Guru Florida mengambil masa 10 minit setiap hari memberi pelajaran untuk bertahan seumur hidup

Dalam usaha untuk membiarkan muridnya tahu betapa istimewanya, Chris Ulmer memulakan setiap kelas yang memberi pujian kepada mereka secara individu.

“Mereka adalah orang yang paling saya kenal, jadi saya membuat masa setiap pagi untuk bersuara bersama mereka seperti yang saya lakukan dengan kawan saya sendiri,” kata Ulmer.

Guru Florida pujian pelajar khas setiap hari

Nov.19.201500:47

Dalam kelas pendidikan khas Ulmer di Akademi Mainspring di Jacksonville, Florida, terdapat lapan pelajar dengan autisme yang berkisar dari 10 hingga 13 tahun belajar setiap subjek dari sains ke sejarah.

BERKAITAN: Ketika anak angkat yang dilahirkan hilang tangan belajar, dia tidak sendirian

Sebelum melompat ke dalam kurikulum setiap hari, guru berusia 26 tahun membelanjakan 10 minit memberitahu murid-muridnya betapa baik atau olahraga mereka, atau berapa banyak mereka telah bertambah baik di kawasan yang dia tahu mereka telah bekerja keras dalam.

guru compliments
Dengan hormat dari Chris Ulmer

“Pujian itu unik kepada setiap anak,” Ulmer memberitahu TODAY.com. “Jika mereka bangga menjadi hebat di matematik, saya akan memberitahu mereka betapa hebatnya mereka melakukan ujian matematik baru-baru ini.”

BERKAITAN: ‘Sushi dan kacang garbanzo’: Kanak-kanak yang comel mengatakan apa yang mereka terima

Setiap hari juga mempunyai tema yang berbeza. Pada “Funday Isnin,” dia memberikan setiap pelajar peluang untuk melakukan apa sahaja yang mereka mahu selama satu atau dua minit, yang sebahagian besarnya terdiri daripada cuba membuat ketawa kelas.

Pada “Toast Selasa,” dia bukan satu-satunya pemberian pujian; setiap pelajar toast lain.

Dan Rabu adalah untuk menjadi kurang bijak.

guru compliments
Rabu-hari di kelas Ulmer dikenali sebagai “Hari Rabu Wacky.”Dengan hormat dari Chris Ulmer

“Saya telah mencipta hari ini dengan niat mengajar mereka bahawa ia sangat baik untuk menjadi berbeza dan mereka harus memeluknya,” kata Ulmer.

“Mereka mempunyai satu minit untuk menjadi seperti yang mereka suka, kadang-kadang mereka berdiri di atas kepala dan masa lain mereka hanya menari di sekitar bilik.

Mereka mengakhiri minggu ini dengan “Hari Khamis” dan “Muzik Jumaat,” yang mana anak-anak benar-benar menikmati.

guru compliments
“Untuk melihat kanak-kanak yang menyambung dan memahami satu sama lain mengesahkan segala yang saya lakukan,” kata Ulmer HARI INI.Dengan hormat dari Chris Ulmer

Ulmer telah mengajar lapan anak yang sama sejak hari pertama di Akademi Mainspring tiga tahun lalu.

Sebelum itu, dia melatih bola sepak, yang masih dilakukan pada hujung minggu dan juga mempunyai beberapa pelajar dalam pasukannya.

Mereka kini menganggap diri mereka sebagai keluarga dan melakukan perkara-perkara di luar kelas, seperti merebut makan atau pergi bowling. Dia juga berusaha untuk menghadiri parti hari jadi mereka.

guru compliments
Dengan hormat dari Chris Ulmer

“Apa sahaja yang diperhatikan anak-anak ini adalah apa yang mereka ada di dunia, jadi sekarang mereka fikir ia adalah norma untuk memuji satu sama lain,” kata Ulmer.

Pada Khamis Khamis minggu ini, seorang pelajar berkata dia bersyukur kerana sekolahnya kerana, tanpa dia, dia tidak akan mempunyai kawan.

Ternyata, dia dibuli di sekolah terakhirnya. Rakan sekelasnya menjawab dengan memberitahunya bahawa dia tidak sendirian.

“Untuk melihat kanak-kanak yang menghubungkan dan memahami satu sama lain mengesahkan segala yang saya lakukan,” kata Ulmer.