Kisah menyayat hati ibu mengingatkan anda untuk tidak pernah meletakkan selimut dalam buaian dengan bayi

Hanya satu hari sebelum berumur 7 bulan, Sloan DeRosier ditemui mati di dalam katilnya, kepalanya dibalut dengan selimut yang dia telah tidur dengan.

Sejak tragedi itu berlaku awal bulan ini, ibu Sloan, Jordan DeRosier, telah berkongsi kisah yang menyayat hati kematian anaknya dengan harapan menyelamatkan nyawa bayi lain.

Sloan DeRosier was found dead in his crib on the morning of July 3, 2017.
Sloan DeRosier ditemui mati di dalam katilnya pada pagi 3 Julai 2017.Jordan DeRosier

“Saya adalah orang yang menemui Sloan,” kata DeRosier kepada KANAK-KANAK HARI INI. “Saya masuk untuk membawanya keluar dari katilnya, membuka pintu, dan perasan dia berada di perutnya dengan selimut yang dikasihi di kepalanya, saya menarik tangannya, menyentuh punggungnya, dan merasakan bahawa ia adalah ais sejuk … nya muka dan dada benar-benar ungu pada satu sisi bibirnya biru, matinya ditutup. “

DeRosier berkata dia dan suaminya, Justin, cuba melakukan CPR pada anak lelaki mereka dan segera memanggil 911. Menurut Puyallup, ibu Washington, paramedik cuba selama tiga puluh minit untuk memulihkan anaknya, sebelum memberitahunya tidak ada apa-apa yang boleh mereka lakukan. Dalam e-mel kepada TODAY.com, Detektif Ed Troyer, pegawai maklumat awam Jabatan Pierce County Sheriff, berkata, “Kami melihat ini sebagai kematian yang tidak sengaja, penentuan akhir perlu dibuat oleh pemeriksa perubatan, tetapi kami percaya kematian berlaku bagaimana [keluarga telah] menggambarkannya. “

Sloan DeRosier with his big brother, Rowan, age 3.
Sloan DeRosier dengan abangnya, Rowan, umur 3 tahun.Jordan DeRosier

Selepas anaknya diisytiharkan mati, DeRosier berkata dia diberi peluang untuk memegang mayatnya dan mengucapkan selamat tinggal.

“Saya membungkus Sloan (selimut,) dan saya mengesan semua wajahnya dengan jari-jari saya berulang-ulang, mencium dahinya, dan mengguncangnya,” kata DeRosier. “Kemudian sudah tiba masanya. Kami menciumnya … mereka membawanya keluar dari lengan saya yang enggan dan pemeriksa mula membuka beg badan bersaiz bayi.”

“Bayi kita sudah tiada,” kata DeRosier. “Mereka telah menjadi momen terakhir kami akan menahannya lagi.”

The DeRosier family.
Keluarga DeRosier.Jordan DeRosier

Garis Panduan Akademi Pediatrik Amerika mencadangkan agar ibu bapa mengelakkan meletakkan objek lembut atau tempat tidur longgar di katil bayi. “Bantal, selimut, selimut, kulit domba, pad bumper, dan mainan yang disumbat boleh menyebabkan bayi anda lemas,” organisasi itu memberi amaran.

DeRosier, yang juga mempunyai anak lelaki berusia 3 tahun bernama Rowan, berkata dia memutuskan untuk berkongsi kisah tragedi keluarganya, “dengan harapan dapat menyebarkan kesedaran mengenai kematian bayi dan bahaya meletakkan bayi dengan selimut mereka.”

“Sekiranya kisahnya menyelamatkan kehidupan lain, maka hidupnya bermakna sesuatu yang luar biasa,” kata DeRosier, sambil menambah bahawa dia telah menerima mesej dari seluruh dunia dari ibu bapa, memberitahu mereka mereka telah mengeluarkan selimut dari buaian bayi mereka setelah mendengar cerita.

“Anak manis kami telah memberi impak yang nyata ke atas dunia – ia agak menghiburkan untuk mengetahui bahawa banyak orang telah terjejas oleh kisahnya.”

Loading...