Natalie Morales: Ya, saya yakin dengan badan … hanya tolong jangan tanya saya hamil

Pada usia 41, ia mengambil masa beberapa dekad untuk menjadi badan yang mantap. Seperti kebanyakan wanita, saya berjuang dengan rasa tidak selamat terhadap bagaimana tubuh saya telah berubah sejak bertahun-tahun, terutama selepas dua kanak-kanak melalui dua bahagian C. Tetapi saya juga tahu saya lebih sihat dan sihat daripada saya pernah. 

Sebagai seorang gadis muda, saya tidak pernah merasa cantik, tetapi saya juga tidak pernah merasa hodoh. Sungguh lucu, saya mempunyai gigi gelak dahsyat, alis lebat dan rambut bulu yang mengerikan pada awal tahun 80-an. Saya bergurau sekarang saya kelihatan seperti mini, David Cassidy yang tidak menarik. Melihat ke belakang, saya merenung gambar-gambar itu, tetapi pada masa itu saya tidak pernah melihat di cermin banyak atau memberi tumpuan kepada senyuman buruk saya atau isu-isu lain. 

Pertama kali saya menyedari bahawa saya tidak menggemari seperti yang saya (seperti ibu bapa saya percaya) adalah ketika saya pergi ke doktor gigi dan dia berkata, “Anda tahu, kita boleh memperbaiki senyuman itu dengan penahan.” Enam bulan kemudian, selepas mengalami masa pubertas yang paling teruk, semua anak lelaki tiba-tiba mula memerhatikan saya dan senyuman baru saya. Itulah ketika saya pertama kali mula benar-benar peduli bagaimana saya melihat. Saya tidak pernah mampu membeli pakaian yang bergaya, tetapi saya akan menyimpan semua elaun saya dan membeli beberapa keping yang bagus setiap musim, ping di kedai-kedai diskaun dan penghematan asas Tentera Udara. Saya belajar apa yang kelihatan baik pada bingkai kecil saya dan hingga ke hari ini saya tawar-menawar yang hebat. 

Natalie Morales gets a lift from her mom.
Natalie Morales mendapat tumpangan dari ibunya.Hari ini

Ketika saya mula peduli dengan apa yang orang fikirkan tentang bagaimana saya melihat, ibu bapa saya selalu menekankan pentingnya menjadi pintar, tulus, dan menjadi orang yang baik yang peduli terhadap orang lain. Saya memberi ibu bapa saya banyak kredit, terutama ibu saya yang membesarkan tiga gadis. Saya tidak pernah mendengarnya berkata, “Saya merasa gemuk,” atau “Adakah pantat saya kelihatan besar dalam seluar jeans ini?” 

Ya, seperti semua wanita dia telah berjuang dengan berat badan dan telah mencuba beberapa diet, tetapi ia tidak pernah menjadi obsesi. Dia mengajar kita untuk makan makanan yang sihat dan tidak pernah menyimpan banyak gula-gula di rumah. Tetapi sebagai keluarga Latino yang besar, kami suka meraikan makanan. Jadi saya telah belajar selama bertahun-tahun untuk membuat pilihan pintar, makan makanan yang menyerap tubuh saya, dan mendapat banyak latihan. Saya suka makan, jadi secara lalai saya kini suka bersenam. Saya tidak menafikan diri saya, tetapi saya berunding dengan diri saya sendiri; iaitu satu gelas wain atau pencuci mulut? (OK, kadang-kadang keduanya!)

(Atau gigitan ais krim pagi: Lihat Natalie yang sedang ditumpuk untuk snek di udara.)

Selepas mempunyai dua orang anak, saya bimbang untuk mendapatkan kembali badan saya. Satu bahaya pekerjaan kami di TV adalah orang yang sentiasa memeriksa kami dan mencatat setiap paun yang kami dapati atau tidak cukup hilang. Saya bekerja keras selepas kedua-dua kehamilan, tetapi beberapa perkara tidak kembali kepada cara mereka. Saya mempunyai dua bahagian C dan mempunyai beberapa pemisahan otot perut (yang sangat tipikal) jadi saya tidak mempunyai perut rata sempurna. 

Namun, menjengkelkan, kadang-kadang saya mendapat tweet dari orang yang bertanya kepada saya jika saya mengandung! Pertama, saya tidak akan mengumumkan di Twitter jika saya atau tidak tapi kedua, kebanyakan masa tweet itu datang dari wanita! Bukankah itu melanggar kod wanita? Kita semua tahu lebih baik daripada bertanya soalan itu. 

Yang mengatakan, badan saya adalah bukti kepada semua perkara yang menakjubkan yang telah saya lakukan, anak-anak saya menjadi yang paling penting dalam pencapaian saya. Jadi saya mempunyai perut mumia kecil! Tidak ada masalah kerana saya lebih kuat, lebih sihat, lebih kenyang sekarang. Tetapi setiap hari, saya mendapati diri saya, seperti banyak wanita, mengeluh: “Saya merasa gemuk, saya rasa kembung.” Saya tahu saya musuh saya sendiri yang paling teruk. Tetapi daripada membiarkan sentimen itu mengecilkan saya, saya memilih untuk membiarkannya memotivasi saya untuk bangun, keluar dan pergi melakukan sesuatu yang membuat saya berasa baik tentang diri saya sendiri.