Jenna Wolfe: Bayi baru Harper mempunyai BFF sudah

Jenna Wolfe and Stepahnie Gosk with baby in a stroller
@HarperEstelle sudah mempunyai lebih dari 7,600 pengikut Twitter. Satu entri awal: “Saya berusia 2 tahun sekarang, dari apa yang saya dapat bersama-sama, kita sedang merayakan dengan berjalan kaki di sepanjang sungai pagi ini, cara untuk pergi keluar semua, Moms 🙂 :)”Hari ini

KANAK-KANAK HARI INI (dan blogger MAMA HARI) Anak perempuan Jenna Wolfe Harper dilahirkan pada bulan Ogos. Sekarang, dua bulan ke dalam cuti bersalin tiga bulan, ibu pertama kali mengambil masa beberapa minit untuk menyusukan kami dengan bayi.

Jadi di mana kita? Oh ya, sudah lewat bulan Ogos dan ibu bapa saya turun ke hospital. Ia hanya Steph, saya dan beg semalaman. Steph sewajarnya membawa dua pakaian dan berus gigi. Saya berkemas dengan lebih banyak lagi – seolah-olah saya akan tinggal selama sebulan. (Adakah saya benar-benar memerlukan crockpot ???) 

Jenna and Harper
Snuggling with baby.Hari ini

Saya masih ingat masuk ke dalam lif, memukul 12 dan memerhatikan nombor yang ditandakan sehingga pintu dibuka. Steph dan saya memandang satu sama lain, menarik nafas panjang dan berjalan ke lantai buruh dan penghantaran. Seribu soalan membanjiri kami: Adakah kami bersedia menaikkan anak? Bagaimana kita tahu apa yang harus dilakukan? Dan bila? Adakah kita mempunyai lampin yang betul di rumah? Lap bersih? Bagaimana dengan kolej ??? (Saya cenderung untuk mendahului diri saya sendiri)

Dua puluh empat jam kemudian, Harper Estelle dilahirkan. Sukar untuk difikirkan, tapi kami tiba di hospital sebagai parti dua dan meninggalkan sebagai parti tiga. Matematik yang luar biasa cantik.

Baca lebih banyak jawatan dari sauh TODAY (dan blogger TODAY Moms) Jenna Wolfe

Malam pertama sahaja dengan Harper langsung keluar dari sitkom. Perubahan lampin pertama … meraba-raba untuk mendapatkan tab melekit untuk memegang lampin di tempatnya (kami kehilangan tiga pertama … merosot terus apabila kami mengambilnya). 

Terdapat percubaan pertama menyusukan bayi, cuba untuk mendapatkannya pada anak kecil (anak RUMAH BEACH yang sakit !!). Saya masih ingat perubahan pakaian pertamanya, cuba menarik satuzie ke atas pinggangnya seperti sepasang celana kerana kita takut dia akan menangis jika kita cuba menariknya ke atas kepalanya. 

Tetapi semua yang pertama membawa kepada detik dan kemudian ketiga dan perkara seterusnya yang anda tahu, anda telah menjadi ibu bapa. Dan anda mula melakukan perkara ibu bapa yang aneh seperti merakam kalendar anda ke peti sejuk anda untuk mengingat janji temu setiap orang. Anda mula bimbang tentang pendidikannya (saya mahu mendaftarkannya untuk prasekolah tidak lama selepas kelahiran, tetapi Steph mengancam untuk meninggalkan saya jika saya tidak menarik nafas panjang dan meletakkan permohonan itu untuk sementara waktu). Anda menjadualkan hari anda di sekitar makanan dan naps. Dan anda mula membuat buku skrap dengan senarai pencapaian mininya: senyuman pertama, masa perut terpanjang, kesan terbaik DeNiro … (Saya tidak mengatakan ia adalah senarai panjang.)

Harper and her baby friend
Harper dan BFF yang baru mendapatkan banyak masa sofa hari ini.Hari ini

Jadi apa yang telah saya lakukan dalam lapan minggu terakhir ini, selain belajar bagaimana untuk membesarkan anak, kehilangan tidur dan kembali berbentuk? 

Saya meluaskan ufuk sosial saya sedikit, berkawan dengan mommies dari kelas Mommy and Me saya. Saya dapati pengalaman itu seperti dating. Pilih mama. Pendekatan. Letakkan sekeping gusi di mulut anda. Selesaikan saraf. Dan kemudian … “Um … mungkin kita boleh ambil gigitan untuk makan kadang-kadang?” Saya bersyukur dengan Alisa kawan baru saya. Dia mempunyai seorang gadis kecil Aerin. Harper mempunyai banyak tarikh bermain dengan Aerin (dan mengikut tarikh yang saya maksudkan, kita bersandar mereka berdua terhadap satu sama lain dan mengambil gambar dan memanggilnya persahabatan). Halloween mempunyai kedua-dua mereka dipamerkan. Harper adalah duyung. Aerin adalah beruang. Lebih bersandar. Lebih banyak gambar. BFF’s. 

Dari semua tempat yang kita telah, semua ‘kehidupan’ yang kita lihat, semua pengembaraan yang telah kita kumpulkan, Steph dan saya bersetuju bahawa Harper Estelle adalah, sejauh ini, perkara terbaik yang pernah kita lakukan. 

Kadang-kadang pada hari Sabtu pagi, kami akan mengambilnya dari buaunya, menjatuhkannya di atas katil kami, dan hanya menonton dia bangun dan mengambil hari baru. Panggil saya gila, tetapi saya bersumpah saya melihat banyak dari Steph dalam sikap sedikit manisnya (dan begitu banyak saya dalam tenaga gila) 

Mengenali bayi baru anda adalah kisah cinta yang paling sempurna. Tidak dinafikan akan naik dan turun, dan ketika saya mula blogging lebih kerap, saya akan menyelam lebih jauh ke dalam funnies keibuan, tetapi untuk sekarang, saya hanya akan mengucapkan terima kasih untuk semua mesej manis anda. Saya berjanji Harper (@harperestelle) membaca semuanya.   

Ibu bapa HARI INI baru berkongsi faedah, cerita dari cuti orang tua

17.27.201303:40