Lihat reaksi manis berusia 92 tahun sambil mendengar Willie Nelson menyanyikan lagu yang dia tulis

Pada usia 92 tahun, Lyndel Rhodes kini boleh menambah “penulis lagu” untuk resumenya.

Rhodes, yang tinggal beberapa jam dari Nashville, baru-baru ini mempunyai lagu yang ditulisnya ditulis oleh negara hebat Willie Nelson. Dia mendapat anaknya, Buddy Cannon, untuk mengucapkan terima kasih atasnya.

Berkembang, Rhodes menyukai muzik, dan dia meluangkan hasrat itu kepada anaknya. Cannon terus menjadi pengeluar muzik, bekerja dengan artis seperti Kenny Chesney, Reba McEntire dan Willie Nelson.

Willie Nelson Lyndel Rhodes
Lyndel Rhodes dengan anaknya, Buddy Cannon. Dia seorang pengeluar muzik dan mengatur untuk Willie Nelson untuk merakamkan lagu yang dia tulis. Baik dari Buddy Cannon

Beberapa tahun lalu, Cannon melawat ibunya di rumahnya ketika dia menunjukkan kepadanya beberapa lagu yang ditulisnya untuk keseronokan.

Satu, yang dipanggil “Little House On The Hill,” membuat kesan.

“Ia terperangkap dalam kepalanya sepanjang tahun ini, dan apabila tiba masanya untuk mengerjakan album baru Willie Nelson, saya fikir ia akan menjadi sesuatu yang dia suka,” Cannon, 69, memberitahu TODAY.

Dia menghantar sampel lagu gitar Nelson. Beberapa minggu yang lalu, Nelson membalas dengan e-mel.

“Saya suka, potong,” kata penyanyi-penyanyi berusia 83 tahun itu.

BERKAITAN: Larangan negara legenda Willie Nelson bercakap fikirannya

Apabila Cannon melawat ibunya pada hari Sabtu – di rumah kecil di atas bukit yang lagu tersebut didasarkan pada – dia membawa trek yang siap dengannya. Mereka mendengar lagu sekali, dan kemudian dia merakamkannya ketika dia mendengarnya untuk kali kedua.

Willie Nelson
Buddy Cannon dengan Willie NelsonBaik dari Buddy Cannon

“Saya mahu menangkap reaksinya untuk mendengar Willie menyanyikan lagu itu buat kali pertama, tetapi dia sangat emosi,” kata Cannon.

Lebih daripada sejuta orang kini memerhatikannya menggerakkan kakinya sambil menyanyi bersama-sama.

“Lagu ‘Little House On The Hill’ saya telah direkodkan oleh Encik Willie Nelson,” kata Rhodes dalam video Cannon yang diposting di Facebook. “Siapa sangka itu.”

BERKAITAN: Willie Nelson adalah smokin ‘dalam gulungan uji bakat untuk’ The Hobbit ‘

Duo ibu-anak itu mengadakan sesi jem seketika setiap kali Cannon datang untuk melawat. Dia menyentuh gitar sambil memainkan harmonika.

“Setiap kali saya mendengar lagu ini, saya fikir kembali semua kenangan memainkan muzik di ruang tamu,” kata Cannon.

Willie Nelson and Lyndel Rhodes with her kids sporting a shirt calling her a better harmonica player than Nelson's band mate, Mickey Raphael.
Lyndel Rhodes dan anak-anaknya memakai baju memanggilnya pemain harmonika yang lebih baik daripada pasangan band Nelson, Mickey Raphael.Buddy Cannon

Rhodes dan Nelson tidak pernah bertemu secara peribadi.

Tetapi, dalam sepuluh tahun mereka telah bekerjasama, Cannon kadang-kadang telah berkongsi dengan video-video Nelson mengenai sesi jual ibu-anaknya.

Ini membawa kepada Rhodes menerima panggilan telefon khas dari Nelson beberapa tahun yang lalu memberitahu dia berapa banyak yang dia suka mendengar dia bermain harmonika.

Dia juga menjemputnya di jalan dengannya, dengan mengatakan dia akan menyelamatkannya di atas bas.

“Willie adalah seorang peminat yang lebih besar daripada ibu saya daripada dia,” kata Cannon.