Lihat Tumblr hebat yang diilhamkan oleh serangan balik iklan Cheerios

Ia adalah sejenis cerita yang membuatkan kita mengeluh (dan tidak dengan cara yang baik): Bulan lalu, selepas Cheerios keluar dengan komersial yang menggemaskan yang menggambarkan keluarga bangsa bercampur, terdapat tindak balas di kalangan pengulas perkauman di YouTube terhadap iklan dan jenama untuk berani menggambarkan potret seperti keluarga Amerika. Dengan gembira, Cheerios menyokong penggambarannya-tidak semestinya ia perlu.

Tetapi! Sebagai tindak balas kepada kontroversi iklan Cheerios, jurugambar Atlanta, Michael David Murphy dan isterinya, Alyson West, sendiri pasangan biracial, melancarkan Kami adalah 15 Percent, sebuah Tumblr dengan misi yang dinyatakan untuk “secara terbuka mencerminkan perubahan wajah keluarga Amerika. ” Nama itu adalah ikatan kepada bilangan perkahwinan baru yang bersifat ras, menurut data banci 2008.

Blog memerlukan keluarga ras untuk menghantar foto mereka untuk dimasukkan ke dalam laman web ini, dalam usaha untuk menghasilkan lebih banyak media yang mencerminkan realiti keluarga demografi daerah.

Kami berani untuk melancarkan gambar dan tidak tersenyum. Terdapat hari perkahwinan, tamat pengajian, cuti, perjalanan kembara, petang di taman itu-dan juga tembakan dari keluarga yang anggotanya dengan bangga memegang kotak Honey Nut Cheerios.

Ia berakhir dengan kisah yang menyusahkan yang, terus terang, hati kita baik. Ambil itu, pembenci.

Alesandra Dubin adalah penulis yang berpangkalan di Los Angeles dan pengasas blog Homebody in Motion. Ikuti dia di Google+ dan Twitter.

Satu versi cerita ini mula-mula muncul di iVillage.

Loading...