7 langkah yang membantu wanita ini kehilangan £ 225 pada umur 63 tahun

Empat tahun yang lalu, Diane Naylor, kini berusia 63 tahun, bersara, berpindah dari Fresno ke Oakhurst, California, dan teruja dengan semua aktiviti baru yang baru dia letakkan di tempatnya: laluan mendaki, laluan berbasikal di Yosemite dan iklim yang luar biasa untuk berada di luar.

Terdapat satu isu sahaja: Dia menimbang lebih daripada 400 paun dan tidak mahu pergi ke luar.

Diane Naylor before and after weightloss
Diane Naylor di bahagian paling berat, di sebelah kiri, dan hari ini, di sebelah kanan.Diane Naylor / facebook

“Saya berasa sengsara dan tertekan kerana berat saya,” Naylor menceritakan kepada HARI INI. “Saya tidak aktif sama sekali dan saya tidak dapat melakukan semua perkara yang saya mahu.”

Naylor telah cuba menurunkan berat badan beberapa kali sebelum ini, tetapi selalu menyerah apabila dietnya berakhir. Dia merasa tidak putus asa sehingga satu episod rancangan TV “Istana” memberi inspirasi kepadanya untuk mencubanya.

“Salah seorang pemeriksa perubatan memberitahu pelakon utama dia harus mengikuti impiannya,” kata Naylor. “Dia menunjuk kepada mayat-mayat itu dan berkata, ‘Semua orang itu bermimpi, tetapi waktunya berlalu, jadi jangan biarkan itu berlaku pada awak.’ Ia seperti bola lampu pergi – Saya mempunyai banyak mimpi, juga, dan saya mahu mencapai mereka. “

Bacalah kisah-kisah lain orang yang melangsingkan dalam Perjalanan Kehilangan Berat Saya HARI INI

Bob Harper: Tips untuk menurunkan berat badan tanpa diet, senaman

Apr.28.201503:55

Keesokan harinya, Naylor memulakan perjalanan berat badannya dan tidak kembali ke belakang sejak itu. Di sini, dia menceritakan langkah-langkah yang diambilnya untuk kehilangan £ 225, dan menawarkan nasihat untuk orang dalam keadaan yang sama:

1. Mula SEKARANG.

“Jangan letakkannya,” Naylor memberi amaran. “Tiada sesiapa yang lebih muda, dan yang lebih muda, lebih mudah, saya bermula pada usia 59 tahun, yang membuktikan sesiapa boleh melakukannya, kenapa bermula enam bulan dari sekarang?

2. Buat perubahan kecil kepada gaya hidup anda.

Naylor mula berjalan ke atas dan ke bawah jalan masuknya. Pada mulanya, pergi ke peti mel merupakan cabaran untuknya. Walaupun dia merasa tidak seimbang, seperti dia akan jatuh, dia terjebak dengannya. Sebaik sahaja dia kehilangan 20 paun (terima kasih kepada berjalan dan rancangan makan baru), dia mula menunggang motosikal tertutup dan berjalan lebih lama mengelilingi kawasan kejiranannya.

Hari ini, dia menyusuri laluan 4 batu dan melakukan basikal 20-30 batu dengan anak saudara perempuannya. Dia tidak berhenti bergerak sehingga dia mencapai 10,000 langkah sehari. Naylor menegaskan semuanya bermula kecil, dan meningkatkan pergerakan anda apabila anda merasa lebih kuat.

Cara mudah untuk mendapatkan sihat untuk 2017 (termasuk makan coklat gelap!)

Disember.26.201602:40

3. Cari rangkaian sokongan.

Naylor menyertai kelab Taking Off Pounds Sensibly, yang lebih dikenali sebagai TOPS, selepas dia kehilangan 50 pon pada dirinya sendiri. Kelab menyediakan akauntabiliti dan sokongan berterusan. Naylor menghadiri mesyuarat setiap hari Isnin, dan menerima panggilan, e-mel dan surat galakan daripada ahli-ahli lain ketika dia mula-mula memulakan.

“Pertemuan hari Isnin membantu saya mengekalkan diri saya pada waktu check-in pada hujung minggu, apabila saya mungkin curang,” kata Naylor. “Jika anda tidak mempunyai akses kepada kumpulan yang sama – mulakan sendiri! Cari orang yang berfikiran sama yang akan memahami dan menyokong anda.”

4. Cuba makan sesuatu yang baru.

“Saya belajar bagaimana untuk makan ikan, saya tidak mengambil berat sebelum ini, tetapi saya telah membeli alat pencuci udara yang membantu saya memasaknya tanpa minyak dan saya benar-benar suka citarasa,” kata Naylor..

5. Jangan pergi ke “diet”.

Sebelum Naylor mendapati TOPS, dia telah mencuba segala-galanya untuk menurunkan berat badan, dari Weight Watchers kepada Jenny Craig, dan dia selalu memperolehnya kembali.

Kali ini, bukannya melihat perubahan gaya hidupnya sebagai “diet”, dia hanya mendekati ia sebagai perubahan kecil untuk kehidupan yang lebih sihat dan lebih lama. Dia mula makan lebih banyak sayuran, kurang ringan dan bergerak lebih banyak.

“Saya tahu apa yang bekerja untuk saya,” katanya.

6. Stick dengannya.

Anda akan memukul dataran kehilangan berat badan di sepanjang jalan – ia tidak dapat dielakkan – tetapi jika anda melekatkannya, anda akan terus menurunkan berat badan.

“Ia mungkin mengambil masa enam atau lapan minggu untuk bergerak, tetapi pada waktu itu, anda akan melihat inci keluar dari badan anda,” jelasnya dan menekankan pentingnya tidak berputus asa!

7. Ambil satu hidangan pada satu-satu masa.

“Gula-gula, popcorn dan ais krim semuanya masih godaan bagi saya. Kekal sihat adalah keputusan berterusan, setiap hari,” kata Naylor. Pasti, yang dapat merasakan sesuatu yang luar biasa, tetapi dia mencadangkan melihatnya sebagai satu keputusan, satu hidangan pada suatu masa, dan menekankan bahawa anda perlu konsisten.

Hari ini, Naylor berkata dia berusia 63 tahun dan merasa hebat. Dia boleh memanfaatkan semua aktiviti luar yang menyeronokkan di kawasan kejiranannya dan juga mendapat sambutan umum bagi pihak TOPS, kelab penurunan berat badan. Moto beliau: Jika dia boleh melakukannya, begitu juga anda! Mula kecil, dan baru bermula – jangan teruskan sehingga hari Isnin.

Kisah ini pada asalnya diterbitkan pada Julai 2016. Untuk lebih banyak nasihat kesihatan dan diet, daftarlah untuk surat berita One Small Thing kami. Pengurangan berat badan Diane pada asalnya diliputi oleh The Fresno Bee.