Pesakit kanser berusia 4 tahun ‘berkahwin’ jururawatnya, memanggilnya ‘hari yang terbaik’

Para doktor dan jururawat yang bekerja dengan pesakit onkologi pediatrik bukanlah orang yang tidak dikenali untuk menghabiskan masa mereka untuk mencerahkan hari-hari anak-anak yang berjuang untuk hidup mereka.

Tetapi staf Pusat Kanser Kanak-kanak Melodies di Albany, New York mengambil usaha mereka ke peringkat seterusnya minggu lalu ketika mereka merancang perkahwinan untuk Abby yang berusia 4 tahun, yang ingin menikahi jururawatnya yang kegemaran, Matt Hickling.

Abby sedang memerangi Leukemia Lymphoblastic Acute B Pre-B, dan selepas Hickling mendengar bahawa dia berharap untuk berkahwin dengannya, jururawat dan rakan-rakannya menyatukan “perkahwinan” yang mengesankan untuk Abby – lengkap dengan pakaian perkahwinan, kek dan jururawat sebagai pengiring pengantin.

Lori Ciafardoni, seorang jururawat di Pusat Melodies, menyiarkan video majlis itu ke laman Facebook WNYT’s affiliate NBC News. Video itu menunjukkan Abby sedang masuk ke majlis itu di jalan kelopak mawar, tersenyum di belakang topeng kertasnya kerana Hickling melihatnya dalam gaun pengantinnya.

Apabila Hickling membuang topengnya, Abby tersenyum dan malu bertanya, “Adakah anda akan berkahwin dengan saya?”

Hickling menjawab, “Sudah tentu!”

Ibunya Abby mencatatkan peristiwa di Amazing Abby, komuniti Facebook yang didedikasikan untuk perjalanan Abby ketika dia melawan Leukemia.

“Seperti yang saya pasti anda mungkin telah melihat, Abby telah berkahwin dengan Matt hari ini,” jawatan itu dibaca. “Saya tahu orang-orang di Pusat Melodies dan mengetahui kreativiti dan pemikiran mereka tetapi tidak pernah mengharapkan semua ini.” Jawapan Abby … ‘Ini adalah hari yang terbaik!’ Kami sama-sama kagum dari kunjungan hari ini dan tersenyum telinga kepada telinga. “