Zooey Deschanel meletupkan jangkaan badan pasca bayinya: ‘Anda baru berkembang menjadi manusia’

Sekiranya anda baru lahir dan perasan bahawa badan yang anda lihat dalam cermin tidak seperti yang anda ada, ambil hati! Itulah yang diharapkan.

Atau, sebaliknya, ia sepatutnya dijangka.

Sebaliknya, hari-hari ibu baru ini bukan sahaja menghadapi semua tanggungjawab yang dihadapi dengan bayi, mereka juga menghadapi tekanan untuk kembali cepat ke bod-bayi sebelum mereka. Dan Zooey Deschanel, yang melahirkan anak perempuannya pada Jun lalu, menyeru kemustahilan dalam temu ramah baru dengan Redbook.

Zooey Deschanel
Zooey Deschanel, ahli pelakon dalam “The New Girl,” menumpukan pada sebuah parti yang meraikan episod ke-100 siri televisyen di W Hotel Westwood pada hari Rabu, 2 Mac 2016, di Los Angeles.Chris Pizzello / AP

“Untuk mengharapkan seseorang kelihatan seperti bayi pra-bayi dengan segera adalah sesuatu yang aneh,” kata aktres itu. “Kerana anda baru berkembang menjadi manusia dan kemudiannya menjadi manusia – ada banyak yang perlu kembali ke mana ia berada. Semua organ anda bergerak, untuk chrissakes!”

LEBIH: Zooey Deschanel pada imej badan: ‘Saya tidak membeli mentaliti yang kurus-lebih baik’

Malah sebelum dia dan suami, Jacob Pechenik menyambut anak perempuan mereka kepada keluarga, Deschanel sedar akan tekanan yang akan dihadapinya – dan tahu bahawa dia tidak mahu sebahagian daripadanya.

“Bukankah kita semua melihat gambar-gambar seorang ibu baru yang seksi dalam bikini selepas satu bulan? Saya tidak akan menjadi orang itu,” kata bintang “New Girl” kepada Cosmopolitan pada masa itu. “Saya selalu pergi kursus saya sendiri dan tidak pernah menjadi seseorang yang mempunyai keperluan untuk menjadi sangat kurus.”

Lebih banyak: Zooey Deschanel mendedahkan nama bayinya pada HARI INI

Oleh itu dia memutuskan untuk mengabaikan buzz badan dan mempunyai tekanan yang banyak ibu juga menghadapi. Sejak memiliki anak pertamanya, Deschanel telah kembali bekerja – tetapi tidak banyak kerja seperti yang biasa dilakukannya.

“Saya telah melambatkan sedikit perkara,” katanya kepada Redbook. “Saya fikir ia adalah baik untuk seluruh diri anda – diri kreatif anda, diri profesional anda, dan jiwa anda – untuk mengambil sedikit masa untuk diri sendiri dan keluarga anda. Anda boleh menghabiskan seluruh hidup anda selepas sesuatu, tetapi saya fikir anda risiko hilang daripada beberapa refleksi diri yang sangat kuat. “

Zooey Deschanel mengenai ‘klasik’ Bill Murray; nama anak perempuan Elsie Otter

20 Okt.201504:00

Ikut Ree Hines pada Twitter.