Perjumpaan kelahiran gereja yang terbaik pernah? Domba mencuri bayi Yesus, Mary menyelamatkannya

Little Teegan Benson, 2, tidak dapat menunggu untuk berdiri di atas panggung untuk memainkan peranan “kambing” di Gereja Baptis Pertama tempat kejadian Nativity White Pine hujung minggu ini di Tennessee.

“Mereka semua gatal untuk bangun di sana supaya mereka dapat menari bersama dengan muzik,” kata ibu Teegan, Tana Benson, kepada ibu bapa TODAY..

Perayaan Nativity pergi secara hilarious salah apabila biri-biri mencuri bayi Yesus

Dis.13.201700:50

Tetapi Teegan mempunyai rancangan yang lebih besar daripada menari sahaja. Anak kecil, yang telah menyanyikan lagu-lagu dan bercakap tentang Bayi Yesus di dalam kereta selama berminggu-minggu mengikut ibunya, bertekad untuk mendapatkan tangannya pada anak patung di crèche. “Dia hanya menginginkan bayi Yesus,” kata ibunya.

Apabila Teegan, berpakaian seperti seekor domba, melepaskan diri dengan bayi tengah-tengah lagu Yesus, bintang kecilnya yang berusia 3 tahun memainkan peranan Mary mengambil perkara ke tangannya sendiri, memulihkan anak patung itu dan membawanya kembali ke tempat tidurnya. Teegan mengambil anak patung bayi sekali lagi, dan itulah apabila pergaduhan prasekolah penuh kebetulan berlaku di gereja Nativity. Selebihnya kanak-kanak itu terus menyanyi “Jauh dalam Manger” tanpa kehilangan pukulan.

Benson menyiarkan video di laman Facebooknya, di mana ia telah dilihat lebih daripada 1.5 juta kali dan berkongsi 57,000 kali sejak Ahad.

Jangan sekali-kali melepaskan cerita orangtua dengan surat berita TODAY Parents! Daftar di sini.

“Teegan suka menjadi pusat perhatian, jadi semakin banyak orang yang tertawa, semakin teruja dia menunjukkan barang-barangnya,” jelas ibunya. Semua orang penonton ketawa sangat keras, katanya, mereka menghadapi masalah makan malam di penjara gereja selepas itu.

“Kiddos ini berkat-berkat bagi kita semua, dan kami gembira dapat berkongsi kegembiraan dan ketawa,” kata Tana Benson, di sini dengan anak-anak perempuan Teegan, 2, dan Taylor, 11.Tana Benson

“Gadis kecil yang bermain Mary adalah seorang kanak-kanak tengah dan pemain yang kuat untuk peraturan, dan dia tahu itu tidak sepatutnya berlaku,” kata Benson. “Ketika saya pergi untuk mengambil tangan Teegan dan berjalan keluar dari panggung, gadis kecil yang bermain Mary berkata, ‘Dia menyentuh bayi Yesus, kita tidak sepatutnya menyentuh bayi Yesus!’ Saya beritahu dia kami minta maaf! “

Benson terharu dengan sambutan terhadap kecurigaan anak perempuannya. “Saya sangat gembira bahawa video seperti ini dapat membawa sedikit cahaya ke dalam musim ini,” katanya. “Ini adalah cara yang baik untuk berkongsi mesej dan mengingatkan semua sebab sebab musim ini, iaitu Yesus.”

Jelas, itulah sesuatu yang anak perempuannya memahami dengan baik.