5 cara untuk membuat sesiapa jatuh cinta kepada anda

Adakah ia manipulatif atau strategi pintar?
Sesetengah orang akan membaca ini dan berfikir apa yang saya mencadangkan adalah salah. Saya akui ia tentang memanipulasi dan campur tangan dengan emosi orang. Terutamanya, orang yang anda mahukan kepada Allah akan ikut campur dengan anda. Dalam dunia yang ideal, saya akan bersetuju. Lebih baik jika semua orang yang anda mahukan hanya jatuh di pangkuan anda tanpa perlu bermain permainan. Malangnya, kehidupan sebenar tidak selalu berfungsi seperti itu. Kadang-kadang anda boleh menghabiskan enam bulan hidup, bernafas, menetes, melelehkan, mencintai dan menyukai selepas seseorang yang mempunyai hasil sifar. Bila itu berlaku teknik-teknik yang mengikuti tiba-tiba kelihatan seperti hadiah dari surga. Selain itu, tidak seperti saya mencadangkan sihir hitam atau mencadangkan mana-mana teknik ini akan memaksa seseorang jatuh cinta dengan anda terhadap kehendak mereka. (Jika mereka melakukannya, saya sekarang akan dibelenggu dengan Brad Pitt.) Tetapi, apa yang mereka akan lakukan adalah sememangnya lebih tinggi untuk kepentingan anda. Adakah itu benar-benar begitu buruk? Saya tidak fikir begitu. Teruskan, baca terus. Anda tahu anda mahu…

Menggantung banyak … tetapi kemudian tidak boleh didapati
Semakin anda berinteraksi secara positif dengan seseorang, semakin mereka akan menyukai anda, kata David Lieberman, pakar dalam tingkah laku manusia. Dan beberapa kajian membantunya menampakkan pendedahan berulang kepada praktikal apa-apa rangsangan menjadikan kami lebih menyukai (selagi reaksi awal kita tidak negatif). Oleh itu, jangan lupa untuk menjadi jauh, mengelak dan tidak ada pada mulanya. Sebaliknya, cari alasan untuk meluangkan masa dengannya. Sekarang, perhatikan, kerana ini adalah bahagian rumit. Hanya apabila anda yakin anda telah memenangi dia dan dia suka anda, mula menjadi sedikit kurang. Dan kemudian lebih kurang, sehingga dia tidak melihat anda sama sekali. Anda kini telah berkesan menghasut “undang-undang kekurangan.” Kita semua tahu yang ini: Orang mahu apa yang mereka tidak dapat. Dengan sentiasa tersedia, anda mengurangkan nilai anda. Jika setiap kali anda berjalan di luar pintu depan anda ada tumpukan berlian yang besar untuk melangkah, anda tidak akan melihat mereka sebagai berharga untuk anda? Di sekeliling dan kemudian tidak kira untuk sebentar dan anda akan memberi dia masa untuk berfikir tentang berapa banyak yang dia suka dan mahu awak.

Jangan lakukan perkara yang baik untuk mereka-biarkan mereka melakukan perkara yang baik untuk anda
Sekiranya anda melakukan sesuatu yang baik untuk seseorang, ia akan menjadikan anda berasa baik pada dua tahap: Anda merasa senang dengan diri anda dan lebih hangat ke arah orang yang baru sahaja rosak. Hasil akhirnya adalah seperti orang yang lebih. Apabila seseorang melakukan sesuatu yang baik untuk kami, kami gembira. Tetapi ada banyak emosi lain yang bermain-dan mereka tidak semua baik. Kadang-kadang kita merasa terharu. Terdapat tekanan untuk hidup sehingga menjadi orang yang indah yang memberi inspirasi kepada hadiah / perbuatan sedemikian, apatah lagi tekanan untuk mengembalikan kebaikannya. Ia lebih rumit jika “perkara yang baik” berasal dari seseorang yang anda suka, tetapi tidak sepenuhnya pasti tentang perkara ini. Mendapat mata? Apabila kita tergila-gila dengan seseorang, kita terdesak untuk melakukan perkara yang baik untuknya, tetapi anda lebih baik daripada membiarkannya dia merosakkan anda.

Beri mereka mata
Dalam usaha untuk mengukur cinta secara saintifik, psikologi Harvard Zick Rubin mula merekodkan jumlah pencinta masa yang dihabiskan untuk menatap antara satu sama lain. Dia mendapati bahawa pasangan yang sangat cintakan melihat antara satu sama lain 75 peratus masa bercakap dan lebih perlahan untuk menjauh apabila orang lain memasuki. (Dalam perbualan biasa, orang melihat antara satu sama lain antara 30-60 peratus masa.) Kepentingan apa yang kini dikenali sebagai Skala Rubin: Ada kemungkinan untuk memberitahu bagaimana orang “cinta” adalah dengan mengukur jumlah masa yang mereka habiskan menatap bersemangat di antara satu sama lain. Lihatlah seseorang 75 peratus masa ketika mereka bercakap dengan anda, dan anda mungkin dapat menipu otak mereka. Mengapa? Otak tahu kali terakhir bahawa seseorang memandang mereka selama ini dan sering, itu bermakna mereka jatuh cinta. Jadi ia fikir baik-baik saja, saya juga suka dengan orang ini, dan mula membebaskan phenylethylamine (PEA), sepupu kimia untuk amphetamine yang dirahsiakan oleh sistem saraf ketika pertama kali jatuh cinta. Itulah yang membuat peluh kami peluh, tummies kami flip dan bangsa hati kita.

Jangan berpaling
Terdapat satu lagi penemuan penting dari kajian Rubin: Pasangan mengambil masa lebih lama untuk menjauh apabila orang lain menyertai perbualan. Sekali lagi, jika anda melakukan ini kepada seseorang yang tidak suka dengan anda (namun), anda menipu otaknya memikirkan dia, dan lebih banyak PEA membanjiri aliran darahnya. Hubungan pakar Leil Lownes menyebut teknik ini membuat “mata toffee.” Cukup tutup mata dengan orang yang anda suka dan simpan di sana, walaupun dia telah selesai bercakap atau orang lain menyertai perbualan. Apabila anda akhirnya menyeret mata anda (tiga atau empat saat kemudian), lakukan secara perlahan-lahan dan enggan-seolah-olah mereka dilekatkan oleh toffee panas. Teknik ini mungkin tidak terinspirasi dengan sangat teruk tetapi, percayalah, jika dilakukan dengan betul, ia boleh membawa nafas anda. Jika anda terlalu malu untuk melihat secara terbuka, langkau toffee dan fikir memantul bola. Lihatlah dan pada orang lain yang menyertai perbualan, tetapi setiap kali mereka menyelesaikan sebuah ayat, biarkan mata anda melantun kembali kepada orang yang anda berminat. Ini adalah tanda dalam isyarat-anda sedang menyemak reaksinya terhadap apa yang pembesar suara berkata-dan ia membolehkannya tahu anda lebih berminat kepadanya berbanding orang lain.

Amalkan “pupillometrics”
Kita semua tahu “mata bilik tidur” ketika kita melihatnya. Tetapi apa yang membuatkan wajah nafsu begitu menarik? Menurut pupillometrics, sains kajian murid, murid besar adalah unsur penting yang kita jawab. Anda tidak boleh mengendalikan mereka secara sedar, tetapi anda boleh membuat keadaan yang tepat untuk menjadikan murid anda lebih besar. Pertama, mengurangkan cahaya. Murid-murid kami berkembang apabila mereka dirompak itu-satu sebab mengapa lampu lilin dan suis dimmer adalah de rigueur di restoran romantis. Ia bukan hanya cahaya lembut yang membuatkan wajah kita kelihatan lebih menarik, murid yang lebih besar juga membantu. Dalam kajian University of Chicago, para penyelidik menunjukkan dua set gambar wajah seorang wanita kepada sekumpulan lelaki. Foto-foto itu adalah sama, kecuali satu perkara: Murid-murid dalam satu telah dipraktikkan untuk menjadikannya kelihatan lebih besar. Apabila menunjukkan gambar yang difilterkan, lelaki menilai wanita yang sama dua kali lebih menarik. Terdapat hasil yang sama apabila set foto muka lelaki ditunjukkan kepada wanita. Murid-murid kita juga membesarkan apabila kita melihat sesuatu yang kita suka. Jadi jika anda benar-benar tertarik kepada seseorang, murid anda mungkin sudah besar, lubang hitam. Tetapi jika anda ingin memastikan ia berlaku, tumpukan pada salah satu sifat orang yang paling anda sukai.

Satu versi cerita ini mula-mula muncul di iVillage.