Matt Lauer menulis mengenai kekuatan ibunya dalam isu Kesihatan Lelaki baru

Dalam esei yang bergerak dalam isu Kesihatan Lelaki yang baru, Matt Lauer menulis bagaimana ibunya membantu menjadikannya lelaki yang lebih kuat.

“Ibu saya adalah wanita yang kuat, tidak sabar-sabar untuk berdiri sendiri dan keluarganya,” kata Matt mengenai ibunya, Marilyn. “Kekuatannya datang daripada diuji oleh ketidakpastian hidup. Ia datang dari para budaknya, walaupun dia mungkin telah berputus asa.

Matt Lauer menulis mengenai kekuatan ibunya dalam isu Kesihatan Lelaki baru

Apr.18.201700:22

“Saya tahu ia tidak selalu datang dengan mudah, tetapi saya juga tahu itu hadiahnya yang paling besar.”

Lauer, yang bapanya meninggal dunia pada tahun 1997, menceritakan bahawa dia telah diketuk oleh ibunya semasa lawatan dengan anak lelakinya, Jack.

Pemain berusia 15 tahun itu ingin menghabiskan lebih banyak masa dengan Marilyn, yang berusia 80-an. Dan walaupun “masa telah melimpahkan pandangannya dan membuat langkahnya lebih sukar,” semangatnya tidak goyah.

Matt Lauer and his mom.
Matt Lauer bersama ibunya, Marilyn.Matt Lauer

“Ketika saya mendengar mereka bercakap, saya kagum dengan cara dia menumpukan perhatian kepadanya, berkaitan dengannya dan mempersoalkannya, dan mengusiknya dengan cara yang penuh kasih, ” tulisnya.

BERKAITAN: Matt Lauer membuka keluarga, bekerja dan kekal rendah diri di Esquire

“Saya tidak boleh bimbang betapa bertuahnya dia menjadi cucunya dan betapa bertuahnya saya menjadi anaknya.”

Isu Kesihatan Lelaki, yang menyiarkan gerai berita pada hari Selasa, meraikan ibu-ibu pada menjelang Hari Ibu bulan depan. Hantar kisah tentang ibu anda di MensHealth.com/strongmoms untuk peluang untuk dipaparkan.

Al Roker: Persahabatan saya dengan Matt Lauer kembali lebih dari 20 tahun

Januari.06.201703:03

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter.

Loading...