Taylor Swift mendedikasikan prestasi ‘Ronan’ kepada seorang ibu yang anaknya meninggal akibat kanser

Persembahan umum awam Taylor Swift “Ronan” Isnin adalah satu emosi untuk penontonnya Arizona, yang termasuk ibu yang anaknya mengilhami lagu itu dan meninggal dunia akibat kanser pada tahun 2011.

Taylor Swift The 1989 World Tour Live In Vancouver
Jeff Vinnick / Getty Images Contributor

Ibu itu, Maya Thompson, menonton dari orang ramai stadium yang dikemas sebagai Swift mendedikasikan lagu itu kepadanya dan memuji blog Rockstar Ronan Thompson, yang mendokumentasikan pertempuran kansernya.

“Saya tidak tahu setengah daripada yang saya tahu mengenai kanser kanak-kanak dan penyelidikan kanser kanak-kanak jika dia tidak berkongsi cerita tentang anaknya, Ronan,” kata Swift kepada penontonnya..

Ronan, anak bungsu dari tiga anak lelaki Thompson, didiagnosis dengan Tahap 4 neuroblastoma pada 12 Ogos 2010 dan meninggal dunia pada 9 Mei 2011 – tiga hari sebelum ulang tahun ke-4nya, menurut Yayasan Ronan Thompson.

Kisah Thompson dan lagu itu memegang makna baru berdasarkan diagnosis kanser April ibu Swift, Andrea Findlay.

https://www.instagram.com/p/u6Vw8AjvNj

“Saya terkena kanser sangat dekat dengan saya dalam keluarga saya,” kata Swift kepada penontonnya pada Isnin di Gila River Arena. “Jadi, kerana Maya ada di sana, saya ingin anda memberi tepukan kepadanya, sila.”

Swift kemudian melakukan “Ronan,” yang mengisytiharkan Thompson sebagai penulis bersama dan hasilnya memberi manfaat kepada Yayasan Ronan Thompson dan amal kanker lain, menurut majalah Time.

Akaun Instagram Thompson, yang mempunyai lebih daripada 20,000 pengikut, mengucapkan terima kasih kepada bintang pop tidak lama kemudian.

“Saya masih tidak percaya anda melakukan ini,” membaca kapsyen Thompson, mengiringi klip peringatan Swift. “Ini selamanya menjadi salah satu momen paling istimewa dalam hidup saya. Terima kasih @ taylorswift untuk hati yang indah dan jangan lupa melupakan Ro saya, saya suka anda bulan dan belakang.”

Thompson juga menyiarkan gambar dirinya dan orang lain dengan Swift, mungkin dalam suasana persahabatan.

https://www.instagram.com/p/6g9h93EMCk

“Saya sayang kamu,” membaca kapsyen foto Thompson. “Anda mempunyai hati saya sepanjang hayat saya dan seterusnya.”

Prestasi hari Isnin mungkin menandakan hanya kali kedua Swift telah menyanyikan lagu itu pada majlis utama. Pemenang Anugerah Grammy tujuh kali juga melakukan “Ronan” semasa teleton Stand Up 2 Cancer 2012.

Walaupun Swift telah membuat titik dalam beberapa tahun kebelakangan ini untuk mencerahkan hari-hari pesakit kanser, dia kelihatan memperbaharui dedikasinya kepada sebab ketika dia mengumumkan diagnosis ibunya. Sekitar sebulan selepas pengumuman itu, Swift bersimpati dengan peminat yang telah berduka pada Hari Ibu, dengan penyanyi-pencipta lagu itu, “Anda telah hidup melalui ketakutan saya yang paling teruk.” Dan pada bulan Julai, Swift mendermakan $ 50,000 kepada seorang gadis berumur 11 tahun yang telah memerangi penyakit itu.

Ikuti penulis TODAY.com, Chris Serico di Twitter.

Taylor Swift: Ibuku mempunyai kanser

10.10.201502:41

Loading...