Ibu Lady Gaga mengenai apa artinya prestasi Super Bowl untuk keluarganya

Cynthia Germanotta adalah ibu Stefani Germanotta, yang dikenali secara profesional sebagai Lady Gaga. Seperti Lady Gaga bersiap untuk tampil di acara pertandingan Super Bowl, Cynthia berkongsi esei ini secara eksklusif dengan TODAY Parents.

The Germanottas adalah peminat bola sepak. Suami saya Joe, seorang penduduk New Jersey, adalah peminat kedua-dua Giants dan Jets dan saya telah mengakar untuk Steelers selama beberapa dekad. Sebagai sebuah keluarga, kami menghabiskan banyak hari Ahad menonton permainan dan kami jarang terlepas Super Bowl.

Anak perempuan saya, Stefani (atau Lady Gaga, seperti yang anda ketahui) sentiasa menjadi yang paling dirasai oleh pertunjukan separuh masa pertama. Dari masa dia berada di prasekolah, dia bermimpi suatu hari nanti mengambil panggung sendiri untuk salah satu persembahan ikonik itu – dia mengamalkan vokalnya, dia menyempurnakan rutin tariannya, dia merancang kostumnya.

Dan pada hari Ahad, 5 Februari, impiannya akan menjadi kenyataan.

View this post on Instagram

Me and mom in the End Zone 👯🏈💕

A post shared by Lady Gaga (@ladygaga) on

Jangan sekali-kali melepaskan cerita orangtua dengan surat berita TODAY Parents! Daftar di sini

Beberapa acara dalam kehidupan moden lebih banyak dilihat atau lebih banyak dibincangkan daripada acara pameran Super Bowl. Ia adalah detik yang luar biasa untuk anak perempuan saya dan peminatnya, tetapi ia juga merupakan detik yang luar biasa untuk kita sebagai sebuah keluarga. Tidak mungkin ada perasaan yang lebih bergerak atau memuaskan untuk ibu bapa daripada menyaksikan anak anda mencapai satu impian mereka. Jadi pada hari Ahad, suami saya dan saya, kakaknya Natali, dan seluruh keluarga kami akan berada di Houston untuk bersorak pada.

Selama bertahun-tahun yang lalu, ketika anak perempuan saya belum selesai tadika tetapi sudah bekerja keras untuk berlatih untuk acara pertunjukan pertamanya, suami saya dan saya tidak tahu bahawa pada suatu hari dia akan mengambil tahap itu. Tetapi kami menyokongnya semua sama. Bukan impian kami untuknya, ia adalah impiannya untuk dirinya sendiri dan tugas kami untuk menyokongnya dalam mencapai matlamat itu.

BERKAITAN: Berhenti dengan senarai main #ShareKindness Lady Gaga

Kami menggalakkan kreativiti dan imaginasi beliau. Kami memberitahu beliau untuk membayangkan masa depan yang besar dan berani. Kami mengajarnya supaya berani dan beriman kepada dirinya sendiri. Dan kami cukup bernasib baik untuk dapat memberikan sumber dan peluangnya, dari pelajaran suara ke kelas tarian, bahawa dia perlu bergerak lebih dekat dengan realiti yang dia gambarkan untuk dirinya sendiri.

Kami buat ini untuk kedua-dua anak perempuan kami. Saudara perempuan Stefani Natali sama-sama kreatif dan telah berkembang menjadi pereka berbakat. Malah, dia berada di dalam pasukan yang membantu menghasilkan beberapa pakaian untuk persembahan hari Ahad.

wanita Gaga (right), her mother Cynthia Germanotta (center) and her sister Natali
Lady Gaga (kanan), ibunya Cynthia Germanotta (tengah) dan kakaknya, Natali.Yayasan Way Born ini

Joe dan aku tidak boleh menjadi lebih baik daripada anak-anak perempuan kita, bukan sahaja kerana mereka adalah wanita yang kuat dan berjaya tetapi kerana mereka adalah orang baik, murah hati, dan penuh belas kasihan. Anak perempuan saya mahu menggunakan platform yang luar biasa yang diberikan kepadanya pada hujung minggu ini untuk membuat persembahan yang baik, tetapi dia juga mahu menggunakannya sebagai peluang untuk memupuk hanya sedikit lebih baik di dunia.

BERKAITAN: Nota mengenai kebaikan, kepada ‘gadis kecil’ di Starbucks

Itulah sebabnya Yayasan Born This Way, yang anak perempuan dan saya bersama-sama ditubuhkan, menyeru semua orang yang merancang untuk menyesuaikan diri – daripada peminat sukan kepada Little Monsters – untuk membantu kami #KickoffForKindness. Kami mahu anda mengubah pesta Super Bowl menjadi peluang untuk menonton permainan ini, menghabiskan masa bersama rakan dan keluarga, dan melakukan tindakan yang baik dan kecil. Kumpulkan tin untuk pantry makanan tempatan anda, mendermakan ke untung kegemaran anda, tulis nota terima kasih – terdapat banyak cara untuk menjadi baik, jadi pilihlah aktiviti yang paling sesuai dengan anda dan tetamu anda.

Anak perempuan saya dan saya percaya bahawa, sekarang lebih daripada biasa, ia penting bagaimana kita memperlakukan satu sama lain dan kita perlu melakukan yang lebih baik. Kita perlu saling mempercayai dan saling mengasihi. Itulah sentimen mudah tetapi tidak mudah. Sebagai anak perempuan saya akan memberitahu anda, bagaimanapun, perkara-perkara hebat boleh dicapai apabila anda tidak takut untuk bermimpi besar, bekerja keras, dan enggan menyerah.

WATCH: Cynthia Germanotta bercakap kepada ibu Olimpik Gabby Douglas tentang bagaimana untuk meningkatkan anak-anak yang baik

Lady Gaga bercakap tentang perkosaan dan PTSD, menggalakkan anak muda untuk Berkongsi Kebaikan

Dis.15.201605:43