Pengakuan ibu selepas kedai runcit badan-penyayang: ‘Bersikap baik dan hormat’

Perjalanan cepat ke kedai runcit bertukar menjadi insiden pengsan badan yang memalukan apabila Charli Stevens menuju ke Kroger tempatan lewat minggu lalu.

Stevens berkata dia dan anaknya yang berusia 5 bulan, Grayson, berada di kedai ketika seorang wanita mendekati mereka dan membuat ulasan yang meninggalkan ibu Ohio itu hancur.

“Dia memandang saya dan berkata, ‘Saya rasa pakaian anda sedikit terlalu kecil pada anda,'” kata Stevens kepada KANAK-KANAK HARI INI. “Saya sangat terkejut dan terperangkap sehingga satu-satunya perkara yang saya boleh katakan ialah, ‘Maafkan saya?'”

Charli Stevens posted this photo of herself on Facebook after being body-shamed at her local Kroger by a fellow customer.
Charli Stevens memaparkan foto itu sendiri di Facebook selepas menjadi malu-malu di Kroger tempatan oleh seorang pelanggan.Charli Stevens

Untuk mengejutkan Stevens, wanita itu mengulangi dirinya, sambil menambah bahawa dia fikir Stevens “terlalu besar untuk memakai pakaian seperti itu,” dan dengan berkata, “Saya tidak cuba untuk menjadi bermakna, tapi mungkin anda perlu menimbang semula pakaian anda sebelum anda meninggalkan rumah anda. “

Stevens berkata dia tidak dapat memikirkan tindak balas dan mula menangis.

“Dan itu,” kata Stevens, yang baru-baru ini mencapai penurunan berat badan sebanyak 50 paun. “Dia berjalan pergi, tiada apa-apa lagi daripada dia atau saya, saya hanya berdiri di sana, masih terkejut.”

Stevens berkata dia meletakkan barang-barang itu di dalam troli pingnya di rak dan meninggalkan kedai, di mana dia menangis di dalam kereta selama beberapa minit sebelum pulang ke rumah. Apabila dia tiba di rumah, bagaimanapun, ibu kedua-dua mengambil media sosial, menyiarkan gambar pakaiannya dan mesej penting mengenai badan yang menyedihkan.

“Kenapa orang asing yang lengkap pergi keluar dari cara mereka untuk menghina orang? Bagaimana jika saya sangat tertekan? Atau bagaimana jika saya sentiasa disenangi untuk berat badan saya dan satu komen dari orang asing itu mendorong saya ke tepi?” menulis Stevens. “Nasib baik, saya bukannya perkara-perkara itu, tetapi orang mesti mula bersikap baik, mempunyai akal sehat, rasa hormat, wanita ini tidak tahu apa-apa tentang saya.”

Charli Stevens with her husband, Anthony, and their children, Scarlett, 4, and Grayson, 5 months.
Charli Stevens bersama suaminya, Anthony, dan anak-anak mereka, Scarlett, 4, dan Grayson, 5 bulan.Charli Stevens

“Saya tidak menulis ini untuk simpati,” Stevens meneruskan, “tetapi sebagai pengakuan kepada sesiapa sahaja yang mungkin membaca ini hanya akan baik dan menghormati orang ramai, saya takut untuk anak perempuan saya membesar di dunia ini, anda perlu memberikan contoh yang baik untuk anak-anak kita. “

Stevens juga mempunyai anak perempuan berusia 4 tahun, Scarlett, dan berkata dia menulis jawatan itu sebahagiannya kerana dia mengajar anaknya mencintai orang lain dan tidak menghakimi, dan berharap orang lain yang membaca kata-katanya akan ingat untuk melakukan perkara yang sama.

Jangan sekali-kali merindui cerita orangtua dengan surat berita KANDUNGAN HARI INI! Daftar di sini.

“Apabila anak-anak kita dilahirkan, mereka belajar segala-galanya daripada kita,” kata Stevens. “Sama ada kita berfikir tentang hal itu atau tidak, anak-anak kita menonton. Mereka mengambil semua yang kita lakukan … kita perlu mengangkat satu sama lain dan saling mencintai tidak kira apa yang kita lihat.”

  • Penyumbang
  • Terri Peters