8 langkah ibu ini mengambil untuk kehilangan £ 155

Kira-kira empat setengah tahun yang lalu, Casey Gemmell, 37, teruja untuk melontarkan puteranya yang menjadi pesta ulang tahun pertama bertemakan superhero. Dia mengarahkan kostum Bat Girl plus dari Ebay dan walaupun ia terlalu kecil, dia memakainya dengan penuh keyakinan.

Beberapa hari selepas pesta itu, gambar itu disiarkan di Facebook.

“Saya fikir ‘Itu bukan saya, sudut yang mengerikan,'” kata Gemmell yang tinggal di Perth, Australia. “Tetapi satu lagi gambar telah diposkan – dari sudut yang lebih teruk, saya terus menunggu sudut yang baik dan tidak pernah tiba.”

Bagaimana ibu ini kehilangan 155 paun

Oktober.13.201601:11

Ia adalah September 2012 dan selepas Gemmell meluangkan sedikit masa untuk “merasa bersyukur” untuk dirinya sendiri, dia mendapat serius mengenai hidupnya. Inilah langkah yang diambilnya untuk kehilangan 155 pound dalam empat tahun.

1. Mulakan bersenam – setiap hari.

“Saya turun aplikasinya yang dinamakan 5K Runner, ia secara khusus menyatakan ia akan mengubah sesiapa dari kentang sofa menjadi pelari 5K dalam lapan minggu. Saya fikir saya akan membuktikan salah aplikasi,” katanya..

Sebaliknya, aplikasi membuktikan salahnya dan menyelamatkan nyawanya. Pada mulanya, dia akan berjalan selama 30 saat, dan walaupun itu perjuangan.

“Aplikasi itu menggalakkan saya semasa saya bersenam, dan ia akan bersuara untuk mengingatkan saya untuk berlari atau berjalan jika aplikasinya tidak aktif selama beberapa hari Sebelum saya tahu, saya telah menjalankan 5K tanpa henti!”

Gemmell telah kehilangan sekitar £ 40 hanya dengan mencapai matlamat 5K beliau!

Casey Gemmell
Gemmell memulakan perjalanan berat badannya dengan menggunakan aplikasi berjalan sofa-ke-5K.Casey Gemmell / Casey Gemmell

BERKAITAN: 7 langkah yang membantu wanita ini kehilangan £ 225 pada umur 63 tahun

2. Potong keju, pasta, roti dan minuman ringan.

“Saya mula mengubah diet saya dengan hanya memotong empat makanan tertentu dan tidak ada yang lain,” kata Gemmell. “Ia merupakan cabaran besar kerana pada usia 33, saya mempunyai banyak kecenderungan makanan yang sukar untuk dipecahkan.”

3. Menyedari bahawa perbaikan cepat tidak berfungsi.

“Sebaik sahaja anda keluar dari apa jua skim anda, anda akan mendapat berat badan – dan kemudian beberapa,” kata Gemmell. “Saya memutuskan bahawa jika saya akan melakukannya, saya perlu melakukannya 100 peratus cara yang betul dan mengambil masa saya.”

4. Raikan perkara-perkara kecil.

Untuk Gemmell, itu bermakna dapat keluar dari kereta tanpa perlu menggerakkan tubuhnya ke sisi. Dia menangis buat kali pertama dia naik pesawat dan tidak memerlukan sambungan untuk tali pinggang keledar. Dia merayakan dapat memenuhi apa yang disebutnya “pakaian orang biasa.”

Casey Gemmell
Gemmell berpose dengan seluarnya dari 2012.Casey Gemmell

5. Jangan takut apa-apa, terutama gim.

Sekitar empat bulan ke dalam perjalanannya, Gemmell menyertai gim dan mula melakukan latihan latihan perlawanan. Dia mula melihat definisi dalam tubuhnya bahawa dia tidak mengalami lari.

Hari ini, dia berjalan kira-kira tiga atau empat hari seminggu, dan menjalani latihan rintangan di gym lima hari seminggu (kaki pada hari Isnin, Rabu dan Jumaat dan senjata pada hari Selasa dan Khamis).

Wanita kehilangan 124 kilogram selepas mengejar selfie sehari

Jul.22.201601:17

6. Ingat bahawa ia adalah mental yang sama seperti fizikal.

Gemmell mengaku ada hari-hari ketika dia merasakan melemparkan dalam tuala – sekurang-kurangnya sekali setiap dua minggu, tetapi dia ingat tantangannya adalah mental juga.

“Saya berjuang untuk memikirkan secara mental dengan apa yang berlaku dalam hidup saya: Tubuh saya sentiasa berubah dan otak saya sedang berusaha untuk mengekalkan saya. Saya masih mendengar perkara-perkara negatif yang biasa digunakan oleh orang saya untuk menghubungi saya di rumah sekolah dan saya masih melihat gadis itu Tetapi saya tidak lagi, “jelas Gemmel.

BERKAITAN: 9 makanan yang meningkatkan metabolisme anda

7. Tentukan satu tabiat, kemudian tambah satu lagi.

Bagi Gemmell, mengubah hidupnya tidak begitu menggembirakan kerana dia mengambilnya satu langkah pada satu masa.

“Saya akan membentuk satu tabiat, seperti lapan minggu berlari, dan kemudian mula bekerja pada tabiat lain,” jelas Gemmell.

Casey Gemmell
Hari ini, Gemmell berada di penghujung perjalanannya, dan berharap menjalani pembedahan untuk membuang kulit longgar di tubuhnya.Casey Gemmell

BERKAITAN: Saya mencuba diet ’30 Bersih’ dan inilah yang berlaku

8. Cari sistem sokongan.

Bagi Gemmell, suaminya adalah sumber sokongan No. 1 beliau.

“Dia menyokong saya 110 peratus, dia berlari di sebelah saya setiap hari. Pada mulanya, saya takut melakukannya sendiri, dan dia sentiasa di sebelah saya,” kata Gemmell.

“Saya berharap saya meneruskan perjalanan ini dan berharap dapat memotivasi orang lain. Terdapat banyak orang di sana seperti saya, dan saya mahu mereka tahu ada harapan,” kata Gemmell.

Sekiranya anda berminat untuk mempelajari lebih lanjut tentang Casey Gemmell, atau berminat membantu pembedahan dana untuk menghapuskan kulit longgarnya, sila lawati laman GoFundMe beliau. Untuk membaca lebih banyak cerita inspirasi, lihat halaman Perjalanan Berat Badan saya.