Ibu mendapati keyakinan baru selepas nota tanpa nama yang mengecewakan mengkritik bahunya

Surat tanpa nama Kelley Markland yang diterima melalui surat itu mengejek kedua-dua berat badannya dan barangan pakaian kegemarannya: bingkap.

Kata-kata yang tersangkut dan dia berasa malu, tetapi guru pengganti Florida bertekad untuk meneruskan dengan mesej yang sering dia ceritakan kepada pelajar dan anak-anaknya sendiri: Jangan biarkan peminat menang.

Kelley Markland, a Florida woman was mailed an anonymous letter that mocked her for wearing leggings.
Markland menerima nota tanpa nama di dalam sampul surat tanpa alamat kembali. Kesopanan Kelley Markland

“Pada mulanya saya fikir ia adalah satu jenaka yang benar-benar bermakna,” kata ibunya yang berusia 36 tahun ketika membuka amplopnya pada satu petang Jumaat dan melihat foto belakang seorang wanita yang tidak dikenali. Di bawah ini adalah gambar meme yang memaparkan watak “Anchorman” Ron Burgundy mengisytiharkan: “Seluar anda mengatakan yoga tetapi pantat anda mengatakan McDonald’s.”

Tetapi Markland melihat nota itu, tulisan tangan dalam huruf kapital. Ia mengatakan kepadanya: “Wanita yang beratnya 300 paun jangan memakai seluar yoga !!”

Surat itu tidak ditandatangani dan sampul surat itu tidak mempunyai alamat kembali.

“Saya tidak akan membiarkan orang itu menang,” kata Markland mengenai orang yang mengejek berat badan dan leggingnya dalam surat tanpa nama.Liz Grimes Photography

Setelah mandi dan menangis panjang, Markland akhirnya membebaskannya di Facebook. Jawatan itu memberikan sokongan yang luar biasa daripada rakan-rakan dan orang tersayang, ramai yang menyatakan kemarahan terhadap “pengecut” tanpa nama yang menghantarnya nota jahat.

Tetapi Markland masih merasa gelisah pada hari Isnin berikutnya apabila dia terpaksa berpakaian untuk kerja.

Sebilangan besar almari pakaiannya terdiri daripada bingkap, tetapi dia tiba-tiba merasakan kesedaran sendiri pada pasangan.

“Saya perlu ingat, jika saya berjalan-jalan dikalahkan dan takut, maka sesiapa yang menghantar surat itu menang. Dan saya tidak akan membiarkan orang itu menang. Semuanya, “katanya.

Kelley Markland, a Florida woman was mailed an anonymous letter that mocked her for wearing leggings.
Markland dan sepasang leggingnya yang terkenalKesopanan Kelley Markland

Di sekolah, Markland menerima satu lagi kejutan, yang lebih menyenangkan: Hampir setiap rakannya datang bekerja.

“Semua guru akan datang dan memeluk saya dan memperlihatkan bingkap saya,” kata Markland. “Jadi saya tahu pada masa itu, ia bukan mengenai saya lagi, ini mengenai semua wanita.”

Rakan sekerja of Kelley Markland dressed in leggings in support of their friend
Guru-guru Markland yang berpakaian bokong dalam menunjukkan sokongan rakan dan rakan sekerja mereka.Kesopanan Kelley Markland

Guru kawannya dan tadika, Cindy Martin, berkata penyebaran perkataan dengan cepat pada hujung minggu tentang apa yang berlaku selepas Markland menyiarkannya di Facebook.

“Seluruh kakitangan, kita semua hanya patah hati kerana dia adalah yang paling baik, paling banyak memberi orang di dunia,” kata Martin. “Dan ia tidak seperti dia pernah memakai sesuatu yang tidak sesuai, atau seperti baju separuh dengannya.

“Setiap kali dia berjalan, semua orang pergi, ‘Dia kelihatan begitu comel.’ Jadi ini mengejutkan kita semua, “katanya.

BERKAITAN: Brynne Huffman menulis maklum balas kepada orang-orang yang tidak kenal dengan komen yang menghina badan

Malah beberapa ibu bapa datang ke sekolah memakai bingkap pada hari itu, sama ada semasa membantu dalam bilik darjah atau ketika mengambil anak-anak mereka pada sebelah petang.

“Kami pasti mahu mesej di luar sana bahawa kami tidak akan membuli dengan membuli, kami mengajar ini di dalam bilik darjah sepanjang masa,” kata Martin..

Kelley Markland, a Florida woman, was mailed an anonymous letter that mocked her for wearing leggings.
Markland dengan anak perempuannya, rakan sekerja dan ibu bapa dari beberapa pelajarnya.Kesopanan Kelley Markland

Markland berkata, hanya beg sandal baru-baru ini telah menjadi item pergi selepas itu selepas menghabiskan beberapa tahun cuba menyembunyikan lengkungnya di belakang pakaian kelabu hitam dan gelap.

Setelah mencari jenama yang sesuai dengan baik, kelihatan menyanjung dan merasa selesa, Markland memperluas almari pakaiannya untuk memasukkan lebih banyak daripada mereka. Dia menyukai warna-warna cerah dan corak yang berani dan tidak lama lagi, dia mula menerima pujian tentang apa yang dia pakai.

“Ia membantu keyakinan saya, menjadikan saya berasa lebih baik tentang diri saya di mana saya lebih bangga dengan cara saya berpakaian,” katanya..

Liz Grimes Photography

Di samping mendapat dorongan daripada rakan-rakan dan rakan sekerja, Markland terus menerima mesej sokongan dalam talian, termasuk dari orang asing yang memberitahu mereka baru saja membeli dan memakai sepasang pertama mereka untuk selamanya.

BERKAITAN: Pelajaran imej badan seorang ibu mengajar anak perempuannya

“Ia hebat dan fikiran bertiup,” katanya menjawab. “Ia sangat memberi inspirasi untuk mempunyai orang lain yang memberitahu saya bahawa apa yang mereka lakukan sekarang adalah kerana perbuatan membuli kecil ini.”

Ia juga membuatnya bertekad untuk menghantar mesej yang kuat kepada orang lain dalam kedudukannya, serta kepada orang yang menghantar surat itu tanpa nama.

Kesopanan Kelley Markland

“Saya tahu saya tidak boleh bersembunyi dan bertindak kerana orang ramai mengharapkan saya untuk terus memakai legging dan membantu mereka merasa selesa dengan diri mereka,” kata Markland, yang juga seorang pelajar yang mengikuti pengajian ijazah pendidikan. “Saya mahu membantu orang berasa yakin, tanpa mengira apa yang mereka pakai.”

Markland berkata dia masih terganggu bahawa seseorang akan mengambil masa untuk mencari alamatnya dan menghantarnya nota kebencian itu, tetapi sebahagian kecilnya sebenarnya ingin berterima kasih kepada individu.

“Hanya kerana mereka memulakan pergerakan positif dengan menghantar saya surat itu,” katanya. “Hasrat mereka adalah untuk saya merasa tidak baik dan berhenti memakai legging, sebaliknya, wanita di seluruh akan mendapat lebih banyak keyakinan.”

Ikuti Eun Kyung Kim di Twitter atau Facebook.

Guru membawa misi inspirasi untuk menghentikan buli

Mac.05.201402:26

Loading...