Model Victoria Secret membela menyusu, menutup pengkritik di Instagram

Dalam jawatan yang tumpul di akaun Instagramnya, Victoria Secret Angel Candice Swanepoel menunjukkan standard ganda di sekeliling wanita dan menyusu dan membiarkan pengkritik penyusuan awam tahu dia tidak akan memilikinya.

Swanepoel Afrika Selatan, 27, melahirkan anak sulungnya, Anacã, pada bulan Oktober.

https://www.instagram.com/p/BNzfQ8Dg6Nq

Dalam catatannya, yang mengiringi gambar Anacã di payudaranya, Swanepoel menyatakan bahawa dia telah diperlakukan dengan cara yang berbeza untuk menyusukan bayinya daripada apa yang dia lakukan untuk modeling topless: “Banyak wanita hari ini dipermalukan kerana menyusu di tempat awam, atau ditendang keluar dari tempat-tempat awam untuk memberi makan anak-anak mereka. Saya telah dibuat untuk merasakan keperluan untuk menutup dan agak malu untuk memberi makan bayi saya di tempat-tempat awam tetapi anehnya tiada apa-apa untuk editorial yang saya lakukan atas nama seni …? ” dia menulis.

Jangan sekali-kali merindui cerita orangtua dengan buletin TODAY! Daftar di sini

Walaupun orang awam nampaknya terpinggir untuk seksualkan payudara dan keganasan di media, Swanepoel mengamati, masih terdapat stigma terhadap menyusu, terutama di kalangan masyarakat. “Penyusuan susu tidak bersifat seksual, ia adalah semula jadi – Mereka yang merasakan ia salah untuk memberi makan kepada anak anda dalam keperluan orang ramai untuk mendapat pendidikan mengenai penyusuan susu ibu kepada ibu dan anak dan pada keseluruhannya masyarakat,” tulis Swanepoel.

https://www.instagram.com/p/BOLYoz3g2zk

Siaran Swanepoel telah mengumpulkan lebih daripada 464,000 suka di Instagram dan 6,880 ulasan – campuran sokongan dan tidak, dan banyak memuji selak bayi atau mengucapkan terima kasih atau memuji Swanepoel untuk berdiri untuk ibu-ibu yang menyusukan yang lain. “Pergi, mama, pergi!” kata seorang commenter. “Suka cinta dalam perkara ini,” kata seorang lagi.

Loading...