Nama bayi terinspirasi gerhana terbaik untuk kanak-kanak lelaki dan perempuan

Seperti yang kita sediakan untuk gerhana matahari yang akan dapat dilihat di seluruh Amerika Syarikat pada 21 Ogos (adakah anda mempunyai kacamata menonton yang diluluskan oleh NASA?), Bagaimana dengan semua bayi yang akan dilahirkan pada hari Isnin?

Gerhana ini akan menjadi gerhana matahari lengkap pertama yang terlihat dari 48 bawah sejak tahun 1979, dan ia adalah gerhana matahari pertama yang akan dapat dilihat di seluruh negara sejak tahun 1918.

HARI INI

Walaupun gerhana dan kehamilan kadang-kadang dikaitkan dengan takhayul yang membimbangkan, kita fikir mempunyai bayi semasa peristiwa celestial sekali-dalam-abad adalah sangat sejuk! Oleh itu, terdapat beberapa nama bayi yang diilhamkan oleh matahari dan bulan, yang dikendalikan oleh pakar nama di Nameberry.com. Semoga kami mencadangkan Apollo dan Luna untuk anak kembar budak perempuan yang lahir pada 21 Ogos?

Nama-nama Sunny

Lain

Diucapkan “Ahn-ya”, nama Irlandia ini berasal dari dewi Celtic pertengahan musim panas. Ia secara literal diterjemahkan kepada “kecerahan” atau “cahaya,” dan mempunyai bunyi yang sesuai dengannya! Walaupun ejaan dan menyebut nama di AS mungkin sukar, ia benar-benar merupakan pilihan warisan yang indah.

Apollo

Tuhan Matahari Apollo adalah salah satu tokoh utama dalam mitologi Yunani kuno. Hari ini, nama itu dilampirkan kepada pelbagai perkara – anak lelaki Gwen Stefani, program Apollo di NASA, atlet Apolo Ohno, aksi Apollo Creed fiksyen, dan teknologi / bot / lagu untuk boot. Kini di # 751 sekarang, dan mungkin akan meningkat tinggi dalam beberapa tahun akan datang.

Elio

Mahu alternatif tegang untuk Elias, Eli, atau Elijah? Elio adalah terjemahan bahasa Sepanyol dan Itali Helios, lain tuhan matahari Yunani. Bentuknya sesuai dengan trend moden – El-beginning dan O-ending – namun bunyi sejarah dan melodi itu menonjol. Elio telah popular di Perancis, dan hanya masa sebelum salibnya.

Soleil

Perkataan Perancis untuk “matahari,” Soleil adalah mudah tetapi canggih. Pelakon Soleil Moon Frye (apa nama yang sempurna untuk jawatan ini!) Membawanya ke perhatian A.S. pada tahun 1970-an, tetapi kini tidak lagi cukup melekat pada pemakai tunggal. Lebih daripada 100 orang gadis bernama Soleil tahun lepas, dan bilangannya semakin meningkat! Nama samaran Sol atau Leila menawarkan sedikit keperibadian.

Musim panas

Nama ini memuncak pada tahun 1977 di # 119, tetapi Musim panas masih hangat dalam Top 200. Ia ringan, segar, dan bertambah baik – nama semulajadi tidak terperosok dalam kotoran atau ulat. Musim panas juga nama samaran, jika itu gaya anda, dan mempunyai beberapa nama dalam fiksyen dan realiti. Christina Aguliera menamakan anaknya Summer Rain.

Sunniva

Sunniva adalah santo pelindung Norway barat. Nama beliau bermaksud “hadiah matahari.” Sunniva menawarkan bentuk pendek Cerah dan Niva, dan ia tidak berbunyi seperti terlalu banyak nama yang sedang digunakan, walaupun iramanya. Hanya sepuluh kecil Sunnivas dilahirkan pada tahun lepas!

Surya

Dewa matahari Hindu Surya mewakili keberanian, keramahan, dan kuasa – menjadikannya nama yang tidak baik untuk seorang yang kecil! Suryas yang terdiri daripada lima puluh satu lelaki dan sepuluh wanita Suryas dilahirkan di Amerika Syarikat pada tahun lalu, dan nama itu cukup untuk dijadikan jantina. Nota – anda mungkin perlu menjelaskannya Suri bukanlah inspirasi anda.

Nama Lunar

Ayla

Sebenarnya terdapat dua asal Ayla – dalam bahasa Ibrani ia bermaksud “pokok oak” dan dalam bahasa Turki ia bermaksud “cahaya bulan.” Ia agak popular di # 265, mungkin kerana ia terdiri daripada dua suku kata yang bergaya dan bermula dan berakhir dengan “a.” Tetapi penggunaan selain, ia cantik dan feminin dan nama yang akan matang dengan pemakai.

Luna

Di mana-mana sahaja akhir-akhir ini – Luna telah mengambil negara-negara di seluruh dunia oleh ribut. Ia berfungsi secara lintas budaya, untuk satu perkara, dan ia juga mudah untuk mengeja, mengucapkan, dan menerangkan. Luna mungkin juga dihargai kerana hubungannya dengan “Harry Potter”, serta kelazimannya dalam media anak-anak lain – “Stellaluna,” “Beruang di Big Blue House.”

Bayi in space
Bayi yang dilahirkan semasa gerhana matahari berhak mendapatkan nama dunia ini!Shutterstock

Menodora

Maksud “hadiah bulan,” nama Yunani yang luar biasa ini menimbulkan graviti melalui penggunaannya sebagai nama orang suci. Ia juga menyediakan rakan sejawatan yang lebih gelap kepada Theodora atau Isadora. Ia mungkin sukar untuk dijelaskan, tetapi ia berbaloi! Nama samaran juga boleh membantu membuat kesegaran ini sedikit lebih mudah diakses.

Neoma

Walaupun nama ini mungkin dikelirukan Naomi Sedikit, ia benar-benar mempunyai gaya tersendiri. Neoma bermaksud “bulan baru” dalam bahasa Yunani, dan menawarkan pembukaan Neo sejuk (dan pilihan pendek). Ia pendek, manis, dan unik – trifecta nama yang benar.

Selene / Selena

Hanya satu huruf selain, nama dewi bulan Yunani ini mempunyai kepribadian yang sangat berbeza. Selene adalah lemah, dewasa, dan très française. Selena adalah terang, bertenaga, dan muy española. Sama ada pilihan adalah nama yang akan berakhir pada bulan!