Tanda Krismas: Mall Santa menggunakan bahasa isyarat untuk bercakap dengan gadis muda

Santa tahu bagaimana untuk berhubung dengan kanak-kanak di seluruh dunia, dalam setiap bahasa yang berbeza.

Oleh itu, tidak hairanlah dia boleh bercakap dengan seorang tyke muda yang melawatnya di pusat membeli-belah British pada hujung minggu, walaupun permintaan maafnya bahawa gadis kecil itu mempunyai masa yang sukar bercakap.

Selepas bertanya jika gadis muda itu boleh menandatangani, Santa mengetuk bahunya dan mula bercakap dengannya dalam bahasa isyarat.

Gadis itu membalas tanda, bersama dengan mengangguk dan tersenyum. Perbualan telah ditangkap di kamera dan disiarkan oleh pusat membeli-belah.

“Ia luar biasa,” kata Graeme Skillen, pengurus pusat ping Cleveland yang menyaksikan pertukaran bersama dengan beratus-ratus pengunjung, kakitangan pusat dan anggota keselamatan.

BERKAITAN: Mall Santa pergi lebih jauh untuk lelaki dengan autisme: ‘Mereka hanya terikat dan dimainkan’

“Apabila ia berlaku, seluruh kawasan itu hanya diam. Semua orang hanya terpesona olehnya. Orang ramai menangis di khalayak ramai, “katanya. “Ahli kakitangan keselamatan kami hampir menangis. Ia adalah masa yang luar biasa. “

Skillen berkata lelaki yang bermain Santa telah bekerja di pusat membeli-belah Middlesbrough selama empat tahun yang lalu.

BERKAITAN: Bayi tidur bertemu Santa Claus – dan hasilnya comel

Dia diupah sebahagian kerana kemampuannya bekerja dengan kanak-kanak dari semua latar belakang.

“Dia bekerja sepanjang minggu di sekolah untuk kanak-kanak dengan keperluan khas, jadi dia belajar bahasa isyarat melalui itu,” kata Skillen. “Ia adalah salah satu perkara yang sangat merayu kepada kami.

“Sudah tentu, dia adalah seorang Santa yang hebat, tetapi apabila dia berkata demikian, dia mampu berkomunikasi dan mengendalikan apa-apa kecacatan, kami benar-benar berminat untuk mendapatkannya.”

BERKAITAN: Kedai-kedai mall syarikat ‘glacier’ di Santa scene selepas aduan

Skillen berkata kunjungan gadis ke Santa adalah yang pertama, dan ibu anak kecil itu tidak pasti bagaimana ia mungkin berubah kerana halangan bahasa.

“Gadis kecil itu sendiri berada di atas bulan. Wajahnya menyala ketika dia turun dari panggung, “katanya.” Ini adalah salah satu momen Krismas yang menarik yang menawan imaginasi semua orang. “

Pekerja Mall tidak menangkap nama anak atau ibunya, tetapi telah menjangkau melalui media tempatan dengan harapan untuk menghubungkan dengan keluarga untuk mengatur satu lagi pertemuan dengan Santa, “mungkin kunjungan pribadi untuk melakukan sedikit lebih lagi, “kata Skillen.

Video Santa dan gadis muda itu diposting hari Ahad, sehari selepas lawatan gadis itu, dan sejak itu menjadi ceramah Middlesbrough, kata Skillen.

“Ini semua orang bercakap mengenai hari ini,” katanya pada Isnin. “Saya telah keluar dan sekitar bandar dan sekitar pusat membeli-belah dan semua orang bercakap tentang perkara ini, ia luar biasa.”

Ikuti penulis TODAY.com Eun Kyung Kim di Twitter.

Surprise Santas membantu orang yang memerlukan ‘Pay theway the Layaway’

19.07.201504:02