Nama bayi yang paling trendi dalam sejarah A.S. bukanlah yang anda fikirkan

Atticus dan Olivia mempunyai detik mereka sebagai nama bayi teratas 2017, dengan Bear dan Zendaya panas pada tumit mereka.

Nama-nama tersebut akan bersaing dengan orang-orang seperti Eleanor, Margaret, Jasper dan Wyatt untuk ketuanan pada tahun 2018.

Linda McCartney, Linda Evangelista and Linda Hamilton are part of the
Linda McCartney, Linda Evangelista dan Linda Hamilton adalah sebahagian daripada “persaudaraan nama paling trendi sepanjang masa”. Getty Images / TODAY

Walau bagaimanapun, terdapat satu nama yang memerintah paling tinggi apabila ia menjadi nama bayi paling trendi sepanjang zaman.

Ambil busur, semua anda Lindas di luar sana.

Apabila ahli bioteknologi David Taylor menganalisis namanya menggunakan pangkalan data Keselamatan Sosial, dia mendapati bahawa Linda menikmati puncak populariti paling lama nama “trendi” di negara ini sejak tahun 1880, diikuti oleh Brittany, Debra dan Shirley.

Jangan sekali-kali terlepas cerita nama bayi dengan surat berita KEDUDUKAN HARI INI! Daftar di sini.

Dia mencipta satu metrik yang mengambil kira populariti keseluruhan nama dan betapa tajamnya ia bangkit dan jatuh. Nama abadi seperti Mary tidak boleh dianggap bergaya kerana ia telah menjadi popular sejak sekian lama, sementara nama Dineen adalah satu-satunya fenomena 1960-an.

Nama bayi yang paling popular untuk 2017 adalah…

Nov.29.201701:29

Taylor menemui puncak Linda sebagai nama bergaya yang berlanjutan dari 1938-1969, termasuk letupan Lindas pada tahun 1947 apabila 5.48 peratus daripada semua gadis yang dilahirkan di A.S. diberi nama itu.

Peningkatan itu berlaku selepas pelakon Jack Lawrence telah melanda pada tahun 1946 dengan lagu “Linda,” yang ditulis mengenai Linda Eastman, anak perempuan peguamnya yang berusia 1 tahun. Dia kemudian menjadi Linda McCartney, isteri pertama ikon Beatles Paul McCartney.

Memandangkan Emma, ​​nama gadis teratas dalam pangkalan data Keselamatan Sosial untuk 2016, adalah kepunyaan 1.01 peratus kelahiran, kemungkinan besar kita tidak akan melihat lonjakan satu tahun seperti Linda lagi kecuali Justin Bieber menulis lagu hit yang dipanggil “Emma. “

Nama bayi di hujung kepupusan, dari Doris ke Horace

Apr.05.201701:04

Sebahagian daripada Lindas yang paling terkenal, seperti “Terminator” pelakon Linda Hamilton (lahir pada tahun 1956), supermodel Linda Evangelista (1965) dan pelakon “Exorcist” Linda Blair (1959).

Hanya 0.023 peratus kelahiran wanita pada tahun 2016, 434 dalam semua, mengakibatkan nama Linda, jadi ia kehilangan sedikit tekanan sejak zaman kegemilangannya.

Dalam analisis Taylor, Dewey adalah satu-satunya nama lelaki untuk memecahkan 10 teratas, dan itu berlaku pada akhir abad ke-19 dari George Dewey, seorang pahlawan Perang Sepanyol-Amerika.

Jadi Linda, jangan takut. Ia akan mengambil banyak ibu bapa yang suka berfikir (dan filem “Star Wars”) untuk orang-orang seperti Kylo dan nama-nama lain yang pernah menjadi trendi sepanjang zaman.

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter.