Saya benci nama bayi saya. Bagaimana sekarang?

Apabila ia menamakan anak perempuannya yang baru lahir, Carri Kessler tidak teragak-agak. Hanya ada satu nama dia dan suaminya bersetuju, dan mereka berdua menyukainya: Ottilie.

“Saya mempunyai kawan di U.K bernama Ottilie dan ia cantik, dan sejak saya mendengar nama saya ingin menggunakannya,” kata Kessler HARI INI.

Adakah terlambat untuk menukar nama bayi anda?

Ogos.03.201601:43

Tetapi mengatakannya dengan kuat adalah cerita yang berbeza.

“Kami mula mendapatkan kaki yang sejuk,” kata Kessler tentang detik-detik selepas mereka menyambut anak perempuan mereka, ketika orang mula bertanya apa namanya. “Jadi, kami berada di hospital dan kami tidak mengatakannya. Kami memulakan Googling nama lain yang perlu kita gunakan – seperti, ‘Adakah dia Hazel? Saya tidak tahu! ‘”

Carri Kessler and her daughter Margot
Carri Kessler dan anak perempuannya, Baby Formerly Known as Ottilie.Carri Kessler

Walaupun panik terakhir mereka, mereka memutuskan untuk melepaskan keraguan mereka dan hanya pergi untuk itu. “Kemudian jururawat masuk dan bertanya apa namanya, dan kami berkata, ‘Ottilie,'” Kessler teringat dengan ketawa. “Dan dia suka,”Apa?'”

Itulah permulaan.

“Tidak ada yang dapat mengenangnya dan tidak seorang pun boleh mengucapkannya,” kata Kessler. “Saya suka, ‘Jika anda mengatakannya dengan aksen British, ianya sangat baik!’ Dan orang berkata, ‘Tetapi anda dari Maryland.'”

BERKAITAN: Ini adalah nama bayi yang paling popular di Amerika

Dia tahu dia benar-benar dalam masalah enam minggu kemudian, ketika neneknya mengungkapkan dia masih tidak dapat mengingat namanya.

“Dia berkata, ‘Saya tidak tahu bagaimana menyebut namanya. Saya mempunyai Post-seluruh rumah supaya saya dapat mengingatkan diri saya, ‘”Kessler teringat. “Dan saya suka, f—. Kami f — ed. Kami benar-benar f — ed. “

Carri Kessler and her daughter Margot
Kessler berkata memperkenalkan anak perempuannya dengan nama aslinya meletakkannya menjadi peluh.Carri Kessler

Keprihatinannya, ia semakin teruk.

“Bila-bila masa ada yang namakan namanya, saya agak kecewa,” katanya. “Memperkenalkannya membuatkan saya berpeluh. Dan saya fikir, kita akan terus memperkenalkannya! Ini akan menjadi masalah selama-lamanya. “

Walaupun tidak mungkin kejadian yang paling biasa, ramai ibu bapa mendapati diri mereka dalam keadaan Kessler – menyesali pilihan bayi mereka dan tertanya-tanya apa yang perlu dilakukan.

“Saya fikir ia adalah sesuatu yang berlaku lebih kerap sekarang berbanding generasi sebelumnya,” kata Pamela Redmond Satran, pengasas bersama Nameberry.com, memberitahu TODAY.com. “Ibu bapa lebih banyak mengurus dan berfikir lebih banyak tentang nama sekarang daripada yang mereka lakukan pada masa itu, dan menyakitkan lebih banyak tentang nama daripada mereka berkata pada pertengahan tahun 80-an.”

Nama bayi yang paling popular pada tahun 2016 adalah…

Jul.07.201600:57

Penulis Kelcey Kintner mengalami penyesalan nama bayi hampir sedekad yang lalu ketika anak perempuannya dilahirkan, dan menulis jawatan untuk blognya, “The Mama Bird Diaries,” tentang pengalaman – yang masih bergema hari ini.

“Secara literal saya mendapat e-mel seminggu dari ibu bapa,” katanya kepada HARI INI. “Saya rasa untuk mereka kerana mereka tidak tahu apa yang perlu dilakukan. Saya masih ingat seperti itu. “

Sama seperti Kessler, pemikiran kedua Kintner muncul hampir serta-merta.

“Saya tahu dalam satu atau dua minggu saya tidak suka nama anak perempuan saya,” katanya. “Dan tidak begitu banyak yang saya tidak suka nama itu, saya tidak menyukainya dia. Saya akan melihatnya dan saya tahu itu bukan namanya. “

Kelcey Kintner and her daughter Summer
Kelcey Kintner dan anak perempuannya, Summer.Kelcey Kintner

Dia mengingati dengan kawan yang membuka matanya dengan pilihan yang tidak dipertimbangkannya: Dia hanya boleh ubah nama.

“Saya suka, ‘Orang berbuat demikian ?!” kata Kintner. “Kamu perlukan kebenaran. Tidak apa-apa. Ia mungkin membuat keputusan yang salah. “

Hari-hari ini, dia mendapati dirinya menawarkan nasihat yang sama kepada ibu bapa yang membingungkan di internet, yang membuat e-melnya mencari nasihatnya.

“Ibu baru boleh menjadi tempat yang sangat sunyi secara umum, dan jika anda tidak menyukai nama anak anda, anda sepertinya tiba-tiba merasa bersendirian,” katanya. “Kebanyakan orang ingin tahu bahawa mereka normal, bahawa mereka tidak gila. Dan mereka tidak! “

Pakar: Nama bayi unik boleh membuat anak kreatif

03.03.201501:03

Selepas tiga bulan kegembiraan yang pernah berlaku, Kessler membincangkan perbualan dengan suaminya, Will – dan mendapati, dia terkejut, bahawa dia adalah “tepat di atas kapal” dengan menukar nama Ottilie kecil kepada sesuatu yang sedikit lebih mudah untuk menulis pada cawan di Starbucks. Naluri beliau dwi-dikonfirmasi apabila dia menghampiri ibunya untuk mengaplikasikan kemungkinan dan mendapati keluarganya memberikan idea sebilangan ibu jari yang sebulat suara.

“Kemudian kami seperti, ‘Ini sangat menarik, kami boleh menamakannya!'” Katanya. “Apa yang kami buat ialah bercakap mengenai nama. Adakah dia ini? Adakah dia itu? Saya berasa seperti dia adalah sesuatu yang mudah yang tidak akan memberi saya kecemasan. “

Walaupun mereka telah membuat pilihan nama mereka agak tenang buat kali pertama, kali ini, Kessler berkata dia berlari dua pesaingnya yang terakhir melepasi “799,383 orang” dan akhirnya mengambil isyarat dari alam semesta – dalam bentuk barista mesra yang menawarkan pendapat – untuk menamakan semula Margot bayi.

Carri Kessler's kids, Hadley and Margot
Anak-anak Kessler, Hadley (yang dinamakan tanpa insiden) dan Margot.Carri Kessler

Tetapi bagaimana untuk memberitahu semua rakan dan keluarga – terutama yang telah membanjiri rumah mereka dengan hadiah peribadi?

“Itu adalah kebimbangan terbesar orang – reaksi orang lain,” kata Kintner. “Dan ia agak kurang janggal daripada nampaknya. Orang begitu tertumpu kepada kehidupan mereka sendiri. Anda seperti, ‘Kami mengubah nama anak perempuan kami,’ dan orang-orang seperti, ‘Oh, ok, biarkan saya menyiarkan gambar lain di Facebook.’ “

Sudah tentu, sebaik sahaja Kessler dan suaminya membuat keputusan, penyebaran perkataan itu ternyata menjadi kesepakatan yang jauh lebih kecil daripada yang mereka bayangkan.

“Kami menghantar e-mel massa,” katanya. “Ia seperti, ‘Hei! Ingat Ottilie? Margot namanya sekarang. “

Reaksi ini sangat positif, dan peralihan kebanyakannya lancar – walaupun mereka tidak berniat untuk berpura-pura tidak pernah berlaku.

“Secara jujur ​​saya fikir dia akan menjadi seperti, ‘Kenapa kita mempunyai bangku simpanan yang mengatakan Ottilie?’ Saya rasa ini cerita yang baik untuknya. Ia akan menjadi sebahagian daripada usahanya, “kata Kessler, sambil menyatakan bahawa kebanyakan orang telah beralih untuk memanggil puteri Margot, dia mempunyai kawan yang memanggilnya Nottilie – seperti dalam,” Bukan Ottilie. “

“Saya secara jujur ​​membawanya keluar sekarang supaya orang boleh bertanya apa namanya dan saya boleh memberitahu mereka ia Margot,” katanya. “Ia satu perkara yang hebat. Ia benar-benar mengambil banyak tekanan daripada hidup saya. “

Bagi ibu bapa yang bergelut dengan penyesalan nama bayi, Satran mengatakan penting untuk bertindak pantas – dia mengatakan “potongan mutlak” untuk perubahan adalah satu tahun – dan tidak dapat tersekat daripada pilihan.

“Kadang-kadang saya ingin mengatakan kepada ibu bapa, ‘Pilih saja sesuatu!’ Sama ada anda menyebutnya Jennifer atau Gentry atau Eugenia, ia tidak akan menentukan betapa baiknya hidupnya, “katanya. “Anda juga boleh mengabaikannya, kerana setiap nama mempunyai kelebihan dan kekurangan, dan ia benar-benar mustahil.”

Bagi Kessler, apabila semuanya dikatakan dan dilakukan, dia kembali ke Ottilie asal yang telah memberi inspirasi kepada pilihan dan bertanya apa nama itu seperti untuknya.

“Dia seperti, ‘Ya nama saya benar-benar membina watak,'” kata Kessler. “Dan saya suka, ‘Kenapa anda tidak memberitahu saya sebelum ini ?!’ Saya rasa hidup adalah pembentukan watak. Dia tidak memerlukan nama pembina watak juga. “