Kisah menyeramkan di belakang video lucu bintang media sosial berusia 7 tahun itu

Sekiranya anda meluangkan masa di internet, anda mungkin pernah melihatnya: Ava Ryan, 7 tahun, yang video YouTube dan Instagram yang menggemaskan telah berjuta-juta pandangan dalam beberapa minggu kebelakangan ini.

Dia mahir mencipta watak-watak yang berpisah seperti Charlene, sahabat kotor anda, atau Bossy Boss Lady, yang membenci pekerjanya dan benar-benar menginginkan dia sedang berlayar bukan duduk di belakang meja. Tetapi untuk Katie Ryan, ibunya Ava, rasa ketawa anak perempuannya yang mengejutkan bermakna lebih banyak – itu yang membantu dia merasai kesedihan kehilangan adik perempuannya, Sarah, yang meninggal ketika Ava hanya seorang anak kecil.

Temui pelawak berusia 7 tahun yang mengambil alih internet

Ogos.15.201703:15

“Walaupun pada masa itu, dia mampu membuat saya ketawa,” Ryan, 32, memberitahu HARI INI. “Ibu bapa saya juga – mereka sangat putus asa dan sedih, saya rasa Ava memberi mereka alasan untuk terus berjalan. Dia menjadi cahaya matahari kita – saya tahu ia adalah klise – dalam masa yang paling gelap dalam kehidupan kita.”

Saudara perempuan Ryan, Sarah, yang meninggal pada tahun 2011, mempunyai cerebral palsy, yang membuatnya sukar untuk berjalan, dan sindrom Prader-Willi, gangguan genetik yang melibatkan kecacatan intelektual dan menyebabkan kelaparan yang berterusan, yang membawa kepada obesiti. Adik-beradik itu berumur tiga tahun tetapi masih sahabat dekat, berpegang pada sisi satu sama lain ketika membesar di Midwest.

Katie Ryan with her sister Sarah, and daughter Ava, before Sarah died in 2011.
Katie Ryan bersama kakaknya Sarah, dan anak perempuan Ava, sebelum Sarah meninggal pada tahun 2011.ihsan Katie Ryan

“Saya selalu memandang diri saya sebagai pelindungnya di dunia, kerana orang tidak selalu bagus,” kata Ryan.

Namun Sarah sentiasa ceria, kakaknya teringat – dan dia suka bayi.

“Dari saat Sarah mendapati saya mengandung, dia sangat teruja,” kata Ryan. “Dia sentiasa menghantar saya nasihat.”

Dalam masa yang singkat mereka bersama-sama, Sarah membentuk ikatan rapat dengan anak saudara perempuannya, sepanjang masa menghadapi masalah pernafasan yang berkaitan dengan keadaannya.

Katie Ryan with her little sister Sarah, who had cerebral palsy and Prader-Willi syndrome.
Katie Ryan bersama adik perempuannya Sarah, yang mempunyai cerebral palsy dan sindrom Prader-Willi. “Dia sentiasa tersenyum,” kata Ryan. “Dia suka memberikan pelukan yang sangat besar.”ihsan Katie Ryan

“Dia akan duduk bersama Sarah, mereka akan bermain dengan pelekat,” kata Ryan. “Kami cuba mendapatkannya bersama-sama sekurang-kurangnya satu jam sehari, apa yang dapat membantu Sarah untuk menjadi lebih baik, untuk melawannya, Sarah begitu comel, wajahnya baik-baik saja, Ava benar-benar mengambilnya dan mencintai dia.”

Pada bulan Ogos 2011, Sarah meninggal selepas mengalami kejutan septik akibat usus yang pecah, disebabkan oleh hernia.

“Ia adalah satu masa yang pelik dalam hidup saya kerana saya mengalami kesedihan yang pernah saya alami, tetapi saya juga mempunyai gadis kecil ini dengan saya yang saya suka,” kata Ryan. “Saya fikir ada sebab untuk bangun, dan bukan jenis kesedihan dalam kesedihan saya … saya dapat mengetepikannya.”

Katie Ryan and her sister Sarah as children.
Katie Ryan dan kakaknya Sarah sebagai anak-anak. “Kami sangat rapat,” kata Ryan.ihsan Katie Ryan

Tidak lama selepas itu, Ryan mula merakam beberapa perkara lucu yang dilakukan dan dimaklumkan oleh anak perempuannya.

“Dia mula membina keperibadian yang sangat bodoh ini dan saya mengambil video,” kata Ryan. “Saya tidak fikir bibirnya akan diterjemahkan kepada ramai orang, saya fikir dia lucu kepada saya kerana dia anak perempuan saya.”

Melihat ke belakang, dia tertanya-tanya jika dia juga cuba menyembuhkan ibu bapanya tentang kesedihan mereka.

“Ia tidak pernah terlepas,” kata Ryan. “Mungkin sebahagian daripada saya cuba membuat mereka gembira.”

Hari ini Ava adalah bintang bona fide, walaupun dia masih belum memulakan kelas kedua. Dia membawa buku nota di sekeliling untuk menyenaraikan idea-idea ketika mereka memukulnya, dan memberikan populariti internet mereka yang baru, Ryan dan anak perempuannya mula bekerja dengan pelbagai jenama yang membuat saranan media sosial.

Ava Ryan, Katie Ryan
Ava Ryan, kini 7, terkenal dengan video media sosialnya yang lucu.ihsan Katie Ryan

Ryan menegaskan bahawa Ava muncul dengan kebanyakan idea video sendiri.

“Dia sememangnya lucu,” kata Ryan. “Pengambilannya di dunia tidak bersalah, tetapi juga sedikit matang, dan saya fikir orang-orang berkaitan dengan cara yang pelik. Dia begitu pintar untuk usianya ketika datang untuk mengambil isyarat-isyarat sosial.”

Itu kelihatan dalam video, apabila menonton Ava melancarkan matanya seperti orang dewasa mungkin selepas panggilan telefon yang sangat menjengkelkan (tetapi berpura-pura), atau Vine yang percaya Ryans memulakan semuanya: seorang Ava muda menatap langit yang gelap dan tidak mengasyikkan, “Saya berbau seperti daging lembu.”

Makcik Sara sendiri tidak berada di sini untuk menonton video, tetapi Ryan suka berfikir dia akan ketawa daripada mereka jika dia masih hidup.

“Secara jujur ​​saya fikir Sarah akan menemui Avia histeris,” kata Ryan. “Dia suka ketawa, dia mempunyai ketawa terbaik di dunia, dia akan mendapat tendangan seperti itu daripada dia.”