Tiada monkeying sekitar: Sebab sebenar di sebalik kekurangan Fingerlings

Musim cuti yang segar membawa kegembiraan, bersorak, dan mainan mesti ada yang mustahil untuk dicari.

Masukkan Fingerlings – koleksi monyet, comic dan sloth yang mainan panas, sukar ditemui 2017.

WowWee

Dicipta oleh WowWee, Fingerlings adalah haiwan bayi yang berpegang pada jari kanak-kanak, membuat bunyi lucu dan dan bertindak balas kepada bunyi, gerakan dan sentuhan. Dan kedai-kedai, tentu saja, tidak boleh menyimpan critters plastik kecil dalam stok.

Bingung? Ia tidak lama dahulu bahawa ibu-ibu sedang mengendarai anak patung dengan wajah plastik yang tumbuh di ladang sayuran. Ini adalah perjanjian yang sama, kata James Dion, presiden dan pengasas firma perundingan runcit Dionco Inc.

“Hanya ada satu setiap tahun selama 35 tahun yang lalu,” kata Dion kepada HARI INI HARI INI. “Saya fikir ia bermula dengan anak patung Cabbage Patch Kid pada awal tahun lapan puluhan dan ia telah berlaku setiap tahun sejak, sama ada Furby atau beberapa mainan lain.”

Fingerlings, L.O.L. Kejutan! Bola: Orang tua berebut untuk mainan yang paling hangat pada musim cuti

Dis.23.201701:34

Dion berkata bahawa titik harga Fingerlings – hanya sedikit lebih $ 10 – digabungkan dengan keupayaan teknologi yang mengagumkan mainan menjadikannya item yang unik.

WowWee

Dan sekaligus menyimpan menjual mainan, sama ada atau tidak mereka akan mendapat lebih banyak stok tidak dapat diramalkan dan “menembak crap,” katanya, kerana peruncit meletakkan pesanan mainan antara tujuh dan lapan bulan sebelum musim cuti untuk membolehkan masa untuk pengeluar untuk mengisi dan menghantar pesanan mereka.

“Setiap peruncit telah mendapat jari mereka menyeberang bahawa item yang mereka pilih adalah yang akan dipilih oleh pengguna,” kata Dion. “Bagi setiap barang yang membuatnya, terdapat dua atau tiga ratus orang lain yang tidak duduk di gudang di suatu tempat.”

WowWee

Untuk mainan yang “menjadikannya,” seperti Fingerlings, Dion berkata bahawa mengumpul bekalan, ruang dan tenaga manusia yang diperlukan untuk mencipta lebih banyak sekali pasokan yang berjalan rendah adalah sukar.

“Sebagai orang tua ia mendorong anda gila,” kata Dion. “Mainan jenis ini menjadi unicorns. Mereka adalah angsa hitam dan jika anda tidak mendapatnya pada masa yang tepat, tidak ada jaminan anda akan mendapatkannya kemudian.”

Pada masa ini, Fingerlings mengambil sekitar $ 40 di eBay. Beberapa penjual bercita-cita tinggi menandakan mereka ke dalam tiga angka. Perlu diingat: Ia masih November.

Ibu New Hampshire, Brenna Jennings, mengatakan bahawa dia telah membeli jari-jari Fingerling beberapa bulan yang lalu, tetapi masih belum mendengar anak perempuannya yang berusia 9 tahun itu menyebut mainan.

WowWee

“Saya telah membeli satu kerana semua orang mengasyikkan tentang mereka, saya tidak tahu apa yang akan saya lakukan dengannya,” kata Jennings. “Saya menyembunyikannya dan saya tidak tahu di mana.”

“Dua kawan saya menyiarkannya sebagai mainan ‘mainan’ bulan lalu,” kata ibu tunggal Pennsylvania, Lynne Getz. “Saya tertawa dan berfikir, ‘Sudah, apa sahaja,’ dan tidak menggigit tetapi sekarang anak-anak saya mahu mereka. Damn.”

Jangan sekali-kali merindui cerita orangtua dengan surat berita KANDUNGAN HARI INI! Daftar di sini.

Kathy Frank, seorang ibu dan nenek Florida yang mengingati anak patung Cabbage Patch Kid pada tahun lapan puluhan, berkata dia akan terus memburu Fingerlings untuk tiga cucu.

“Anak cucu melihat mereka bulan lalu dan saya berkata saya akan memikirkan mereka lebih dekat dengan Krismas – mungkin saya menunggu terlalu lama,” kata Frank. “Sudah tentu saya masih akan mencari mereka … saya akan pergi ke hampir apa-apa panjang.”

WowWee

Jadi apa yang difikirkan WowWee mengenai kejayaan Fingerlings? Dan adalah pengeluar mainan yang merancang untuk membuat lebih banyak waktu untuk Krismas?

“Sejak dilancarkan pada awal bulan Ogos, sambutan penggemar yang kami terima untuk jenama Fingerlings kami telah fenomenal,” kata Sydney Wiseman, pengurus jenama di WowWee. “Kami mahu setiap peminat mempunyai rakan Fingerlings mereka sendiri ketika kami pergi ke cuti, itulah sebabnya kami bekerja dengan sangat rapat dengan rakan runcit kami untuk memastikan kedai di seluruh A.S. dipenuhi.”

“Bagaimanapun, seperti yang kita lihat pada masa lalu, mainan yang paling hangat dalam musim ping percutian yang berada dalam permintaan terbesar hilang dengan cepat dari rak-rak kedai.”

  • Penyumbang
  • Terri Peters