Setahun selepas dijemput secara tidak sengaja, nenek dan remaja berkongsi Kesyukuran lagi

Di satu bandar Arizona, mesej teks yang tidak disengajakan telah membawa kepada persahabatan yang indah.

Tahun lepas, Wanda Dench memetik undangan makan malam Thanksgiving kepada seorang lelaki muda yang dia tidak tahu, tersilap memikirkan dia memikul cucunya. Anehnya, orang asing itu menjawab: Dia berkata dia tidak tahu Dench, tetapi akan datang untuk makan malam jika jemputan itu masih di atas meja. Dia melakukannya, dan pasangan itu menjadi sahabat yang cepat.

Tahun ini, mereka melakukannya sekali lagi. Jamal Hinton, 18, menyertai Dench dan keluarganya di rumahnya minggu lalu di Mesa, Arizona, untuk kedua-dua Kesyukuran mereka bersama-sama, dan permulaan apa yang kelihatannya menjadi tradisi baru.

“Kami agak melanda tahun lepas dan kami terus berhubung,” kata Hinton HARI INI. “Dia sangat mesra.”

Dia berkata dia mempunyai masa yang hebat dan membawa teman wanitanya untuk bertemu dengan “neneknya yang baru,” bersama dengan pai labu buatan sendiri.

Dench memberitahu CNN dia teruja melihatnya lagi.

“Suami saya dan saya sangat gembira dia datang,” katanya. “Ia lebih rendah dan tenang, kami mengingati dan bercakap tentang tahun lepas, bagaimana keadaannya seperti angin puyuh, saya belajar banyak tentang internet yang saya tidak tahu.”

Tahun lepas, kisah mereka menjadi virus selepas Hinton berkongsi screenshot mesej perbualan teks mereka dalam talian. Apabila dia bersungut bertanya apakah dia masih boleh datang untuk makan malam, Dench menjawab dengan cara yang terbaik: “Sudah tentu anda boleh. Itulah yang dilakukan oleh nenek … memberi makan kepada semua orang.”

Teks nenek nenek kepada remaja membawa kejutan yang mengagumkan Kesyukuran

Nov.17.201601:21

Dan sejak pasangan itu memukulnya tahun lepas, Dench memutuskan untuk menjemputnya lagi tahun ini.

“Saya sampai kepadanya kira-kira sebulan sebelum dan berkata, ‘Kesyukuran ada di rumah saya sekali lagi, saya benar-benar menyukainya jika anda akan datang,'” kata Dench kepada CNN. “Dia mempunyai keluarga yang dekat, dan saya faham jika dia tidak dapat. Tetapi dia menghabiskan separuh daripada Kesyukuran dengan mereka dan separuh lagi dengan kami.”

Hinton memberitahu HARI INI bahawa dia dan Dench sentiasa menyentuh tahun lalu melalui mesej teks. Hinton, yang lulus dari sekolah menengah pada tahun ini, mahu pergi ke kolej dan sekolah undang-undang dan menjadi ejen sukan, dan Dench menawarkan nasihat kerjaya apabila dia boleh.

Mereka berdua gembira dengan semua perhatian positif persahabatan mereka.

“Saya menyukainya,” kata Hinton. “Saya suka bagaimana orang akan datang bersama dan melihat yang baik dalam cerita ini, dan berapa banyak dunia yang menyukainya.