Kanak-kanak sedang melepaskan diri untuk tahap yang tinggi

ditinggalkan

Michael Okwu

MichaelOkwu

Koresponden

http://www.nbcnews.com/id/5423413/

Dari pantai ke pantai, beberapa kanak-kanak bermain permainan maut. Ia dipanggil permainan lulus dan anak-anak muda yang memainkannya berkata ia tinggi tanpa dadah. Ia juga penagihan yang mudah tersembunyi daripada ibu bapa dan orang dewasa. Wartawan NBC News Michael Okwu melaporkan.

Ia adalah permainan aneh, remaja yang mengambil kehidupan Kimberly Wilson yang berusia 15 tahun minggu lepas – permainan yang juga membunuh Gabriel Mordecai, yang berusia 13 tahun.

Dan apabila pemain berusia 13 tahun Chelsea Dunn menggantung dirinya di dalam almari bilik tidur, ibu bapanya percaya dia juga bermain permainan itu.

“Apabila ahli paramedik itu muncul, wajah mereka tidak dapat dijelaskan,” kata bapa Chelsea, Joe.

Bagi kebanyakan kanak-kanak sekolah menengah di negara ini, ia adalah rahsia terbuka: tersedak diri atau mempunyai kawan melakukannya untuk anda, melepaskan dan menghidupkan semula – menunggu tinggi 10 saat yang tinggi ketika oksigen bergegas kembali ke otak.

Kanak-kanak lelaki dan perempuan seolah-olah bermain permainan asfyxiation ini. Umur yang paling biasa untuk kanak-kanak bermain ini antara 9 dan 14, umur sekolah menengah dan anak usia sekolah menengah awal. Ia juga dipanggil pemadaman, ayam funky, monyet ruang, pelapik rata, keseronokan rolet dan sesak nafas. Apa sahaja yang mereka panggil, anak-anak berjudi untuk menipu kematian.

Mereka mencekik diri dengan ikat pinggang, tali, ikatan, tangan kosong mereka sendiri, atau dalam kes Kimberly Wilson, kunci rantai basikal, untuk menghilangkan otak oksigen mereka dan mendapatkan ubat seperti tinggi. Rupa-rupanya terdapat dua bahagian untuk pengalaman itu. Pertama, yang tinggi adalah apabila terdapat cahaya kepala disebabkan oleh pengaliran darah yang berkurang dan oleh itu berkurangnya oksigen ke otak. Bahagian kedua, tergesa-gesa, datang dengan penyingkiran tekanan pada dada atau leher dengan melepaskan lonjakan kuat darah yang dibenamkan melalui arteri karotis ke otak.

Kanak-kanak melakukannya dengan satu sama lain atau kepada diri mereka sendiri. Ia amat berbahaya apabila mereka melakukannya sendiri kerana tidak ada sesiapa di sana untuk memastikan mereka keluar dari fasa pas. Ada yang merosakkan kerosakan otak dan yang lainnya mati. Ini adalah sesuatu yang anak-anak tidak sepatutnya bercakap tentang secara terbuka dan sering kali kematian, apabila ia berlaku, salah didiagnosis sebagai bunuh diri. Seorang pakar di Atlanta berkata semakin banyak anak-anak kelihatannya melakukan ini dan anak-anak yang baik melakukannya juga.

Ada yang melakukannya kerana tekanan rakan sebaya, sudah tentu, dan kebanyakan melakukannya untuk cepat, 5 hingga 10 detik euforia yang diciptakan. Nampaknya pencarian untuk ini tinggi mungkin ketagihan.

“Ia seperti dadah. Anda hanya akan keluar selama setengah minit tetapi rasanya seperti anda keluar selama satu atau dua jam,” kata Ian Max yang menggunakan permainan lulus.

Kanak-kanak psikologi mengatakan kanak-kanak sering tidak biasanya bermasalah.

Kayla Statman yang berumur 16 tahun berkata, dia tidak minum atau menggunakan dadah, tetapi mengakui dia bermain permainan beratus-ratus kali, termasuk sepanjang tujuh jam sepanjang malam dengan Kimberly Wilson setahun sebelum Kimberly meninggal dunia.

Statman berkata, “Ini permainan yang dahsyat. Saya tidak akan tahan lagi. “

Loading...