatu yang berlaku berulang kali? Bagaimanakah rakan-rakan rapat ini dapat mengekalkan hubungan mereka sendiri? Ia mungkin masanya untuk berhenti mendengarkan yang terdekat dan paling disayangi.

7. Anda mengutamakan keperluan / kehendak anda terlebih dahulu.

Adakah anda sentiasa mengharapkan dia memahami apabila anda menukar rancangan – atau anda tiba-tiba memerlukan malam kanak-kanak perempuan? Adakah anda memikirkan keperluannya yang lalu – selepas anda telah memastikan anda telah membuat diri anda bahagia?

8. Anda mahu dia menjadikan anda orang yang lebih baik.

Anda mengharapkan dia memberi inspirasi kepada anda untuk menjadi manusia yang lebih baik, tetapi satu-satunya orang yang boleh memberi inspirasi kepada anda untuk menjadi lebih baik adalah anda. Anda menyalahkannya kerana ketidakstabilan anda, kekurangan kejayaan anda – tetapi kebenaran adalah bahawa apa yang dia boleh katakan atau lakukan akan memberi motivasi kepada anda. Motivasi datang dari dalam – bukan dari luar.

Jurulatih yang bertanding Bela Gandhi adalah pengasas dan presiden Akademi Peserta Pintar.