Ibu bapa Preemie berterima kasih kepada Bruce Springsteen dan muziknya untuk menyelamatkan nyawa bayi

Apabila wartawan Tom dan Kelley B. Anak perempuan Perancis, Juniper, dilahirkan pada usia 23 minggu dan pada puncak daya maju, mereka tidak dapat memegangnya. Berat seberat satu paun dan empat auns, dia “mentah dan merah, matanya dipadamkan, dan melalui kulitnya yang lutung, kita dapat melihat hatinya berkilauan,” kata Kelley French, 42, di laman webnya..

“Dia tidak dapat melihat, tidak boleh menangis, tidak boleh diberi makan atau ditahan Jika kita mengusapnya, mereka berkata, kulitnya boleh terputus, dia tidak tahu apa-apa kecuali tongkat jarum dan pengasingan dan kegelapan.”

Tetapi perkara yang boleh dilakukan Juniper adalah mendengar. Tom French, 58, memberitahu KANAK-KANAK HARI INI bahawa selama masa dia berada di NICU, mereka tahu mereka boleh kehilangan Juniper pada bila-bila masa, dan mereka tidak mahu membazirkan satu hari dengannya. Jadi ketika mereka tidak dapat memegang dan memeluknya dengan kehangatan tangan dan lengan mereka, mereka menggunakan apa yang mereka tahu yang terbaik untuk memupuk dia sebagai: cerita. “Cerita adalah agama saya,” kata Tom, pemenang Hadiah Pulitzer. “Mereka menghubungkan kami, mereka memegang kami bersama, mereka menghalang kami daripada pergi ke tepi.”

Juniper at a Bruce Springsteen concert
Juniper, sekarang 5, dan Tom French di konsert Bruce Springsteen di Louisville awal tahun ini.Kelley B. Perancis

Kelley dan Tom membaca Winnie the Pooh dan buku-buku Harry Potter kepada anak perempuan mereka ketika dia berada di dalam sebuah inkubator di sebuah bilik gelap yang menirukan rahim, berjuang untuk hidupnya, selama 196 hari di sebuah hospital di St. Petersburg, Florida. Apabila mereka tidak membaca kepadanya, Tom meletakkan iPod kecil di samping Juniper dalam inkubator dan memainkan muzik Bruce Springsteen, seorang penyanyi yang dicintai selama hampir 40 tahun.

Tom French berkata bahawa ketika dia berada di inkubator gelap, anak perempuannya tidak tahu ada seluruh dunia di luar sana menunggunya. “Dia benar-benar ‘menunggu pada hari yang cerah,'” katanya, sambil memetik lagu Springsteen kegemaran Juniper walaupun kini dia adalah seorang anak lelaki berusia 5 tahun yang sihat dan kuat.

Jangan sekali-kali terlepas cerita mengasuh anak-anak dengan berita-berita TODAY! Daftar di sini

“Saya mengikuti muzik [Springsteen] dan merasakan dia berada di sisi saya, menyanyikan pemikiran yang sudah ada di kepala saya yang saya tidak pernah menyatakan sebelum ini, sejak saya berumur 19 tahun,” katanya. “Saya tahu dia tidak memahami arti permukaan harfiah kata-kata dalam lagu-lagunya, tetapi dia dapat merasakan makna, dan emosi makna, di bawah dan hubungan saya yang sangat mendalam kepada muzik Springsteen,” katanya..

“Dia mendengar muzik saya dalam muzik itu, semuanya ada di sini,” katanya. Apabila Perancis akhirnya mampu memegang gadis kecilnya untuk pertama kali, dia berkata, “Tidak pernah berlaku kepada saya untuk cuba menyanyi apa-apa selain daripada ‘Thunder Road’ kepadanya.”

Juniper at a Bruce Springsteen concert
Juniper tarian Perancis di luar konsert Bruce Springsteen dalam pakaian Springsteen sendiri.Kelley B. Perancis

Orang Perancis percaya bahawa muzik Springsteen sebenarnya membantu menjaga anak perempuan mereka hidup selama beberapa bulan di NICU, ketika ia melayang di ambang kematian berkali-kali. “Cerita dapat menyelamatkan nyawa,” kata Tom French kepada ibu-ibu. “Ia bukan teori – kita telah melihatnya … Apabila dia mengalami hari yang sangat sukar, saya akan membaca kepadanya dan menyanyikannya, dan jumlahnya di monitornya akan naik dengan serta-merta Apabila saya fikir dia sudah cukup dan berehat , bilangannya akan turun, dan jururawat akan berkata, saya fikir anda lebih baik kembali ke sini. Cerita-cerita ini membawa anak perempuan kita kembali dari tepi. “

Juniper baru-baru ini menghadiri konsert Springsteen pertama di Louisville, Kentucky, di mana dia menyanyikan lagu “The River” dan menari di tempat duduknya. Awal minggu ini, mereka pergi ke Cambridge, Massachusetts, dari rumah mereka di Indiana, di mana Perancis kini menjadi profesor di Sekolah Kewartawanan Indiana University, hanya untuk hari itu sehingga dia dapat bertemu The Boss sendiri di buku beliau menandatangani autobiografinya di Harvard Kedai buku koperasi. Kelley Perancis menulis di laman web mereka bahawa apabila pertemuan ringkas datang, dia tidak dapat memberitahu Springsteen semua yang dia maksudkan kepadanya dan kepada anak perempuannya, jadi dia menulis kepadanya nota dan meletakkannya di dalam satu salinan buku sendiri Perancis tentang Juniper’s kelahiran, “Juniper: The Girl Who Born Born Too Soon,” dan membiarkannya untuknya.

5 tahun Juniper French meets Bruce Springsteen
Juniper Perancis berusia 5 tahun dan ibunya, Kelley, bertemu dengan Bruce Springsteen, yang muziknya dia belajar untuk mencintai walaupun sebagai preemie mikro di NICU. “Dia sudah kenal saya,” kata Juniper. “Dia menyanyikan lagu-lagu saya.”Diberkati oleh Kelley B. Perancis

Apabila Kelley bertanya Juniper apa yang dia mahu katakan kepada Bruce, Juniper menjawab, “Saya suka dia, dan saya mahu Hermione menjadi presiden saya.” Kelley berkata Juniper tidak fikir bahawa mesyuarat itu pantas: “Dia sudah mengenali saya, dia menyanyikan lagu saya semua,” katanya..

“Semua momen yang paling buruk dan terbaik, kami terikat dengan lirik anda,” kata Kelley French, yang merupakan finalis Hadiah Pulitzer untuk beberapa siri artikel yang ditulisnya mengenai kelahiran dan survival Juniper, menulis surat kepada Springsteen dalam suratnya. “Kisah kami terhantuk di dalam anda.”

Kisah mereka, mereka berharap, bukan hanya untuk ibu bapa yang mendesak atau ibu bapa sama sekali, tetapi bagi sesiapa yang mengalami sesuatu yang sukar dengan seseorang yang mereka sayangi, kata Tom French. “Kami sangat berharap cerita kami dapat membantu orang lain,” katanya, seperti cerita Springsteen yang telah membantu dan menghiburkan mereka – dan kini, anak perempuan mereka.

Di sebalik Temuduga: Matt Lauer melayari Asbury Park dengan Bruce Springsteen

Dis. 10.201504:17