Lihat penampilan emosi penari kecil ini lagu-lagu pop menggunakan ASL

Pada umur 9 tahun, Geneva Ellis telah menemui semangatnya: menggabungkan cintanya tarian dan Bahasa Isyarat Amerika (ASL) ke persembahan yang ditetapkan untuk lagu kegemarannya.

ASL adalah bahasa pertama Geneva. Dia dan saudaranya, Lucas, 8, adalah komuniti pekak yang merujuk sebagai CODA – Anak-anak Orang Dewasa Pekak. Ibu bapa mereka, Ricarda Freydel dan Ryan Ellis, kedua-duanya sangat tuli.

https://www.instagram.com/p/Bh4xM1YnnYm

“Jenewa menandatangani sebelum dia bercakap – seawal 6 bulan,” kata ibunya kepada HARI INI HARI INI. “Dia suka menonton kami menandatangani lagu-lagu kepadanya dan masih buat hari ini.”

Apabila dia berusia 3 tahun. Geneva mula mengambil kelas tarian di Pusat Tari Turning Pointe berhampiran rumah mereka di Springfield, New Jersey. Tidak lama kemudian, dia mula menandatangani semasa rutin tariannya. Selepas dia menjadi persembahan yang selesa untuk kamera, ibu bapanya mula merakam dan membagikannya.

Jangan sekali-kali melepaskan cerita orangtua dengan surat berita TODAY Parents! Daftar di sini.

Baru-baru ini, video emosional tarian Geneva dan menandatangani “Hati Liar Tidak Boleh Dipecahkan” Pink menjadi virus di Facebook. “Pilihan lagunya cukup merangsang masa ini,” kata ibunya. “Dia cenderung memilih lagu-lagu yang terperangkap di kepalanya seperti cacing, atau klik dengan muzik tariannya.”

Selera Geneva dalam muzik adalah eklektik, kata ibunya, kerana ibu bapanya suka perkara yang berbeza. “Dia telah terdedah kepada pelbagai jenis muzik, tetapi kegemarannya adalah hip-hop, pop, logam, muzikal, dan jazz,” kata Freydel. “Penyanyi kegemarannya pada masa ini ialah Pink dan Jojo Siwa. Dia mahu bertemu dengan mereka dengan teruk.”

Dia juga mengidamkan pelakon ASL yang mencipta video muzik ASL, seperti Rosa Lee Timm dan Amber Galloway Gallego, dan penari tuli Shaheem.

“Ia adalah matlamat Geneva untuk menjadi artis persembahan yang menggabungkan tarian dengan ASL,” kata Freydel. Dia berlatih dengan pasukan tariannya yang berdaya saing sekurang-kurangnya 10 jam seminggu di rumah dan di sekolah tariannya.

Dalam masa luangnya, ibunya berkata dia sering ditemui untuk menandatangani lagu kepada dirinya sendiri. “Tidak ada perjalanan keluarga yang lengkap tanpa penandaan Geneva dalam kereta atau dalam pesawat!” dia ketawa.

Keluarganya baik-baik saja dengan itu. “Ini semangatnya, ini cintanya, dan kami di sini untuk menyokongnya,” kata ibunya. “Saudaranya, Lucas, adalah peminat terbesarnya.”

Nenek pekak dengan manis mengajar bahasa isyarat cucu pekak

Mei.04.201700:41

Loading...