‘Sudah menjadi rahmat’: Keluarga tersenyum preemie berkongsi cerita kelahiran anak perempuan

Senyuman preemie berusia 5 hari ini akan membuatkan anda tersenyum juga

Okt.25.201600:30

Ibu Minnesota, Lauren Vinje mengingati kegembiraan yang dia rasakan ketika sudah tiba masanya untuk menyampaikan anak perempuannya yang pertama, Freya.

Tetapi dalam postingan blog mengenai kisah kelahirannya yang ditulis untuk Kelahiran Tanpa Takut, Vinje bergurau bahawa dia merasakan kegembiraan itu beberapa kali sebelum Freya akhirnya membuat penampilannya.

Vinje membangunkan preeklampsia apabila dia mengandung 28 minggu. Setelah mengikuti nasihat doktornya dan membuatnya menjadi 34 minggu kehamilan, Vinje dimasukkan ke hospital dan diinduksi, hanya untuk belajar beberapa jam kemudian bahawa Freya telah berpaling ke tepi uterus dan harus disampaikan oleh kecemasan c-seksyen.

Vinje menulis tentang kelahiran Freya selepas gambar anaknya yang berusia lima hari, “anak tersenyum” yang tersenyum di NICU menjadi virus. Imej Vinje telah dikongsi di Facebook oleh Birth Without Fear and Love What Matters, menyebabkan ribuan pandangan, saham dan komen.

BERKAITAN: Keluarga 1-pound preemie diilhamkan oleh pengarah ‘Finding Dory’ untuk ‘bersenang-senang’

“Gambar itu selalu menjadi kegemaran kita,” kata Vinje kepada KANAK-KANAK HARI INI. “Saya tahu ia akan meletakkan senyuman di muka orang … ia sungguh mengetahuinya senyumannya telah dapat memberikan senyuman di wajah di seluruh dunia.”

Hari ini, Freya berusia dua tahun dan mempunyai adik perempuan dua bulan, Elowen.

The Vinje family: David, Lauren, Freya and Elowen.
Keluarga Vinje: David, Lauren, Freya dan Elowen.Lauren Vinje

Suami Vinje, David, mengatakan bahagian kegemarannya tentang foto yang sedang berlaku virus telah melihat cara orang merentasi budaya yang berbeza berhubung dengan imej.

“Kami semua dilahirkan ke dunia ini dengan cara yang unik dan telah menjadi sangat sejuk untuk melihat tanggapan yang dihasilkan oleh foto itu,” kata David Vinje. “Gambar ini telah memberikan kelegaan dan kegembiraan kepada kami sebagai sebuah keluarga, dan itu menjadi rahmat untuk melihatnya mempengaruhi orang lain dengan cara yang tidak menentu.”

Jangan sekali-kali merindui cerita orangtua dengan buletin TODAY! Daftar di sini