7 makanan pemakanan yang makan setiap hari

Satu soalan yang saya dapat, dengan baik, hampir setiap hari adalah, “Apa yang anda makan?” Saya mendapatkannya, orang ingin tahu apa yang profesional kesihatan grub pada. Saya gembira untuk menumpahkan kacang-kacangan itu, dengan satu kaveat: Apa yang sesuai untuk saya, mungkin tidak sesuai untuk anda. Kita semua perlu melihat diet kita dengan cara yang sangat individu.

Dengan itu dikatakan, saya suka berkongsi kegemaran saya untuk membantu mereka yang ingin memperbaiki nutrisi mereka. Berikut adalah beberapa hidangan harian saya:

1. Kopi

Ya, saya adalah salah satu daripada orang-orang yang menyiapkan Joe saya malam sebelum supaya saya dapat bangun dengan bunyi manis pembuatan periuk. Dan sementara kopi boleh menjadi kontroversi, saya seorang peminat besar. Kopi tinggi antioksidan, dan minum cawan telah dikaitkan dengan risiko diabetes, strok dan masalah kognitif yang lebih rendah seperti kemurungan.

Bolehkah pemakanan peribadi membantu anda memenangi pertempuran bonjol?

Ogos.25.201705:40

Selain manfaat kesihatan, saya suka menghirup minuman hangat sebagai sebahagian daripada rutin pagi saya. Saya mengambil saya hanya dengan sedikit susu organik atau susu kacang almond tanpa pemanis. Kopi adalah tinggi dalam racun perosak jadi pastikan untuk membeli perdagangan organik dan adil.

2. Smoothie

Ini adalah sarapan pagi saya banyak pagi-pagi sekali. OK, itu bukanlah benar-benar “makanan,” tetapi ia adalah seperti ruji yang saya harus meletakkannya di dalam senarai. Ia sangat mudah untuk menggunakan sisa dan membuat sesuatu yang lazat.

Bahan-bahan saya biasanya adalah serbuk protein vegan, susu kacang almond tanpa gula, sayur-sayuran, mentega badam dan kadangkala rangsangan kolagen, matcha atau maca. Jika yang tidak melakukannya untuk anda, inilah formula untuk membuat apa-apa smoothie yang hampir sempurna.

Pagi Glory Matcha Smoothie
Dapatkan Resipi itu

Morning Glory Matcha Smoothie

Jessica Lloyd

3. Greens

Saya cuba mendapatkan sayur-sayuran sebagai makanan sebanyak mungkin walaupun sarapan pagi (lihat smoothie saya di atas!). Sayuran hijau menawarkan dos serat yang kuat, vitamin dan mineral termasuk antioksidan dan fitokimia yang telah ditunjukkan untuk menurunkan kolesterol, mencegah penyakit jantung dan boleh membantu mengurangkan risiko kanser.

Sekiranya anda sakit timun biasa, tomato dan romaine, atau rasa tidak dibosankan oleh peti sejuk anda, cuba tambah biji labu atau benih delima, dengan sedikit keju kambing, iris epal yang segar atau taburkan pada beberapa ikan. Anda mendapatkannya. Terdapat banyak pilihan. Tempat tidur hijau adalah permulaan yang sempurna untuk hidangan yang sempurna. Untuk hidangan yang lebih hangat, cubalah mangkuk gandum yang dihiasi dengan sayur-sayuran.

Menghasilkan pasangan: Bagaimana untuk mendapatkan yang terbaik dari sayuran anda

19.17.201703:48

4. Minyak sejuk

Sesetengah jenis minyak, sama ada zaitun, kelapa, badam atau walnut, selalu masuk ke dalam diet saya – beberapa kali sehari, biasanya. Kita semua tahu sekarang lemak adalah kawan anda, dan anda perlu kekal rapat dengan yang baik. Pengambilan salad kegemaran saya adalah berasaskan minyak zaitun dan saya menggunakan minyak kelapa pada roti sprouted-gandum sering.

5. Kacang-kacangan dan kacang-kacangan

OK jadi ini secara tekal berbilang makanan, tetapi kedua-duanya adalah stok pantri di rumah saya. Anda tidak boleh mengalahkan protein, lemak sihat, serat dan kombo antioksidan kacang. Kacang dan badam adalah makanan ringan petang, mentega kacang tidak berulang kerana buah atau lobak yang dihiris. Dan, bunga matahari atau biji labu sering membuat penampilan pada salad makan malam.

Walaupun anda perlu melihat pengambilan anda (faves ini lebih mudah dilakukan), sedikit ia pergi jauh dari segi rasa, kepuasan dan kesihatan.

Perkara-perkara kecil yang boleh membuat perbezaan besar dalam diet anda

Ogos.21.201703:20

6. Sayuran panggang dalam musim

Setiap malam untuk makan malam kami berkhidmat mentah dan sayuran panggang. Kegemaran saya adalah “dibakar” brokoli, tetapi anda boleh memanggang hampir setiap sayuran untuk hidangan sampingan yang sempurna. Saya berhasrat untuk menggunakan sayur-sayuran yang ada di musim dan untuk menggoncangnya malam ke malam.

7. Lean protein (ayam atau salmon)

Protein penting untuk membina otot dan antibodi dan untuk menjaga anda berpuas hati, yang merupakan salah satu sebab ia dikaitkan dengan penurunan berat badan.

Makan malam untuk saya sepanjang malam terdiri daripada beberapa jenis protein tanpa lemak. Saya makan banyak makan tengahari vegan dan mendapatkan protein haiwan saya semasa makan malam. Membuat sarapan dan makan tengah hari anda secara besar-besaran berasaskan tumbuhan memberikan keseimbangan yang baik jika makan malam anda sering terdiri daripada beberapa jenis protein haiwan. Selalunya ia datang dalam bentuk ayam, daging lembu atau salmon liar atau ikan lain. Sebaik sahaja anda mempunyai beberapa cara kegemaran anda untuk mempersiapkan atau mengasinkan, ia menjadi sangat mudah untuk mencambuk bersama.

Untuk nasihat lanjut dari Keri, ikuti dia di Instagram.

Loading...