Ibu menggunakan ubat gigi untuk mengajar anak perempuan tentang pengajaran tentang kekuatan kata-kata

Imej plat pasta gigi yang tumpah menjadi metafora virus yang kuat untuk ibu bapa apabila seorang ibu menerangkan bagaimana dia menggunakan item isi rumah yang mudah untuk mengajar anak perempuannya tentang kuasa perkataannya.

Dalam catatan Facebook yang telah dikongsi sebanyak 1.8 juta kali sejak dia mula-mula menyiarkannya pada 2016, Amy Beth Gardner dari Cleveland, Tennessee, menulis mengenai sesuatu yang istimewa yang dilakukannya untuk menyediakan anak perempuannya yang tertua untuk sekolah menengah. Dia meminta anak perempuan Breonna, kemudian 11, untuk memecah ubat gigi ke pinggan, kemudian memintanya meletakkan pasta itu kembali ke dalam tiub. Apabila anak perempuannya membantah, Gardner memberitahunya untuk mengingati plat ubat gigi sepanjang hayatnya. “Sama seperti pasta gigi ini, sebaik sahaja kata-kata meninggalkan mulut anda, anda tidak boleh membawa mereka kembali,” katanya.

Walaupun metafora – bagaimana tiub pasta gigi yang melengkung mewakili kata-kata yang meninggalkan kawalan kita – bukan asalnya, Gardner berkata idea untuk mengajarnya kepada anak perempuannya sebagai sebahagian persediaan mereka untuk hari pertengahan sekolah pertengahannya nampaknya sangat penting. “Saya datang dengannya kerana saya menyikat gigi pada malam yang lain,” Gardner memberitahu KANAK-KANAK HARI INI. “Saya telah memikirkan beberapa minggu tentang bagaimana anak perempuan saya memasuki sekolah menengah dan bagaimana saya mahu menyediakannya sebaik mungkin.”

Jangan sekali-kali merindui cerita orangtua dengan surat berita TODAY! Daftar di sini.

Jadi setelah selesai semua upacara normal ke sekolah dengan Breonna – “menghias lokernya, memilih pakaian seragam untuk hari pertama, dan bahkan mengejutkannya ketika tidur dengan ransel baru” – Gardner berkata, “Betul sebelum tidur. , Saya beritahu dia saya mahu bercakap dengannya mengenai perkataan dan bagaimana dia menjadi lebih bertanggungjawab terhadap kata-katanya. “

Ibu Gives Daughter Unforgettable Lesson About Kindness By Squirting Tube of Toothpaste Onto a Plate
Paul dan Amy Beth Gardner bersama anak perempuan Breonna, sekarang 11, dan Bridgett, kini 7, pada hari pengangkatan mereka. The Gardners adalah ibu bapa angkat kepada anak perempuan sebelum mereka secara rasmi menjadi keluarga. Baik oleh Amy Beth Gardner

“Apabila anda pergi ke sekolah menengah, anda akan melihat betapa berat berat kata-kata anda,” kata Gardner kepada Breonna, menurut jawatannya. “Anda akan mempunyai peluang untuk menggunakan kata-kata anda untuk menyakiti, merendahkan diri, memfitnah dan melukai orang lain. Anda juga akan mempunyai peluang untuk menggunakan kata-kata anda untuk menyembuhkan, menggalakkan, memberi inspirasi dan mencintai orang lain.”

Gardner menggalakkan anak perempuannya menggunakan kata-katanya dengan teliti. “Tentukan malam ini bahawa anda akan menjadi pemberi nyawa di sekolah menengah, dikenali dengan kelembutan dan belas kasihan anda, menggunakan kehidupan anda untuk memberikan kehidupan kepada dunia yang sangat memerlukannya, dan anda tidak akan pernah menyesal memilih kebaikan,” dia berkata.

Gardner mengatakan bahawa Breonna memahami metafora, dan kedua-dua menghabiskan masa membincangkan contoh-contoh masa Gardner sendiri telah menggunakan kata-katanya untuk kebaikan atau kecederaan. “Sebagai seorang ibu bapa, saya mahu Breonna mengambil kekuatan saya dan belajar daripada kelemahan saya,” kata Gardner, yang mengadopsi Breonna dan adik perempuannya, Bridgett, bersama suaminya Paulus selepas memupuk ibu mereka pada awal tahun 2014.

Kerana permulaannya yang kasar dalam hidupnya sebelum dia dan suaminya bertemu dengannya, Gardner berkata dia berhati-hati untuk memberi perhatian lebih kepada perkembangan emosional Breonna, tetapi amalannya mungkin berguna kepada mana-mana ibu bapa remaja.

“Setiap pagi ketika saya pergi untuk bangun Breonna, saya mengambil beberapa minit sebelum kita sibuk dengan sarapan pagi dan bergegas ke sekolah untuk memberitahu dia betapa saya percaya kepadanya, betapa pentingnya dia kepada saya, betapa berharga hidupnya adalah, “kata Gardner. “Saya tahu bahawa, ketika dia menjadi seorang remaja dan remaja, dunia akan memberitahunya apa yang harus dipercayai tentang dirinya sendiri. Saya mahu dia mendengar suara saya setiap pagi memberitahu kepadanya apa yang saya lihat dan betapa saya bangga daripada dia. “

Video berkaitan:

Kanak-kanak dan ibu bapa bercakap tentang bagaimana pembuluhan menyakitkan

September.28.201704:03

Nota editor: Artikel ini pertama kali diterbitkan pada 17 Ogos 2016, dan telah dikemas kini.