30 mudah, cara tidak licik untuk jatuh cinta dengan suami anda sekali lagi

Lelaki yang anda kongsi bersama dengannya? Dia cinta hidup awak-ingat? Dengan tekanan yang tidak berkesudahan tanggungjawab harian dan mendapatkan anak-anak dari satu tempat ke tempat lain, ia boleh menjadi sukar untuk mengekalkan perasaan kasih yang sama seperti yang anda rasa ketika anda berkata “Saya lakukan.”

A picture of a man kissing a woman on a date
Gambar seorang lelaki yang mencium seorang wanita pada tarikh di Gdansk; dewasa; musim luruh; cantik; kecantikan; kabur; kasual; caucasian; ceria; bandar; salinan; pasangan; dating; hari; jatuh; fesyen; perempuan; menggoda; menyeronokkan; gdansk; kebahagiaan; gembira; sihat; manusia; mencium; ketawa; melihat; cinta; lelaki; sifat; luar; orang; poland; hubungan; musim; tersenyum; ruang; matahari; kebersamaan; valentine; mudaShutterstock

Tetapi semasa anda tidak boleh mengambil percutian secara terus-menerus atau berjam-jam di tempat tidur seperti yang anda lakukan sebagai pengantin lelaki, ada cara yang menyeronokkan (dan menarik!) Untuk menghidupkan semula hubungan anda. Mencabar diri anda untuk jatuh cinta dengan suami anda bulan ini dengan 30 petua ini. (Kami yakin dia akan gembira awak membaca ini!)

Menjadi misteri

Pasti, mengetahui segala-galanya antara satu sama lain adalah selesa, tetapi tidak ada resipi untuk percintaan, kata ahli psikologi Harriet Lerner, pengarang “Peraturan Perkawinan: Sebuah Manual untuk Menikah dan Ditambah Upaya.”

Dapatkan lebih dekat dengan Menemukan Beberapa Jarak dalam Perkahwinan Anda

Buat peraturan bahawa untuk sepuluh minit pertama malam, anda tidak akan membincangkan “perniagaan” hubungan anda: tiada ceramah kanak-kanak, tiada recap kerja. Anda hanya boleh ingat apa yang mempunyai perbualan yang menyeronokkan seperti lagi!

Berkaitan: Bagaimana untuk mencari cinta seumur hidup: 10 rahsia dari pasangan yang sudah berkahwin selama beberapa dekad

Ambil TV Berdepan

Tidak ada yang salah dengan vegetarian dengan lelaki anda selepas hari yang panjang, tetapi jika hari Isnin hingga Khamis malam selalu terdiri daripada sedikit lebih daripada mengosongkan DVR atau melakukan aktiviti berasingan secara bersebelahan (dia membaca berita sukan semasa anda pelayaran Pinterest ), tweak malas anda, masa sejuk untuk menjadikannya lebih penyayang. Bagaimana dengan filem di atas katil dengan semangkuk popcorn? Atau sandarannya semasa anda menonton pertunjukan kegemaran anda? Atau jika anda boleh memerah ke dalam jadual anda, selepas anak-anak berada di tempat tidur, letakkan mainan tabung dan nikmati mandi bersama-sama.

Adakah hubungan anda bertahan ‘Ujian Perkawinan’?

Februari.03.201604:31

Hentikan Memanggil Dia “Hei”

Seperti dalam, “Hei, bolehkah anda mengambil anak-anak selepas bekerja?” atau “Hei, adakah anda ingat untuk memanggil akauntan?” Salah satu cara paling mudah untuk menghidupkan semula percintaan anda adalah bertindak seperti yang anda lakukan ketika anda berkencan, kata Michele Weiner-Davis, penulis “Busting Perceraian.” Cuba nama haiwan kesayangan yang anda gunakan pada tahun-tahun awal hubungan anda, atau yang lebih menyayangi “Hon’s” dan “Babe’s” yang anda mungkin tidak mengucapkan dalam tahun.

Buat Senarai 10 Teratas

Luangkan masa beberapa saat untuk merakam hits terbesar anda dari tahun-tahun anda bersama-sama-dari biggies, seperti hari perkahwinan anda, hingga kenangan yang lebih kecil, seperti lagu yang anda berulang-ulang kali dalam perjalanan berkhemah setahun. Kejutan dengan senarai itu-biarkan ia di atas katilnya, e-mel kepadanya, duduk selepas makan malam dan membacanya bersama-sama. Dia akan disentuh oleh isyarat yang bijaksana, dan latihan akan memberi anda peringatan penting mengapa anda memilihnya di tempat pertama.

Kejatuhan Cinta … Dengan Diri Anda

Ia mungkin terdengar tidak sah, tetapi salah satu cara terbaik untuk meningkatkan semangat dalam hubungan anda adalah untuk mencari cara baru untuk mengembangkan diri anda di luarnya. “Anda tidak boleh merasakan kasih sayang kepada orang lain jika anda merasakan kehidupan anda sendiri,” kata Weiner-Davis. Buat senarai matlamat peribadi. Susun tarikh makan malam dengan rakan. Mengambil kelas yoga. Sebenarnya memasak salah satu makanan dalam fail resipi “suatu hari nanti” (atau papan Pinterest anda). Menjaga diri anda akan menambah anda, menjadikan anda lebih suka menerima cinta dalam hidup anda.

Berkaitan: 5 tanda tanda hubungan pasangan tidak boleh diabaikan

Goncangkannya sehingga

Puluhan kajian telah menemui bahawa salah satu cara terbaik untuk merapatkan kerisauan adalah dengan menyuntik sesuatu yang baru kepada rutinitas biasa anda. Temui hujung minggu percuma bulan ini, lepaskan tarian tugas-tugas yang khas di hari Sabtu dan merancang sesuatu yang anda sayangi bersama. Mungkin ia seperti yang terlibat sebagai perjalanan B & B hujung minggu, atau mungkin semudah menghabiskan lawatan petang di kampung halaman anda-katakan, dengan memeriksa tempat sushi kejiranan baru atau melawat tapak bersejarah yang berdekatan.

Goncang Jadwal Seks Anda

“Kita semua tahu bahawa menunggu sehingga akhir malam untuk melakukan hubungan seks sering bermakna anda tertidur sebelum anda mendapatkannya,” kata Ian Kerner, seorang ahli hubungan dan seks, dan penulis. Cubalah masa alternatif untuk melakukan hubungan seks-jam makan tengah hari anda, pada petang Sabtu apabila rumah itu kosong atau dengan tergelincir ke bilik mandi pagi. Jika waktu malam adalah satu-satunya masa yang ada, buatlah keutamaan-masuk ke tempat tidur lebih awal, lepaskan PJs kain flanel dan buatlah peristiwa itu.

Mengharapkan bayi? Petua untuk menjaga kehidupan romantik

Februari.27.201504:25

Penerimaan Amalan

Tidak, dia tidak membawa bunga di rumah seperti lelaki kawan terbaik awak. Dia juga tidak akan menulis surat cinta kepada anda. Tetapi ada cara bazillion bahawa dia mencintai dengan cara sendiri: bagaimana dia menggosok belakang anda selepas hari yang panjang, pancake panci Sabtu pagi yang tidak dapat dilupakan, lagu-lagu yang tidak masuk akal yang dia buat untuk anak-anak anda. Apabila anda mendapati diri anda merasa kecewa dengan perkara-perkara yang tidak dilakukannya, buatlah senarai mental apa yang dia lakukan. Lerner berkata, “Anda lebih cenderung untuk jatuh cinta dengan suami anda jika anda tidak cuba menjadikan kucing menjadi anjing.”

Berikan Dia Squeeze

Kuiz Pop: Adakah anda menyentuh suami anda hari ini? Jika satu-satunya hubungan fizikal yang anda miliki dengan orang yang anda telah berkahwin pada hari biasa adalah peck cepat di pipi sebelum bekerja atau tidur-tiba masanya untuk membuat perbuatan anda bersama-sama. Itu tidak perlu menimbulkan permainan anda ke akrobatik bilik liar, walaupun, cuba cuma memeluk selama tiga puluh saat, kata Kerner. Memeluk telah terbukti meningkatkan tahap oxytocin, hormon yang meningkatkan perasaan ikatan, terutama pada wanita.

Ambil Cabaran Satu Hari

Kebiasaan kritikan berbahaya bagi apa-apa hubungan, kata Lerner, dan tidak ada yang dapat hidup bahagia dalam perkawinan jika mereka merasa lebih dihakimi daripada dikagumi. Hadkan diri anda satu kritikan sehari, memikirkan yang paling penting adalah latihan yang baik. “Beramal mengatakan bahawa kritikan dalam tiga ayat atau kurang,” kata Lerner. “Lakukan ini dari masa ke masa dan anda akan melihat satu sama lain dalam cahaya yang lebih positif dan kemungkinan mencari semula mengapa anda jatuh cinta di tempat pertama.”

Berkaitan: Adakah hubungan anda akan berakhir? Skor kredit anda mungkin memegang jawapannya

Berjuang dengan Rakan-Nya

Ya, betul. Melihatnya melalui mata rakan-rakannya boleh mendedahkan aspek keperibadian keperibadiannya yang mungkin tidak anda lihat dalam seketika, atau mungkin-bagaimana dia boleh menceritakan lelucon yang membawa seluruh bilik, betapa baiknya dia ketika dia sedang bercakap dengan seseorang yang dia hanya bertemu, atau cara dia (kejutan!) brengsah tentang anda. Dengan melihatnya dengan kawannya, anda akan merasa…

Berhenti Memberi Nasihat yang Tidak diminta

Baiklah, jadi mungkin anda tahu cara yang betul dan lebih berkesan untuk melakukan segala-galanya, tetapi yang penting dalam perkahwinan bukan siapa yang betul, tetapi setiap orang didedikasikan untuk menyumbangkan kebahagiaan masing-masing, kata Lerner. “Beri dia ruang untuk belajar melalui percubaan dan kesilapan, walaupun anda perlu meninggalkan bilik ketika dia sedang berusaha untuk memotong tomato untuk salad atau meletakkan snowsuit pada anak kecil anda yang tergelincir.” Ia bukan pekerjaan anda untuk membetulkannya.

Palsu ‘Sampai Kau Jadikan Ia

Ya, selepas hari yang penuh dengan rintangan kerja yang menyakitkan dan anak-anak yang bertengkar, bertindak manis dan penyayang mungkin terdengar sebagai saman sebagai juri tugas juri, tetapi apabila anda membiarkan diri anda keluar dari cangkuk setiap malam, hubungan anda menderita. Jangan tunggu sehingga roh itu benar-benar bergerak anda untuk menghangatkan hati pasangan anda, kata Lerner. “Sama seperti kita boleh bertindak dengan berani apabila kita takut, kita boleh bertindak dengan penuh kasih sayang dan memberi tumpuan kepada positif apabila kita berasa … dengan baik, tidak begitu,” katanya. Hari ini, bertindak seperti anda suka jatuh cinta: memeluknya, menciumnya, memanggilnya hanya untuk menyapa, menghantar teks penyayang. Anda mungkin terkejut bagaimana tanggapannya membalikkan mood anda.

Jadual Mingguan Tarikh Malam

Para penyelidik di University of Virginia mendapati bahawa pasangan yang menghabiskan masa tanpa gangguan bersama-sama sekurang-kurangnya sekali seminggu mempunyai komunikasi yang lebih baik, kepuasan seksual yang lebih tinggi, dan perasaan komitmen yang lebih kuat daripada pasangan yang tidak. Keluar kalendar anda dan jadilah masa pasangan mingguan untuk bulan depan dengan cara yang sama anda akan menjadualkan temujanji lain.

Pasangan at dinner
Pasangan semasa makan malamSaham Getty Images

Berhenti Bercakap Mengenai Kanak-kanak

Ya, mereka adalah cahaya hidup anda. Sudah tentu, anda tidak dapat mengingati kehidupan seperti sebelum mereka datang. Tetapi perkara terbaik yang boleh anda lakukan untuk mereka adalah untuk membangunkan perkahwinan yang kuat, dan cara terbaik untuk melakukan itu adalah untuk menghabiskan masa yang tetap hanya memberi tumpuan kepada satu sama lain. Tetapkan beberapa peraturan asas untuk memudahkan: Mungkin anda tidak membincangkan anak-anak pada malam hari atau selepas mereka tidur pada minggu itu. Seluruh keluarga anda akan menjadi lebih baik jika anda mengambil sedikit masa “hanya kami berdua” untuk bercakap tentang barangan dewasa.

Adakah sesuatu yang aktif

Bekerja ke arah matlamat bersama membina perasaan kebersamaan, dan melakukan sesuatu yang fizikal – sama ada latihan untuk setengah maraton bersama atau bersumpah untuk setiap sepuluh pound kalah-memberikan anda setiap peluang untuk menggalakkan dan memanggil satu sama lain untuk sokongan. Selain itu, anda akan mencuba sesuatu yang baru bersama-sama dengan perangsang hubungan yang pasti, kata Weiner-Davis. Luangkan waktu petang Ahad mengembara taman berdekatan, cuba berjalan kaki selepas makan malam tiga kali minggu ini, atau menyiasat percutian aktif yang mungkin anda cuba.

Jadilah Realistik Mengenai Hubungan Tinggi dan Rendah

Hentikan bimbang bahawa “rasa hilang” dan ingat bahawa perkahwinan terbaik kadang kala tersekat, dan jika anda memberi tumpuan kepada apa yang salah dan bukannya membawa diri anda ke perkahwinan anda, itulah resipi yang baik untuk kegagalan. Hilangkan “celakalah saya” dan buatlah senarai perkara yang boleh anda lakukan untuk menjadikan diri anda lebih bahagia sekarang-dan buat sebahagian daripadanya! “Cara terbaik untuk mencintai pasangan anda adalah untuk bekerja pada diri sendiri,” kata Lerner.

Daftar masuk

Ya, anda mungkin bercakap dengan suami anda seratus kali sehari, tetapi jika anda seperti kebanyakan pasangan, perbincangan tersebut sering menjadi lebih logistik daripada mencintai: “Siapa yang mengambil susu dalam perjalanan pulang?”, “Apa yang hujung minggu merancang dengan mertua anda? “. Mengambil masa untuk melakukan pemeriksaan harian apabila anda benar-benar bercakap akan mengingatkan anda bahawa anda adalah rakan kongsi dalam cinta, bukan hanya dalam perniagaan menjalankan rumah tangga. Berikut adalah cara untuk melakukannya: Tetapkan penggera pada telefon anda untuk dimatikan pada waktu tertentu pada waktu petang, dan apabila ia selesai, hentikan apa sahaja yang anda lakukan-lipat pakaian, menjawab e-mel, menonton Homeland dan mengambil sepuluh minit untuk bersembang . Cara terbaik untuk bermula? Sederhana “Bagaimana anda?”

Perisiklah pada-Nya

Luangkan masa lima minit dengan mengamati dia apabila dia tidak tahu anda sedang menonton dan memikirkan sepuluh perkara yang anda sayangi kepadanya-cara manis yang dia cakap dengan bayi anda ketika dia sedang makan sarapan pagi, bagaimana dia menyanyi untuk dirinya sendiri ketika dia sedang mendapatkan sedia untuk bekerja, dengan cara yang unik bahawa dia meletakkan kerepek kentang di dalam sandwic nya, cara budaknya menggigit jari-jari ketika dia menonton permainan. Ini akan mengingatkan anda semua perkara-perkara kecil yang membuatkan anda jatuh cinta kepadanya apabila anda mula-mula mengenalinya.

Ketiadaan Membuat Jantung Tumbuh Fonder

Secara harfiah! Terdapat satu sebab mengapa sentimen lama adalah klasik. Masa membuang masa memberikan anda peluang untuk merenung hubungan anda, mengeluarkan anda dari rutin anda dan, paling jelas (dan mungkin yang paling ketara!), Memberi peluang kepada anda untuk merindui satu sama lain! Dapatkan telefon dan jadilah hujung minggu gadis yang anda dan rakan anda terus bercakap, layari ibu anda atau beri hadiah sendiri beberapa kali sahaja. Sedikit masa yang dibelanjakan selain akan membuat perbezaan besar dalam bagaimana anda menyambung semula selepas itu.

2 perkataan ini adalah rahsia perkahwinan yang bahagia

Oktober.22.201500:52

Mintalah Dia Mengajar Anda Sesuatu

Kita semua perlu merasa diperlukan, dan satu cara mudah untuk menunjukkan betapa anda menghargai dia-dan meningkatkan perasaan penyayang antara anda berdua-adalah dengan meminta kepakarannya. Apa yang dia tahu bahawa anda ingin memahami? Bagaimana untuk menjaringkan permainan besbol? Bagaimana untuk mengambil foto yang baik tanpa bergantung pada tetapan auto? Bagaimana untuk membuat resipi gumbo terkenal keluarganya? Mintalah dia untuk menunjukkan kepada anda apa yang dia tahu.

Jangan (Mis) membaca Fikirannya

Kadang-kadang, masalah terbesar kami dengan rakan-rakan kami berasal dari cerita-cerita yang kami cipta di kepala kami, kata Lerner. Bukannya menghentak marah kerana anda menganggap bahawa dia tidak mahu keluar atau dia tidak menghargai perkara yang anda lakukan di rumah itu-tanyakan kepadanya bagaimana dia merasakannya. Penyembuhan mudah untuk kebencian anda adalah untuk berhenti menganggap yang paling teruk, dan satu-satunya cara untuk merasa lebih baik ialah dengan benar membicarakannya.

Mencipta ulang tahun

Pasti, anda meraikan Yang Besar setiap tahun, tetapi mengapa tidak merancang sebab-sebab lain untuk menandakan perjalanan hidup anda bersama-sama? Selesaikan tarikh pertama anda dengan membuat jenis makanan yang sama yang anda makan di restoran atau menyewa filem yang anda lihat bersama di teater. Buat bulan pertama “berkelah di lantai bilik keluarga” malam. Mempunyai ulang tahun “setengah” dengan merayakan tarikh enam bulan sebelum ulang tahun sebenar anda. Dengan memberikan hari istimewa yang istimewa, anda akan memberi alasan lain untuk menghentikan masa dan merenungkan kehidupan yang anda bina bersama.

Berkomunikasi dengan Cara Baru

Adakah teks pantas dan pasca kerja mendaftar masuk mod komunikasi yang paling biasa anda? Goncang cara anda berhubung dengan melakukan perkara yang berbeza: Kirimkan dia jenis e-mel yang panjang, cerewet yang anda hantar kepada teman wanita. Mengganggu bacaan petangnya untuk bersembang. Dengan kata lain, bercakap demi bercakap. Ia akan membantu anda ingat bahawa bersama-sama dengan segala-galanya, dia juga sahabat baik anda yang anda suka bercakap dengannya.

Buat Senarai Wish Sexy

Rutin bilik tidur juga sedikit, baik, rutin? Buat senarai risikan semua perkara yang anda ingin dia lakukan untuk anda dan biarkan ia di tempat yang tidak pernah ia harapkan (dan tidak ada yang lain akan dapati!) Seperti laci kaus kaki atau di gimnya beg. Biarkan dia untuk menentukan di mana, kapan, dan bagaimana dia akan mengejutkan anda. Kehidupan seks anda akan mendapat rangsangan kerana anda akan mendapat apa yang anda mahu, tetapi elemen tambahan tentang bagaimana dan bila ia berlaku akan menjadikannya lebih panas.

Pergi Melalui Gambar Lama

Hanya melayari tembakan dari sejarah anda bersama-sama akan membantu anda mengingati mengapa anda jatuh cinta dengannya di tempat pertama. Tetapi jika anda mahu mengambil langkah seterusnya, periksa “arkib hubungan” anda bersama-sama dan mengingati tentang kenangan, besar dan kecil, yang telah anda buat selama bertahun-tahun, sama ada lusinan gambar yang anda ambil semasa beberapa pertama minggu sebagai ibu bapa atau candida rawak yang anda terlupa. Melangkah lorong ingatan dapat membantu anda…

Pasangan holding hands
Elena Elisseeva

Mempunyai Big Night Out

Anda tidak memerlukan malam tarikh lain yang melibatkan membincangkan anak-anak dari saat anda keluar dari pintu sampai saat anda membayar pengasuh. Anda tidak memerlukan malam tarikh lain yang melibatkan daftar masuk berkala dengan e-mel kerja anda. Apa yang anda perlukan adalah untuk membuat rancangan untuk mempunyai kiddos yang peduli, dan kemudian berjumpa dengan suami anda di bar yang hebat (ada sesuatu tentang tiba di sana sahaja yang lebih seksi daripada pergi bersama-sama) dan lepaskan seperti yang anda lakukan semasa anda berada dating. Malam liar akan mengingatkan anda bahawa lelaki comel di sebelah anda di bar bukan sekadar orang yang berkongsi gadai janji anda.

Cermin Apa yang Hilang

Jadi dia tidak pernah romantis. Dia tidak mengucapkan terima kasih. Dia bukan penyayang. Tetapi adakah anda? Periksa keluhan terbesar anda tentang lelaki anda dan berikan perhatian kepada diri sendiri: Bilakah kali terakhir anda benar-benar menciumnya? Berapa lama sejak anda memanggilnya di tempat kerja hanya untuk menyapa? “Apabila anda mahu lebih banyak sambungan, cadangkan aktiviti, bukannya berkomunikasi tentang komunikasi, bercakap tentang bagaimana anda tidak bercakap, cobalah bicara,” kata Lerner. Jadilah proaktif dan anda mungkin mendapati bahawa laluan paling mudah untuk mendapatkan apa yang anda mahu adalah dengan hanya membuat ia berlaku.

Bincangkan Berita

Bust marriage monotony dengan menyalakan api di bawah perbualan biasa anda. Tanya kepadanya apa yang difikirkannya tentang peristiwa semasa, e-melkan pautan ke artikel yang telah anda baca dan bincangkannya di atas makan malam, cuba “Apa Jika?” Menemui sesuatu yang baru tentang apa yang difikirkannya dan dirasakan akan membantu anda menyedari bahawa anda tidak, sebenarnya, sudah tahu segala-galanya yang perlu diketahui tentangnya-dan membantu anda menantikan semua yang belum ada.

Satu versi cerita ini mula-mula muncul di iVillage.