3 latihan yang jauh lebih berkesan daripada ‘pinggang pinggang’

Sekiranya anda tertarik kebelakangan ini oleh pinggang cinching membuat berita, dengarlah. Untuk satu perkara, mempunyai pinggang yang sangat kurus bukan penunjuk kecergasan yang sangat baik. Malah, pinggang “jurulatih” boleh menjadikannya mustahil untuk melatih (apalagi bernafas dan makan).

Berikut adalah pendekatan yang lebih baik: Bekerja pada “ikat pinggang” anda yang terbina dengan mengukuhkan dan mengetatkan teras anda. Otot yang terlibat tentu akan bertindak seperti ikat pinggang dengan membantu menyokong tulang belakang anda dan memantapkan bahagian tengah anda.

Cuba setiap latihan di bawah berturut-turut.

HARI INI
Brandon Goodwin

Papan

Masuk ke posisi pushup, kemudian bengkokkan tangan anda seperti yang saya lakukan dalam animasi di atas supaya terdapat sudut 90 darjah di dalam siku siku anda. Berat anda harus berada di lengan bawah anda dan badan anda harus satu garis panjang dari hujung kepala anda ke buku lali anda. Cuba untuk memegang jawatan selama yang anda boleh, dan tambahkan masa setiap kali anda mencubanya (kebanyakan orang bermula dengan 30 saat).

HARI INI
Brandon Goodwin

Tolong tol lift

Di dalam kedudukan papan anda (diterangkan di atas), angkat satu kaki dan kemudian yang lain. Cuba untuk tidak mengalihkan berat badan dengan cepat dari satu sisi ke sisi lain; Sebaliknya, cuba untuk tetap stabil untuk bekerja dengan teras anda dengan lebih berkesan. Fikirkan tumit hanya mengangkat ke arah siling, dan kemudian tumit seterusnya. Buat 10 wakil lif kiri dan kanan, pecahkan, dan cuba rep lain.

HARI INI
Brandon Goodwin

Jatuh lutut plank

Di dalam kedudukan papan anda (diterangkan di atas), hanya lutut satu lutut dan kemudian seterusnya, pastikan anda seimbang pada bola kaki anda (walaupun ini juga akan membengkokkan seperti yang diperlukan). Cuba untuk tidak mengalihkan berat badan dengan cepat dari satu sisi ke sisi lain; Sebaliknya, cuba untuk tetap stabil untuk bekerja dengan teras anda dengan lebih berkesan. Buat 10 wakil kiri dan kanan “tetes,” istirahat, dan cuba rep lain.

HARI INI
Brandon Goodwin

Papan sebelah

Berbaring di sebelah kanan anda, dengan seluruh badan anda dalam garis lurus. Tarik diri ke atas lengan kanan anda dan cuba untuk mengekalkan kelurusan garis (walaupun kini ia akan menjadi pepenjuru) dengan mengekalkan pinggul anda daripada meleleh. Anda boleh meletakkan tangan kiri anda di pinggul anda dan kadang-kadang membawanya ke baki, tetapi matlamatnya adalah untuk akhirnya dapat melakukan papan sebelah tanpa terjatuh. Pegang kedudukan selama 30 saat, kemudian beralih ke sebelah kiri. Bekerja sehingga 60 saat.