Tina Turner berkongsi gambar menyayat hati ‘selamat tinggal akhir’ kepada anak lelaki tertua

Seminggu selepas Tina Turner kehilangan anak sulungnya, Craig Turner, untuk bunuh diri yang jelas, ikon muzik berkongsi selamat tinggal yang menyayat hati.

Pada hari Jumaat, penyanyi berusia 78 tahun “Penari Swasta” tweeti foto dirinya di atas bot, menjatuhkan satu mawar merah ke dalam air. Dalam kapsyen itu, dia mendedahkan dia akan menghancurkan abu Craig di pantai California.

Pada hari Khamis, 19 Julai 2018, saya mengucapkan selamat tinggal muktamad kepada anak saya, Craig Raymond Turner, ketika saya berkumpul dengan keluarga dan kawan-kawan untuk menghancurkan abu di pantai California, sembilan ketika dia mati begitu tragis, tetapi dia akan selalu menjadi bayi saya, “tulis Turner.

Dalam foto itu, suami Turner, pengeluar muzik Jerman Erwin Bach, berdiri dengan tangannya menyanyi.

Craig Turner, seorang ejen harta tanah California, didapati mati di rumahnya di Los Angeles dari luka tembakan yang dilakukan sendiri pada 3 Julai, pejabat koroner County Los Angeles mengesahkan.

Tina Turner's Son's Passing
Turner mengucapkan selamat tinggal kepada anaknya, Craig Turner, yang disebutnya “bayi saya.”Craig Turner / Facebook

Tina Turner berumur 18 tahun ketika dia melahirkan Craig, yang ayahnya saksofonist Raymond Hill, ahli band Kings of Rhythm Ike Turner. Tina dan Ike kemudian menjadi pasangan, menyambut seorang anak, Ronnie Turner, pada tahun 1960. Mereka berkahwin dua tahun kemudian, dengan Ike akhirnya mengadopsi Craig.

Hubungan pasangan berbatu itu dan penyalahgunaan fizikal Ike dari Turner, terperinci dalam memoir 1986, “I, Tina,” dan kemudiannya digambarkan dalam filem “What’s Love Got to Do With It” pada tahun 1993 yang dibintangi oleh Angela Bassett. Pasangan ini bercerai pada tahun 1978, dan Ike meninggal dunia pada tahun 2007.

Tina Turner and her late son Craig Turner
Ikon muzik bertaburan abu Craig di pantai California.Craig Turner / Facebook

Dalam temu bual 2005 dengan Oprah Winfrey, Turner berkata Craig adalah “anak yang sangat emosional” yang berjuang dengan melihat ibunya disalahgunakan.

“Dia sentiasa memandang rendah dalam kesedihan,” Turner teringat. “Pada suatu hari ketika Ike bertempur dengan saya, Craig mengetuk pintu dan berkata, ‘Ibu, anda baik-baik saja?’ Saya fikir, ‘Oh, tolong jangan mengalahkan saya di rumah.’ Saya tidak mahu anak saya untuk mendengar.”

Sekiranya anda atau seseorang yang anda tahu sedang dalam krisis, hubungi Lifeline Prevention Suicide Nasional A.S. di 800-273-8255, teks TALK ke 741741 atau lawati SpeakingOfSuicide.com/resources untuk sumber tambahan.

Loading...