Mark Zuckerberg mengambil cuti paterniti untuk ikatan dengan ‘anak kecil baru’

Mark Zuckerberg menunjukkan bahawa walaupun salah seorang eksekutif paling berkuasa di dunia boleh membuat masa untuk cuti paterniti.

Ketua Pegawai Eksekutif Facebook mengumumkan pada 2 Disember bahawa dia akan pergi cuti ibu bapa untuk sepanjang bulan. Zuckerberg dan isterinya, Priscilla, mengumumkan kelahiran anak perempuan mereka yang kedua, bulan Ogos, pada bulan itu awal tahun ini.

“Saya akan pergi cuti ibu bapa untuk bulan Disember untuk bersama dengan Ogos dan Max, jadi anda akan mendengar dari saya sedikit kurang,” tulisnya di Facebook. “Kami mempunyai beberapa lebih banyak pengumuman Facebook dan kedermawanan tahun ini dan kemudian saya akan melihat anda semua pada 2018! “

Jutawan teknologi berusia 33 tahun itu telah mengumumkan sebelum kelahiran anak keduanya bahawa dia akan mengambil dua bulan cuti persaingan dalam dua bahagian berikutan kelahirannya.

Mark Zuckerberg dan Priscilla Chan berkongsi foto keluarga dengan bayi baru

Ogos.29.201700:31

“Saya tidak sabar untuk ikatan dengan anak kecil kita yang baru dan mengambil (anak perempuan yang lebih tua) Max pada petualangan,” katanya pada bulan Ogos. “Saya yakin pejabat masih akan berdiri ketika saya kembali.”

Zuckerberg juga mengambil masa dua bulan selepas Max, 2, dilahirkan pada November 2015.

Facebook Mark Zuckerberg merancang cuti pelahiran 2 bulan

19.1.20191701:48

Facebook telah dinamakan salah satu tempat terbaik untuk ayah baru untuk bekerja, kerana dasar paterinya. Syarikat itu menawarkan empat bulan cuti bersalin dan bapa “kerana kajian menunjukkan bahawa apabila ibu bapa yang bekerja mengambil masa untuk bersama anak-anak mereka, itu bagus untuk seluruh keluarga,” tulis Zuckerberg.

Banyak pengulas mengenai pengumuman Zuckerberg baru-baru ini memuji keputusannya untuk mengambil cuti paterniti.

“Mark Zuckerberg yang hebat,” kata seorang penulis. “Menetapkan masa untuk keluarga adalah penting, terutama anak-anak kecil. Nikmati setiap saat yang berharga. “

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter.