‘I am Superwoman’: Ibu melahirkan bayi en caul ke hospital

Apabila rasa sakit itu membasuhnya pada 5 Ogos, Raelin Scurry menganggap dia mengalami kontraksi Braxton Hicks. Pada 29 minggu mengandung, terlalu awal untuk bekerja. Tetapi mereka meningkat dengan intensiti dan dia memutuskan untuk mandi dan pergi ke hospital – hanya untuk selamat. Dia tidak lama kemudian menyedari bahawa dia dan tunangnya, Ean Vanstory, perlu segera meninggalkannya.

“Mereka datang dengan cepat,” katanya kepada HARI INI. “Kami betul-betul melemparkan pakaian dan melepaskan pintu.”

Bila Raelin Scurry started having contractions on August 5, she had no idea she'd be the one delivering her own baby in the car.
Apabila Raelin Scurry mula mengalami kontraksi pada 5 Ogos, dia tidak tahu dia akan menyerahkan bayi sendiri di dalam kereta.Courtesy Raelin Scurry

Mereka menjatuhkan Amya anak perempuannya yang berumur 6 tahun di rumah seorang kawan di 11:22. Scurry, 23, bergelut untuk tidak memandu kereta, tetapi dia tahu bahawa bayi itu akan datang. Dia menelefon 911 dan apabila pengendali tidak dapat memahaminya melalui menjeritnya, dia menggugurkan telefon di Vanstory.

“Apabila dia mula-mula mengambil telefon, dia berkata, ‘Ya Tuhan saya, bayi itu tidak sepatutnya berada di sini,'” kata Scurry.

Pengendali 911 mahu menghantar ambulans tetapi hanya beberapa minit dari hospital. Mereka fikir mereka boleh membuatnya. Tidak lama kemudian, Scurry sedar bayi itu datang tidak kira apa. Dia merobek celananya, meletakkan kakinya di papan pemuka, dan merasakan di antara kakinya.

“Kepalanya ada di sana. Itulah bahagian paling gila untuk saya, menjangkau dan merasakan kepalanya, “katanya.

Scurry tidak dapat menghentikan dirinya dan selepas satu menolak bayi merosot, pada 11:28, hanya enam minit selepas menjatuhkan anak perempuannya. Apabila dia menunduk kepadanya, dia berasa terkejut.

“Bayi itu masih dalam kantung,” katanya. “Dia sangat awalnya. Saya fikir ‘Harap baik-baik saja’ dan saya agak menggosok jari saya di wajahnya dan dia menarik tangannya dan kaki dan menutup muka. “Scurry telah mengambil gambar Vanstory dengan telefonnya.

Selepas giving birth to her son en caul in the car, Raelin Scurry had her fiance take a picture, which has gone viral.
Setelah melahirkan anaknya di dalam kereta, Raelin Scurry telah membawa tunangnya, yang telah menjadi virus. Courtesy Raelin Scurry

Bayi, bernama Ean Junior atau EJ, dilahirkan di caul, yang bermaksud di dalam kantung amniotik. Kelahiran ini sangat jarang tetapi berlaku lebih kerap pada kelahiran pramatang.

Apabila mereka tiba di hospital, Vanstory masuk ke dalam untuk menjelaskan bahawa tunangnya hanya menyerahkan bayi mereka ke dalam kereta.

“Mereka menyangka dia bergurau kerana dia begitu tenang,” kata Scurry.

Ketika dia menunggu, seorang pengawal keselamatan mendekatinya dan bertanya apakah dia memerlukan bantuan. Dia menunjukkan kepadanya Ean dan dia segera memanggil kod. Ramai doktor dan jururawat bergegas ke kereta dan doktor mengambil bayi itu, memecahkan airnya dan memotong tali pusat, di luar kereta.

“Dia menangis dengan segera,” kata Scurry.

Bayi Ean, who was born en caul in his parents' car, is breathing and eating on his own even though he was 11 weeks early.
Baby Ean, yang dilahirkan dalam kereta ibu bapanya, sedang bernafas dan makan sendiri walaupun dia berusia 11 minggu lebih awal.Courtesy Raelin Scurry

Mereka membawa Ean ke unit rawatan intensif neonatal (NICU), di mana dia diintubasi.

“Saya terkejut. Saya keluar dari kereta apabila mereka membawanya dari saya dan saya cuba mengikutinya untuk melihat ke mana dia pergi, “katanya..

Tetapi doktor dan jururawatnya menghentikannya. “Ma’am, anda tidak mempunyai seluar. Anda perlu kembali ke dalam kereta, “kata mereka.

Tidak lama selepas itu, doktor memeriksanya; mereka masih tidak yakin mengapa Scurry pergi ke kerja awal. Kemudian pada malam itu, dia mengadakan Ean buat kali pertama keluar dari kantung. Dia hanya 3 paun 1 auns ketika dia dilahirkan, tetapi dia berkembang maju. Beliau memperoleh 1.5 paun dan tidak menunjukkan tanda-tanda kelewatan pembangunan.

“Dia memukul semua peluang. Dia bernafas sepenuhnya sendiri dan mengambil penyusuan botol, “katanya.

Walaupun being born 11 weeks early, baby Ean is doing really well.
Walaupun dilahirkan 11 minggu lebih awal, bayi Ean melakukannya dengan baik. Courtesy Raelin Scurry

Ean perlu tinggal di NICU di Hospital Magee Womens di Pittsburgh selama tiga atau empat minggu lagi, tetapi keluarga berasa bersyukur kerana dia melakukannya dengan baik. Scurry berkongsi foto memegang Ean en caul dan foto itu menjadi virus. Walaupun dia kagum bahawa dia menyerahkan anaknya sendiri, Scurry merasa dia belajar lebih banyak tentang dirinya.

“Saya seorang Superwoman,” katanya sambil ketawa. “Ia adalah jenis klise – anda tidak pernah tahu betapa kuatnya anda sehingga kuat adalah satu-satunya pilihan yang anda miliki.”