5 langkah mudah wanita ini mengambil untuk kehilangan 145 pound

Setelah bertahun-tahun makan tanpa makan dan menikmati minuman yang kerap dengan rakan sekerja, Jamie Lanigan menyedari berat badannya meleleh dan dia membawa hampir 400 paun pada bingkai 5 kaki 9 inci. Tetapi terima kasih kepada kelab makan tengah hari dan rutin senaman, dia kehilangan 145 paun dan menjangkakan lebih banyak lagi.

“Matlamat akhir saya adalah sesuai, apa yang kelihatan seperti pada skala,” Lanigan, 33, memberitahu HARI INI. “Saya tidak melihat jumlah yang saya mahu memukul. Ini kecergasan keseluruhan dan ia adalah gaya hidup. “

Wanita kehilangan £ 145 terima kasih kepada kelab makan tengah hari

20.20.201600:51

BERKAITAN: ‘Spud Fit’: Man kehilangan 115 pon makan apa-apa tetapi kentang selama setahun

Lanigan, yang tinggal di Toronto, sentiasa berlebihan berat badan, tetapi kerjaya yang tinggi dalam pengiklanan menyumbang kepada keuntungan yang besar. Memecahkan tarikh akhir bermakna dia menggenggam apa yang cepat dan mudah, dan sering dimuatkan dengan kalori. Selepas beberapa hari, dia sering menyertai rakan sekerjanya di bar.

Jamie Laingan lost 145 pounds.
Selepas lima tahun menonton dietnya, menyertai kelab makan tengah hari, dan bekerja hampir setiap hari dalam seminggu, Jamie Laingan kehilangan 145 paun.Dengan hormat dari Jamie Lanigan

“Saya akan makan banyak di meja saya tanpa berfikir dan kemudian saya akan keluar dengan rakan-rakan dan minum bir,” katanya..

Apabila berat badannya meningkat kepada lebih daripada 370 pound, dia menganggap pembedahan berat badan. Tetapi kemudian dia menyedari bahawa dia tidak pernah cuba menurunkan berat badannya sendiri. Jadi dia memutuskan untuk melihat apa yang akan berlaku jika dia cuba.

“Saya membersihkan kebiasaan makan saya, mula bekerja, dan minum satu tan air,” katanya.

Jamie Lanigan lost 145 pounds.
Hari ini, Lanigan semua tersenyum!Dengan hormat dari Jamie Lanigan

BERKAITAN: Kejayaan berat badan: 7 langkah wanita ini kehilangan separuh saiznya

Mendapatkan pekerjaan baru lima tahun lalu membantu dengan cara yang tidak pernah dijangka. Pejabat barunya menjadi tuan rumah kelab makan tengah hari: Setiap hari, orang yang lain membawa makanan yang sihat buatan sendiri untuk semua orang di kelab. Tiba-tiba, Lanigan menyebarkan blog dan media sosial untuk makanan yang sihat dan lazat.

“Kelab makan tengah hari membantu anda mengembangkan repertoar masakan anda sendiri,” katanya. “Apabila saya memasak untuk kelab makan tengah hari, saya menghiasnya, saya pastikan saya memasaknya dengan betul. Ia menyeronokkan. Ia menunjukkan bahawa anda peduli. “

Lanigan berkongsi tip ini tentang bagaimana dia kehilangan berat badan dan mengekalkan gaya hidup yang sihat:

1. Masak untuk orang lain

Kerana dia mahu membuat makan tengah hari, rakan sekerjanya juga dinikmati, Lanigan mencabar dirinya.

“Ia perlu kelihatan baik dan sihat. Ia perlu lezat. Saya tidak mahu memberi makan makanan buruk orang. Itulah yang membuat saya benar-benar mula memasak, “katanya. “Anda agak terperangkap dalam satu ketika sedang memasak untuk satu. Apabila anda mula memperluaskannya untuk orang yang anda sayangi, anda akan pergi lebih jauh. “

Rakan sekerjanya menikmati lasagna mi zucchini, mangkuk dengan beras perang dan kacang hitam, dan sup ayam lemon. Semua resipinya adalah rendah lemak dan dimuatkan dengan sayur-sayuran dan bijirin penuh.

Jamie Laingan lost 145 pounds.
Hanya salah satu daripada banyak makan tengah hari yang dia buat untuk rakan sekerjanya.Dengan hormat dari Jamie Lanigan

BERKAITAN: Wanita menurunkan £ 350 dan menggalakkan orang lain untuk ‘tidak pernah berputus asa’

2. Masak dengan orang lain

Lanigan dan rakan sekerja masak bersama mingguan ketika mereka membuat makanan bersama-sama. Mereka membahagikan apa yang mereka buat dan membekukannya, membuat makan tengahari dan makan malam untuk minggu ini. Mempunyai seseorang untuk memasak dengan menjaga Lanigan bertanggungjawab dan membuat keseronokan memasak.

3. Minta bantuan

Selepas pesat kehilangan 50 pound, berat badan Lanigan terhenti. Itulah ketika dia berpaling kepada seorang pelatih untuk melompat memulakan rutin senamannya. Dia merasakan dia memerlukan bimbingan untuk menyesuaikan bentuknya. Tahun-tahun yang berlebihan berat badan bermaksud bahawa lututnya bertambah berat; seorang pelatih membantunya membetulkannya.

Rangsangan tambahan mendorongnya untuk membuat latihan sebahagian daripada hidupnya. Sekarang, dia bekerja lima hingga enam kali seminggu selama satu setengah jam, tinju, mengangkat berat, dan melakukan yoga.

Jamie Laingan lost 145 pounds.
Lima hingga enam hari seminggu Jamie Lanigan berfungsi lebih dari sejam.Dengan hormat dari Jamie Lanigan

BERKAITAN: Kejayaan berat badan: Wanita kehilangan 200 paun terima kasih kepada anjing

4. Berikan diri anda rehat

Minggu lalu, rakan sekerja membawa kuki ke kerja dan Lanigan memakannya. Dia tidak mengalahkan dirinya kerana dia tahu ia OK untuk mempunyai satu cookie. Ia adalah ketika dia makan terlalu banyak cookies sehingga menjadi masalah. Tetapi dia mengingatkan dirinya berlebihan membawa kepada penambahan berat badan dan membuatnya berasa buruk.

“Saya menukar pola pikir saya untuk memikirkan diri sendiri dengan bahan api yang betul,” katanya.

5. Perhatikan

Apabila Lanigan makan, dia mengambil masa, minum banyak air, dan berbual dengan kawan-kawan. Memberi tumpuan bermakna dia tahu bila berhenti makan.

“Saya belajar pemicu penuh dan saya tidak pernah tahu sebelum ini,” katanya.

Untuk lebih banyak inspirasi, lihat halaman Perjalanan Berat Badan saya. Untuk lebih banyak nasihat diet dan kecergasan, daftarlah untuk surat berita One Small Thing kami.