‘Tugas saya adalah untuk menjaga mereka’: Pekerja penjaga perjamuan bercakap selepas serangan

Orang-orang memuji Martha McClure sebagai seorang pahlawan apabila gambar-gambar penyedia penjagaan siang hari yang dipukul dan berdarah itu menjadi virus selepas dia berdiri untuk ibu bapa yang tidak menjaga anak yang dikatakan menyerangnya ketika dia tidak membiarkan dia mengambil anak-anaknya.

McClure berkata perhatiannya telah merendahkan dan sedikit memalukan, sambil menambah bahawa dia merasakan dia hanya melakukan tugasnya.

“Kepada saya, ia bukan heroik. Kepada saya, itu yang saya patut lakukan, “kata McClure KANAK-KANAK HARI INI. “Anak-anak dalam penjagaan saya – saya orang mereka. Saya adalah momma mereka apabila ibu mereka tidak berada di sana. Adakah saya tahu dia akan menyakiti saya? Ya. Adakah saya berharap dia tidak? Pasti. Adakah saya akan melakukannya semula? Pasti. “

McClure, yang tinggal di Ronan, Montana, berkata ketiga-tiga anak yang dia melindungi hari itu berada dalam sistem penjagaan angkat dan hidup dengan saudara mara. Kerana dia telah menjaga anak-anak sejak tertua adalah bayi, dia selalu menyedari kemungkinan isu-isu penjagaan mengganggu dia di rumah penjagaan anak.

Martha McClure, who runs Martha's Mini Daycare.
Martha McClure, yang mengendalikan Penjagaan Mini Martha. Dia diserang ketika cuba melindungi anak-anak di bawah jagaannya.Dengan hormat dari Martha McClure, gofu

Jadi apabila ayah kanak-kanak itu tiba di penjagaan anaknya pada 7 Oktober, bersikap agresif dan cuba menghilangkan anak-anaknya dari rumahnya, McClure berkata keutamaannya adalah memanjakan lelaki itu keluar dari rumahnya dan mengunci pintu di belakang mereka.

Apabila McClure berada di luar, dia berkata bapa kanak-kanak dan teman wanitanya menyerangnya, menciumnya beberapa kali di muka dengan sekop dan memukulnya sebelum melarikan diri dari tempat kejadian.

Menurut laporan di Missoulian, Francis Jackson, 31, dan Tashiana Schlensker, 21, ditangkap dan didakwa dalam serangan itu. Schlensker mengaku tidak bersalah atas tuduhan kejahatan serangan dengan senjata. Jackson menghadapi tuduhan penganiayaan minggu ini kerana tuduhan kecurian yang teruk dan gangguan tahanan.

McClure menderita beberapa patah tulang di wajahnya akibat serangan itu, dan terpaksa menjalani pembedahan. Hari ini, dia masih bergelut dengan masalah kesakitan dan penglihatan, tetapi mengatakan bahawa dia bersyukur kerana dia mampu menjaga anak-anaknya dengan selamat dan tidak menyedari bahaya di luar pintu mereka.

“Mereka tidak tahu apa yang berlaku. Kami melakukan yang terbaik untuk memastikan mereka selamat dan menjadikan mereka tidak bersalah, “kata McClure. “Saya tidak mahu (rumah saya) menjadi tempat yang menakutkan di mana sesuatu yang menakutkan berlaku. Bagi kebanyakan kanak-kanak ini, rumah saya adalah rumah kedua mereka. “

“Saya bersyukur kerana tidak lebih buruk,” katanya. “Ini kerja saya, apa yang saya buat, dan saya akan mengatakan bahawa parut secara fizikal akan sembuh. Sekiranya saya memberi mereka kepadanya – parut emosi – saya tidak akan dapat hidup dengan diri saya sendiri. Semua orang yang penting dalam masa itu selamat. “

McClure, yang mempunyai 5 orang anak sendiri berumur antara 4 hingga 24 tahun, telah menjadi pembekal penjagaan anak selama 20 tahun. Kedua-dua masyarakat setempat dan penyokongnya di seluruh dunia telah menyumbang kepada GoFundMe yang dimulakan oleh rakan keluarga yang dia anggap sebagai anak perempuan keenamnya, dengan penderma meninggalkan mesej yang memberitahu McClure dia hanya jenis orang yang mereka mahu menonton anak-anak mereka.

“Terima kasih kerana menjaga kanak-kanak yang bertanggungjawab dan juga yang anda lakukan. Terima kasih kerana meletakkan hidup anda pada baris untuk melindungi kanak-kanak dalam penjagaan anda. Terima kasih kerana membiarkan ibu kerja di mana-mana merasa senang dengan pilihan mereka untuk meletakkan anak-anak mereka dalam penjagaan harian. Anda seorang wanita yang sangat istimewa. Anda berhak menerima anugerah, pingat, neraka yang berhak mendapat sejuta dolar. Apa yang anda tidak patut adalah dipukul oleh seorang lelaki yang anak-anak anda mengambil penjagaan yang luar biasa. Orang di seluruh negara berfikir tentang anda – anda luar biasa, “kata seorang commenter, Heather Wink, menulis di laman GoFundMe.

“Saya harap kisah kamu menjadi virus,” Angela Ekpa menulis di laman web itu, “Sering kali kita mendengar tentang hari-hari yang buruk – Anda seorang pahlawan! Anda melakukan apa yang ibu akan lakukan, menjaga anak-anak selamat. Tuhan merahmati kamu!”

Walau bagaimanapun, McClure berkata bahawa dia dihormati oleh kemurahan hati dan kata-kata sokongan – setakat ini, laman itu hanya beratus-ratus dolar daripada memenuhi matlamat penggalangan dana $ 30,000 – dan berpendapat bahawa dia tidak melakukan apa-apa yang istimewa pada hari itu.

“Pekerjaan saya bukan untuk kanak-kanak gudang. Tugas saya adalah untuk menjaga mereka, “kata McClure. “Ibu mereka menyerahkan mereka kepada saya pada waktu pagi, menjangkakan saya memenuhi semua keperluan mereka seperti yang mereka lakukan sekiranya mereka berada di rumah dengan mereka. Tugas saya adalah untuk mempertahankan, melindungi, dan menjaga anak-anak mereka dengan kehidupan saya sendiri – itulah yang saya rasakan. “