Siapa, bayi! Ibu melahirkan bayi lelaki berusia 11-pound di rumah tanpa epidural

Bayi purata beratnya tujuh dan setengah pon pada saat lahir. Tetapi apabila anaknya yang ketiga pada 8 Januari, Natalie Bancroft dari Spokane, Washington menyampaikan 11 paun, 2 auns lelaki bernama Simon. Dan dia melakukannya di rumah. Tanpa epidural.

laurafifieldphotography.com

“Kesakitan itu semua merangkumi,” Bancroft, seorang doula dan jurugambar kelahiran, memberitahu HARI INI. “Tetapi saya menyerah kepada lonjakan dan bekerja dengan badan saya. Bernafas dengan betul dan berehat setiap otot adalah kunci. “

Mengambil masa untuk bergerak dan bernafas dengan betul sepanjang buruh adalah penting untuk Bancroft. Dalam bilik lilin yang dipenuhi dengan muzik lembut (fikir Sia dan Radiohead), Bancroft bergilir di antara bola kelahiran dan kolam kelahiran. “Pergerakan membantu banyak,” katanya. Begitu pula dengan pasukan sokongannya, termasuk suami Casey, anak-anak mereka Balen, 5, dan Joss, 2, dan dua bidan berlisensi.

laurafifieldphotography.com

Jangan sekali-kali merindui cerita orangtua dengan surat berita TODAY! Daftar di sini

“Saya akan berjongkok dan melompat-lompat melalui setiap lonjakan sementara Casey akan memerah pinggul saya bersama-sama. Itulah satu-satunya bantuan saya, “kata Bancroft. “Sudah pasti buruh saya yang paling sengit.” (Anak-anaknya yang lain berjumlah 7 paun, 9 auns, dan 8 paun 5 auns masing-masing.) Tetapi nasib baik itu cepat dan marah: empat jam total. Dan jurugambar tempatan Laura Fifield berada di tangan untuk menangkap tindak balas Bancroft yang tidak ternilai apabila keseronokannya yang tidak begitu kecil membuat penampilan sulungnya.

laurafifieldphotography.com

“Saya benar-benar tidak fikir apa yang bayi besar pada mulanya,” kata Bancroft HARI INI. Dia fikir dia satu-satunya kejutan adalah seks, yang dia memutuskan untuk tidak mengetahui sebelumnya. “Saya terkejut kerana saya fikir kita mempunyai seorang gadis lain,” tambahnya. “Ini (kehamilan) mencerminkan bahawa anak perempuan saya. Anak-anak saya telah memanggil perut saya Stella selama berbulan-bulan! “

BERKAITAN: ‘Mod jururawat:’ Jururawat buruh menyerahkan anak perempuannya sendiri dalam kelahiran rumah yang tidak dirancang

Tidak sampai selepas sesi kejururawatan pertama Simon yang Bancroft mengetahui berapa banyak anaknya ditimbang. “Kami fikir dia akan berumur sembilan pound,” kata Bancroft, sambil menambah bahawa dia diuji negatif untuk diabetes gestational, keadaan yang, ketika tidak dirawat, dapat menyebabkan bayi baru lahir tumbuh sangat besar di utero.

Sekarang tiga bulan, bayi yang sihat sudah tidur sepanjang malam. “Simon hanya marah apabila dia menuntut susu,” kata Bancroft HARI INI. “Kami tidak boleh meminta bayi lebih mudah.”

Bayi Simon, shown here at 8 weeks old, came into the world this past January weighing a whopping 11 pounds, 2 ounces.
Bayi Simon, yang ditunjukkan di sini pada usia 8 minggu, datang ke dunia pada Januari lepas ini dengan berat 11 pound, 2 auns.Natalie Bee Photography / Natalie Bancroft

Sementara itu, Bancroft bukanlah satu-satunya berita utama untuk bayi yang cukup besar. Kembali pada bulan Januari, ibu yang berpangkalan di Australia Natasha Corrigan menyampaikan bayi hampir 14 kilogram tanpa epidural. “Ia agak sukar untuk membawanya,” kata Corrigan kepada Herald Sun. “Mereka terpaksa mendapatkan beberapa kakitangan tambahan untuk masuk dan membantu.”